Nieuwste Imac 2020 incl VM ware (Win10) wat moet ik kiezen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-04 18:51
Vraagje over het volgende.

Ik wil graag onderstaande Imac halen:
https://www.apple.com/nl/...-boost-tot-4,1-ghz-256gb#

Ik wil op mijn Imac ook VM ware kunnen draaien met windows 10
Waar moet ik dan vooral op letten om dit soepeltjes te laten draaien.

Edit: ivm met onderstaande vragen, ik ga geen zware programma’s of spellen draaien. Met name hack programma’s voor consoles etc wat voor mij het beste werkt op Windows als ook andere gewone standaard programma’s.. niets bijzonders dus vandaar ook niet gemeld.

Het is niet zo dat ik dan via windows zware games oid ga draaien maar goed al het andere moet wel soepel lopen.

21" is eigenlijk de maat die ik wil hebben ivm dat het scherm in de woonkamer staat.

Heb ik dan aan onderstaande configuratie genoeg?
3,0‑GHz 6‑core Intel Core i5-processor van de 8e generatie, Turbo Boost tot 4,1 GHz
16 GB DDR4‑geheugen
Radeon Pro 560X met 4 GB GDDR5‑geheugen
256 GB SSD‑opslag

Ik heb evt nog budget voor 1 extra uitbreiding.
Nu is dus mijn vraag, is dit per-see nodig? en zo ja, wat zou ik dan moeten uitbreiden en waarom?

De processor van I5 van I7 (+ 250 euro)
Het geheugen van 16 Gb naar 32 Gb (+ 500 euro) 8)7
Of de grafische kaart van Radeon Pro 560X naar Radeon Pro Vega 20 (+ 455 Euro ) |:(
De grotere SSD schaf ik later wel aan en dan via Thunderbold draaien.

Kan iemand (die er verstand van heeft) me uitleggen wat het me opleverd?

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Rambolinie op 11-08-2020 19:24 . Reden: Toevoeging ivm vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"Doe mij maar een frisje"

Want zeg zelf, dit onderstaande is enigszins in de richting van je wensen, maar je geeft totaal niet aan wat voor applicaties en spelletjes... en wat VMWare er mee te maken heeft, gezien je ook bootcamp hebt. (Windows kan direct op de iMac geïnstalleerd worden..., dual boot)
Het is niet zo dat ik dan via windows zware games oid ga draaien maar goed al het andere moet wel soepel lopen.

21" is eigenlijk de maat die ik wil hebben ivm dat het scherm in de woonkamer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Rambolinie Precies wat @Vorkie zegt.

Wat wil je in VM gaan draaien? Op basis daarvan kunnen we meer zeggen over de benodigdheden.

[ Voor 81% gewijzigd door Greatsword op 11-08-2020 18:41 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambolinie
Greatsword schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:34:
@Rambolinie Precies wat @Vorkie zegt.

Wat wil je in VM gaan draaien? Op basis daarvan kunnen we meer zeggen over de benodigdheden.
ik ga geen zware programma’s of spellen draaien. Met name hack programma’s voor consoles etc wat voor mij het beste werkt op Windows als ook andere gewone standaard programma’s.. niets bijzonders dus vandaar ook niet gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Rambolinie Dan lijkt me het instapmodel met upgrade naar 16GB prima.

Zelf altijd een 27" gehad i.c.m. een pricewatch: Samsung Portable SSD T5 1TB Zwart en sinds dit jaar over naar een Mac Mini met pricewatch: Samsung Portable SSD T7 2TB Grijs

Is er nog een specifieke reden dat je voor dit nieuwe model gaat i.p.v. bijvoorbeeld een tweedehandse?

Kan je toch aardig wat geld op besparen en zo heel veel verschil is er niet.

Het is dat je echt VM en Windows wilt draaien anders zou je misschien beter kunnen wachten op ARM als je verder niet veel 3rd party software gebruikt.

[ Voor 79% gewijzigd door Greatsword op 11-08-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zou ook de 27” kunnen overwegen, die is net vernieuwd. Heb je 10e generatie processoren i.p.v. 8e generatie. RAM kan je daar zelf op wisselen. 2x 4 erbij voor 16 totaal.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambolinie
nelizmastr schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:48:
Je zou ook de 27” kunnen overwegen, die is net vernieuwd. Heb je 10e generatie processoren i.p.v. 8e generatie. RAM kan je daar zelf op wisselen. 2x 4 erbij voor 16 totaal.
27" is eigenlijk net wat te groot voor op de tafel... anders had ik die zeker gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambolinie
Greatsword schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:50:
@Rambolinie Dan lijkt me het instapmodel met upgrade naar 16GB prima.

Is er nog een specifieke reden dat je voor dit nieuwe model gaat i.p.v. bijvoorbeeld een tweedehandse?

Kan je toch aardig wat geld op besparen en zo heel veel verschil is er niet.

Het is dat je echt VM en Windows wilt draaien anders zou je misschien beter kunnen wachten op ARM als je verder niet veel 3rd party software gebruikt.
Maar wat voor 2e handse raad je me dan aan...
eentje met een fusiondrive (wat ze veelal hebben) werkt niet lekker met VM ware.
En toch wordt er best veel geld gevraagd voor een 2e handse.. en dan heb ik vaak de neiging wat meer te betalen en nieuw te kopen...

Wat zou het voordeel van die ARM zijn dan? ik zit niet zo erg in de toekomst gebeuren eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambolinie
Vorkie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:29:
"Doe mij maar een frisje"

Want zeg zelf, dit onderstaande is enigszins in de richting van je wensen, maar je geeft totaal niet aan wat voor applicaties en spelletjes... en wat VMWare er mee te maken heeft, gezien je ook bootcamp hebt. (Windows kan direct op de iMac geïnstalleerd worden..., dual boot)
[...]
Ik wil dit niet via bootcamp hebben omdat er ook voor het werk " gewoon" wordt gewerkt op de Imac, dus meer - even snel - naar windows en evt in een venster dit open hebben te staan is perfect voor mij.

Op het windows gedeelte worden geen zware processen gedraait of spellen gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Rambolinie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:56:
[...]

Maar wat voor 2e handse raad je me dan aan...
eentje met een fusiondrive (wat ze veelal hebben) werkt niet lekker met VM ware.
En toch wordt er best veel geld gevraagd voor een 2e handse.. en dan heb ik vaak de neiging wat meer te betalen en nieuw te kopen...

Wat zou het voordeel van die ARM zijn dan? ik zit niet zo erg in de toekomst gebeuren eerlijk gezegd...
Een 2017 of 2019 model met 16GB RAM en een SSD zou natuurlijk het mooiste zijn, maar je gaf zelf al aan dat je van plan was om later een grotere externe SSD te halen, je kan dus bijvoorbeeld een Samsung T5 halen en daarop gewoon je Macos en Windows installeren voor de snelheid. De interne schijf van de iMac kan je dan gebruiken als extra opslag.

Voordeel van ARM gaat o.a. snelheid, prestaties, nieuw design, nieuwere versies van MacOs zijn.

Nadeel geen Windows/Bootcamp en wachten op third party software kan vervelend zijn als je daar echt van afhankelijk bent. Het is de laatste generatie Intel processors, dus hou rekening met een kortere levensduur.

Denk dus 2x na voordat je nu een dure aankoop doet, heb je het echt nu nodig? Of kan je ook nog een jaartje wachten? Hoe lang wil je met de iMac doen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 11-08-2020 22:21 ]

• MarioG
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-10-2024
Memory achteraf updaten is bij de kleine iMac heel moeilijk geworden. Zou lekker op marktplaats gaan zoeken naar een model met SSD en 16 of meer GB. Modellen vanaf ik meen 2013 ondersteunen laatste versie van MacOs. Kijk een op everymac.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:46

nelizmastr

Goed wies kapot

MarioG schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:40:
Memory achteraf updaten is bij de kleine iMac heel moeilijk geworden. Zou lekker op marktplaats gaan zoeken naar een model met SSD en 16 of meer GB. Modellen vanaf ik meen 2013 ondersteunen laatste versie van MacOs. Kijk een op everymac.com .
Big Sur vereist een 2014 iMac.

Memory upgraden in de 21.5” kan zelfs helemaal niet meer, want het is tegenwoordig gesoldeerd :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:16
Als je 27" net te groot vindt, zou ik toch voor de 27" gaan. Het went echt heel snel en je hebt een groter/beter scherm, een krachtiger iMac welke net is geüpdatet en de mogelijkheid om zelf het geheugen uit te breiden. Ik zou het op z'n minst gewoon proberen. Je kan het anders altijd terug sturen binnen twee weken als je het toch te groot vindt (mits je hem online koopt). Ik heb ook een 27" in de woonkamer staan, is perfect!

[ Voor 6% gewijzigd door TZC-T1-FX op 25-09-2020 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TZC-T1-FX schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:19:
Je kan het anders altijd terug sturen binnen twee weken als je het toch te groot vindt (mits je hem online koopt).
Ruilen bij fysieke aankoop kan ook. Periode staat dan op de bon. ;)

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 20:41
Als je veel goedkope diskruimte en geheugen wilt hebben zou ik voor een 2e hands mac pro 2009/2010 gaan. Met nvme disk krijg je voor 1/3 van de prijs van een nieuwe mac eenzelfde of zelfs meer performance..
Pagina: 1