Extreem stille ventilator, usb desktop model

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zoek een extreem stille ventilator om op mijn bureau te zetten. Usb aansluiting kan maar is geen absolute vereiste.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Stille (gewone) ventilator gekocht in de winkel (rowenta), heeft een "stille nachtmodus" maar is gewoon veel te luid. Ik heb de roosters verwijderd voor minder "luchtruis" maar nog steeds te luid.

- Kleine usb ventilator gekocht die "stil" zou moeten zijn, maar het is veel te luid, luider dan de stille modus op de gewone ventilator hierboven.

- Opgezocht hoe ik de blades van een gewone ventilator (veel) trager kan laten draaien.

- Opgezocht hoe ik een volt mod (weerstandje?) zou moeten doen op usb ventilatortje, ook om deze trager te laten draaien.

Maar ik ben geen tweaker op electronicagebied en wil niet nog eens 10, 20, 30 ... euro geven voor een ventilator of andere troep die "stil" zou moeten zijn of maar half werkt. (Amazon staat er vol van)

Iemand toevallig die met absolute zekerheid een fan (met enige kwaliteit) kan aanbevelen die op de stille stand zo goed als niet hoorbaar is?

Misschien wat extra context:

Ik ben iemand die zijn PC en fans tweaked opdat deze idle zo goed als niet hoorbaar zou zijn. Via de BIOS is dat redelijk makkelijk, maar voor een ventilator weet ik precies niet wat te doen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:14
Ik heb een grote Duux die op de laagste paar standen (voor mij, ieders gehoor is anders) zo goed als onhoorbaar is. Ze hebben ook kleinere varianten maar dan ben je niet voor €30 klaar...

Het ontwerp van de bladen helpt maar uiteindelijk maakt het verplaatsen van lucht gewoon geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Topicstarter
O88088 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:25:
Ik heb een grote Duux die op de laagste paar standen (voor mij, ieders gehoor is anders) zo goed als onhoorbaar is. Ze hebben ook kleinere varianten maar dan ben je niet voor €30 klaar...

Het ontwerp van de bladen helpt maar uiteindelijk maakt het verplaatsen van lucht gewoon geluid.
Bedankt, leuke website, maar eerste dat ik lees:

"This table fan has a powerful DC motor with a reach of 7 meters"

Dat is net (altijd) het probleem. Ik wil helemaal geen powerful motor die 37 meter ver kan, maar wel een heel subtiel, rustig, onhoorbaar luchtstroompje, op mijn bureautafel. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40

Cheezus

Luiaard

- Koop een USB to FAN kabeltje (voorbeeld: https://nl.aliexpress.com...BEgI4B_D_BwE&gclsrc=aw.ds)

- Zoek in de pricewatch de stilste 120/140 mm ventilator en sluit deze met dat kabeltje aan: https://tweakers.net/ventilatoren/vergelijken/

- Noem jezelf een tweaker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

idd, tweak!

Ik heb 4 van deze thermaltake PC fans in een oud serverkast deksel gemonteerd. Starten alle 4 al vanaf 3V en zijn pas op 12V hoorbaar. Meestal draai ik op 6V en heb je een een lekker windje!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAX3XP0Y5br72_-E6y06OqgCPCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DUshYkucOs34CYDqieGE2bx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pigASSyblkhrz5w_jcMGb8xjr4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWjB9EyhwM0N4KWpT0qY0Pla.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Koop een Mi Standing Fan. De 2020 versie is tevens een tafelmodel. Voor 30-60 euro moet dat wel lukken geloof ik.

Ik heb zelf de Mi Standing Fan 2C, deze is letterlijk onhoorbaar op lage snelheid. En heeft zelfs een accu :+

Duux is al eerder genoemd; die hebben ongeveer dezelfde superstille motoren. Ze zijn dan wel in Nederland verkrijgbaar, maar die Duux zijn een stukje duurder.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@SideShow aangezien dit topic aankoopadvies is verplaats ik het naar Consumentenelektronica Aankoopadvies :).

WG -> CEA

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik heb een grote van IRIS Woozoo by Ohyama HM23 - Vloerventilator - Wit.
Deze hebben ze ook in kleinere en goedkopere modellen van 35 euro.
De kwaliteit is zeer degelijk en hoewel dit een groot model is en natuurlijk niet stil, is 35dB voor mij ook geschikt om mee te slapen.
Wellicht dat de kleinere modellen ook interessant voor jou zijn.

Gadgets FTW!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:01
Wij hebben thuis altijd ruzie over het geluid in de nacht bij gebruik van een ventilator. Mijn vriendin ergert zich er kapot aan terwijl ik zonder koeling niet in slaap kom.

Vorige week stond op iBood de xiaomi standing fan 1C te koop voor 30 euro. Na lezen van reviews toch overgegaan tot koop. Ik ben echt enorm positief over de geluidsproductie... Het eindeloos gevecht over fan aan/uit in de nacht is over :). Mijn advies zou daarom zijn, kijk eens bij Xiaomi. Er zijn modellen die compacter en nog stiller zijn!

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb mezelf ook altijd geïrriteerd aan het geluid dat door (diverse) ventilators gemaakt wordt. Nu enkele jaartjes een Duux in huis en daar héél tevreden over. Die zijn voor mij stil genoeg om ook mee te kunnen slapen.

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
SideShow schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:30:
[...]

Bedankt, leuke website, maar eerste dat ik lees:

"This table fan has a powerful DC motor with a reach of 7 meters"

Dat is net (altijd) het probleem. Ik wil helemaal geen powerful motor die 37 meter ver kan, maar wel een heel subtiel, rustig, onhoorbaar luchtstroompje, op mijn bureautafel. :)
Te snelle en onjuiste conclusie. Duux is erg stil en kan heel subtiel zijn. Op je bureau zet je hem wellicht in de laagste stand, maar indien nodig neem je hem mee naar de woonkamer, waar je hem wat harder zet.

Maar zelf tweaken, zoals @Cheezus en @superduper zeggen, is natuurlijk ook een leuke oplossing. En ongetwijfeld goedkoper dan Duux.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:22
Richh schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:46:
Koop een Mi Standing Fan. De 2020 versie is tevens een tafelmodel. Voor 30-60 euro moet dat wel lukken geloof ik.

Ik heb zelf de Mi Standing Fan 2C, deze is letterlijk onhoorbaar op lage snelheid. En heeft zelfs een accu :+

Duux is al eerder genoemd; die hebben ongeveer dezelfde superstille motoren. Ze zijn dan wel in Nederland verkrijgbaar, maar die Duux zijn een stukje duurder.
Even nieuw leven inblazen :)

Nog steeds tevreden mee?
Heb gelezen dat een DUUX ook plastic is en dat vind ik toch wel duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
elektriekert schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:05:
[...]

Even nieuw leven inblazen :)

Nog steeds tevreden mee?
Heb gelezen dat een DUUX ook plastic is en dat vind ik toch wel duur.
Hij blaast hier weer sinds dit weekend, en ja, heel erg blij mee. Zeker voor de prijs een nobrainer imho.

Mijn ma heeft een DUUX en die is nog wel net wat stiller als ie op harder vermogen staat. Maar ja, is uiteindelijk ook gewoon plastic inderdaad, en in de praktijk zijn ze allebei geruisloos.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:22
Richh schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:11:
[...]

Hij blaast hier weer sinds dit weekend, en ja, heel erg blij mee. Zeker voor de prijs een nobrainer imho.

Mijn ma heeft een DUUX en die is nog wel net wat stiller als ie op harder vermogen staat. Maar ja, is uiteindelijk ook gewoon plastic inderdaad, en in de praktijk zijn ze allebei geruisloos.
Ik zag op techpunt (voorheen Xiaomi products) de standing fan 2 voor 75€.
Die is traploos instelbaar.
De 2 lite is 3 standen.

Dan denk ik dat ik voor deze binnenkort ga.
Thanks voor je snelle antwoord.
Pagina: 1