Wandafstand van nieuwe tafel model koelkast?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-10 23:16
Hoi,

Sinds vandaag heb ik een nieuwe tafel model koelkast en in mijn aanrecht heb ik een koelkast vak zitten. In de handleiding staat dat de koelkast minimaal 10 CM speling voor de zijkanten, 7,5 CM voor de achterkant en 10 CM voor de hoogte en de nodig heeft. Dit is voor de warmteafvoer.

Nu heb ik dus gemeten dat de zijkanten ieder 2 CM speling hebben en de hoogte ook 1 - 2 CM speling. De achterkant heb ik de koelkast wat verder naar voren gezet, zodat er ongeveer 10 CM speling aan de achterkant zit.

Maar voor de zijkanten en bovenkanten, kunnen deze afstanden mijn apparaat beschadigen of zijn het meer richtlijnen?

Ik hoor het graag,

Groet,

TheFrames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
2 cm moet geen probleem zijn .
Heb mijn vaatwasser (los model) ook ingebouwd na verhuizing en is geen enkel probleem .
Koelkasten zijn ook beter geïsoleerd en de zijkanten van de 2 jonge koelkasten die ik heb worden nooit warm.
Staan ook ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Die zijkanten zou ik ook niet echt wakker van liggen, maar de warme lucht van je achterkant stijgt op, en kan nu alleen nog maar weg aan de bovenkant via 1 a 2cm hoogteverschil? Terwijl 10cm geadviseerd wordt?

Mja, starten dat ding en kijken of hij goed functioneert en niet achterlijk vaak aanslaat zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46
Belangrijke vraag, is de koelkast bedoelt om in te bouwen? Ik vermoed namelijk van niet gezien de marges die je noemt. Bij inbouwkoelkasten wordt er rekening gehouden met de krappe ruimtes en is de koeling op inbouw afgestemd (bijv door ventilatie roosters in het front).