Domotica - LCS Action - Knippert na verloop van tijd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 06:49
Recentelijk zag ik bij de Action de lampen van LSC / Tuya liggen. De eerste lamp was snel aangeschaft en nadien nog meerdere lampen toegevoegd aan het assortiment.

Nu ontstaan er echter al snel problemen: op willekeurige momenten lijken de lampen hun configuratie te verliezen. Ze beginnen dan te knipperen, waarna de enige oplossing is om de lampen opnieuw te configureren. Een (soms) tijdrovend klusje, omdat je dan eerst de lamp moet resetten, etc, etc.

Aanvankelijk dacht ik dat het probleem 'm zat in de combinatie van de lamp met de Experiabox van KPN. Maar ook na het verdelen van de lampen over de Experiabox beneden en de Linksys AP boven, blijft het probleem bestaan. Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy1323
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-04-2021
Dit probleem heb ik ook heb jij het al opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 06:49
Andy1323 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:14:
Dit probleem heb ik ook heb jij het al opgelost ?
Yep. De kinderen een tik op de vingers gegeven. Die bleken te pas en te onpas aan de knoppen te zitten. Dat was eigenlijk het grootste probleem.

Heel incidenteel doet het probleem zich echter nog steeds voor, ook bij de lampen waarvan de schakelaar buiten het bereik van de kinderen is. Ik wijt dat aan een netwerkprobleem. Ik heb wel gemerkt dat er al een verschil zitten tussen het ene access point en het andere access point, dus dat heb ik al enigzins opgelost. Maar het blijft een gehannes.

Eigenlijk zou de resetfunctie niet 3x aan-uit moeten zijn, maar iets van 10x aan-uit. En het hebben van een fallback config zou ook fijn zijn.