Vraag

• francis998
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-05 17:00
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone, liefst mid-range, die ongeveer 2 a 3 jaar meekan.

Wat is je budget?

Budget is rond de 250€. En voor telefoon met super camera(in deze prijsklasse) kan ik rond de 300€ neerleggen.

Ik bevind me in het buitenland, dus zal wel moeten omrekenen.

Het liefst hou ik het zo goedkoop mogelijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Gebruik de smartphone voornamelijk, voor de basis dus browsen, instagram, whatsapp, facebook, youtube(af en toe).

Maak wel veel foto's. En ook vaak in mindere lichtomstandigheden(dus binnen het budget zo goed mogelijk low light foto's).

Google play services is een must have. ook accuduur vind ik belangrijk

Motorola valt zoweiso af, heb er enorm slechte ervaringen mee.

Wat heb je zelf al gevonden?

Merken als Nokia, huawei, samsung, Xiaomi, LG zijn hier makkelijk verkrijgbaar.
Oneplus, Oppo en google pixel zijn hier niet verkrijgbaar, dus vallen af.

Zelf heb ik onderstaande op het ook.Heb het geheugen/opslag erachter gezet met de prijzen omgerekend naar €.

Huawei P30 lite - 4GB /128GB - €230
Xiaomi Redmi note 8 Pro 6GB /GB - €256
Nokia 7.2 -4GB/128GB - €200
Samsung Galaxy A31 - 4GB/128GB - €245
LG k61s - 4GB/128GB - €215

Twijfel voornamelijk tussen de bovenste 3 telefoons. De Redmi note 8 lijkt me interessant wegens het geheuden.

Andere opties hoor ik graag, kan altijd nog zelf kijken naar de beschikbaarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door francis998 op 11-08-2020 20:23 . Reden: Duidelijker locatie aangegeven ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Kleine correctie, OnePlus is gewoon te koop hier, maar maakt verder niet uit voor jou want is buiten je budget.
Je zou nog bij Belsimpel of een provider kunnen kijken of een abonnementsverlenging met toestel in 1 keer afbetalen een optie is. Dat kan vaak met korting ten opzichte van de winkel adviesprijs.

In de foto vergelijkingstools op GSMArena kun je mooi de verschillen zien.
https://www.gsmarena.com/...Phone2=9814&idPhone3=9833

Qua geheugen zit je vanaf 3 GB al goed, dus alle modellen hebben genoeg geheugen.
Als ik ze naast elkaar zet in de Pricewatch, is er een New Edition van de P30 Lite uit met 256 GB opslag net als de Note8 Pro:
https://tweakers.net/pric.../1508226;1468008;1465198/

Ik zou overigens voor de Xiaomi gaan in jou geval aangezien die de grootste accu heeft.

• francis998
swhnld schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:54:
Kleine correctie, OnePlus is gewoon te koop hier, maar maakt verder niet uit voor jou want is buiten je budget.
Je zou nog bij Belsimpel of een provider kunnen kijken of een abonnementsverlenging met toestel in 1 keer afbetalen een optie is. Dat kan vaak met korting ten opzichte van de winkel adviesprijs.

In de foto vergelijkingstools op GSMArena kun je mooi de verschillen zien.
https://www.gsmarena.com/...Phone2=9814&idPhone3=9833

Qua geheugen zit je vanaf 3 GB al goed, dus alle modellen hebben genoeg geheugen.
Als ik ze naast elkaar zet in de Pricewatch, is er een New Edition van de P30 Lite uit met 256 GB opslag net als de Note8 Pro:
https://tweakers.net/pric.../1508226;1468008;1465198/

Ik zou overigens voor de Xiaomi gaan in jou geval aangezien die de grootste accu heeft.
Zoals ik in mijn post aangaf, zit ik momenteel in het buitenland, (heel ver van nederland). En dus valt de belsimpel en abonementsverleging af, want ik heb geen abonement, gebruik prepaid.

De P30 Lite new edition was me nog niet opgevallen en kost hier een tientje duurder dan de Xiaomi met evenveel geheugen en meer opslagruimte.

Ga zometeen eens de foto's in de verlijkingstool van GSMarena eens bekijken.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:09
Ook leuk iseens op kimovil te kijken. Vaak kan je vanuit China veel goedkoper bestellen, en zijn ze er binnen 5 werkdagen (vanuit pakhuis in Zwolle)

• swhnld
  • Nu online
francis998 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:05:
[...]

Zoals ik in mijn post aangaf, zit ik momenteel in het buitenland, (heel ver van nederland). En dus valt de belsimpel en abonementsverleging af, want ik heb geen abonement, gebruik prepaid.

De P30 Lite new edition was me nog niet opgevallen en kost hier een tientje duurder dan de Xiaomi met evenveel geheugen en meer opslagruimte.

Ga zometeen eens de foto's in de verlijkingstool van GSMarena eens bekijken.
Ik had niet afgelezen dat je in het buitenland zit, alleen iets over "hier" verkrijgbaar, waar is "hier" overigens?

• francis998
99ruud99 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:11:
Ook leuk iseens op kimovil te kijken. Vaak kan je vanuit China veel goedkoper bestellen, en zijn ze er binnen 5 werkdagen (vanuit pakhuis in Zwolle)
Ik bevind me in Chili, zoals aangegeven. En heb even gekeken op kimovil en hierheen wordt via aliexpress verstuurd en er zijn de laatste tijd hier veel problemen met internationale verzendingen vanuit China.
swhnld schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:16:
[...]

Ik had niet afgelezen dat je in het buitenland zit, alleen iets over "hier" verkrijgbaar, waar is "hier" overigens?
Ik bevind met in Chili(zuid-Amerika).

Blijkbaar stond dit niet duidelijk genoeg in mijn openingspost dus heb ik het maar even verduidelijkt.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik zou een modelletje verder dan de 8 pro kijken en naar de Redmi Note 9 Pro gaan.

• francis998
ChinaGeek schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:57:
Ik zou een modelletje verder dan de 8 pro kijken en naar de Redmi Note 9 Pro gaan.
Ik zou dolgraag verder willen kijken naar de Redmi note 9 pro, maar die ligt helaast buiten het budget, met 360€. De Redmi note 9 valt dan wel weer binnen het budget, weet alleen niet of de redmi note 9 nou per se beter is dan de redmi note 8 pro?

[ Voor 17% gewijzigd door francis998 op 12-08-2020 01:17 ]

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-10 19:19
De redmi note 9 Pro kost 241 bij mobiel.nl

• ChinaGeek
francis998 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 01:16:
[...]

Ik zou dolgraag verder willen kijken naar de Redmi note 9 pro, maar die ligt helaast buiten het budget, met 360€. De Redmi note 9 valt dan wel weer binnen het budget, weet alleen niet of de redmi note 9 nou per se beter is dan de redmi note 8 pro?
Hier is ie sowieso al goedkoper.
https://www.smartking.cl/celulares/xiaomi-redmi-note-9-pro/
Maar ik zou toch nog een keer naar importeren kijken. Dan heb je hem ruim binnen budget.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:26
99ruud99 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:11:
Welke verkoper bedoel je dan die vanuit Zwolle verstuurt?

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:26
ChinaGeek schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:57:
Inderdaad. Gekocht via Amazon.de een paar maanden geleden. Goede batterij en redelijke camera voor een budget telefoon. Er was toen zelfs nog een mogelijkheid om deze voor 220 euro te bestellen. 6gb - 64gb versie

• ChinaGeek
Bij Banggood is ie 193, bij veel Aliexpress verkopers net ff meer dan 200.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:09
@cy-gor25 eigenlijk elke verzender die minder dan 1 week levertijd toont, heeft hem al 8n Europa (soms Ierland) op voorraad liggen.

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-11 18:00

bosaap22

Doing things I'm good at.

Dit nieuwsbericht over de aangekondigde HTC Desire 20 Pro vind je denk ik wel interessant:
nieuws: HTC Desire 20 Pro-telefoon is binnenkort in Nederland verkrijgbaar vo...

• ChinaGeek
bosaap22 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:50:
Dit nieuwsbericht over de aangekondigde HTC Desire 20 Pro vind je denk ik wel interessant:
nieuws: HTC Desire 20 Pro-telefoon is binnenkort in Nederland verkrijgbaar vo...
Komt ie ook in Chili uit dan?

• francis998
ChinaGeek schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:51:
[...]

Komt ie ook in Chili uit dan?
Dat is wat uitgezocht moet worden, er zijn enkele HTC modellen verkrijgbaar hier, maar enorm beperkt. En anders mischien een amazon winkel die naar Chili verzend...

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:01
Ik vind het commentaar wat eronder staat over HTC niet heel positief. Ik wist niet dat het zo met HTC was gesteld.

Ik wilde zelf de P30 lite kopen maar mogelijk dat deze inmiddels al een beetje is ingehaald?

[ Voor 29% gewijzigd door technorabilia op 12-08-2020 18:01 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Verwijderd

Heb hier zelf de p30 new edition 6gb 256gb,. zijn echt niet achterhaald, net security update gehad en android 10. verder top toestel genoeg opslag, maakt leuke fotos.

Heb hem nu 3nnd, gaat binnenkort op v&a want wil een p40 proberen.

• francis998
HTC is hier dus niet eens verkrijgbaar. Dus die valt zoweiso af.

De P30 lite new edition is ook best een goede optie, kan de 6gb/256gb versie voor 270€ krijgen, wat bijna hetzelfde is als voor de redmi note 9 pro.

Ben dus aan het twijfelen tussen die 2, al is het formaat van huawei P30 new edition is aantrekkelijker dan de Redmi note 9 pro.

De P30 new edition heeft ook meer opslag dan de xiaomi(64 gb vs. 256GB), maar in principe heb ik aan 64GB meer dan zat. Dus ga nog maar even dieper inzoomen op het verschil in camera kwaliteit tussen deze 2.

• technorabilia
@Verwijderd
Is de P40 reeks niet problematisch omdat er geen Google services of hoe heet dat erop staan?

👉🏻 Blog 👈🏻

• swhnld
  • Nu online
kraades schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:56:
@Verwijderd
Is de P40 reeks niet problematisch omdat er geen Google services of hoe heet dat erop staan?
Correct, de P40 reeks heeft geen Google diensten. Vandaar de revival van de P30 reeks met de New Edition. De P30 reeks heeft nog wel Google diensten.

Verwijderd

kraades schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:56:
@Verwijderd
Dat vind ik zelf niet zon probleem vd p40 reeks

• technorabilia
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:43:
[...]

Dat vind ik zelf niet zon probleem vd p40 reeks
Oh, dat is beter. Zelf vind ik het nog steeds een beetje een "gedoe". Dan denk ik: ik neem liever een ander toestel. In de praktijk misschien onterecht overigens.

Hier nog het artikel destijds over de Google services:
reviews: Android zonder Google - Wat kun je zonder Google-diensten?

Maar beetje off topic bedenk ik mij. Excuses...

👉🏻 Blog 👈🏻

• francis998
Het topic is al relatief oud, maar alsnog weer een vergelijken. Heb nog geen telefoon aangeschaft, en inmiddels zijn er nieuwe opties bijgekomen, die an sich allemaal binnen budget vallen. Op de mi 10 lite.

Het zijn wel allemaal geimporteerde versies dus zal apart een lader moeten kopen. Nieuwe vereiste is dat de telefoon in een normale broekzak moet passen(met hoesje erom).

Uiteindelijk zijn mijn keuzes:
Realme 6 pro --> $279.990
Poco x3 nfc --> $269.990
Redmi note 8 pro. --> $230.000

Xiaomi mi 10 lite (5g) --> $309.990

De poco heb ik mijn twijfels over, wegens het formaat en de mi 10 lite lijkt mij ideaal kwa formaat. Hij valt iets buiten budget.

Gebruik nu een moto c dus alles is een enorme vooruitgang.

Wat voor advies of ervaringen kunnen jullie geven?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf de Poco en die is inderdaad toch wel iets te groot voor normale broekzak (hoewel hij per saldo maar 1cm langer is dan mijn Xperia), zou ik uit die 3 voor de Redmi gaan. Niet zozeer qua specs, maar ik vind de center camera's tov de links (of rechts, hoe je er naar kijkt) geplaatste camera's fijner werken, plus het kleine voordeel dat er standaard 6GB geheugen in zit, volgens mij heeft de Realmi maar 4GB. Of dat echt effect heeft bij normaal gebruik van je telefoon, betwijfel ik, maar het zal misschien net dat beetje helpen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
https://m.gsmarena.com/re...urope_soon-news-45530.php
De Realme 7 (Pro) komt binnenkort uit. Als je kan wachten is dat het misschien wel waard.

• ChinaGeek
francis998 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:26:
Het topic is al relatief oud, maar alsnog weer een vergelijken. Heb nog geen telefoon aangeschaft, en inmiddels zijn er nieuwe opties bijgekomen, die an sich allemaal binnen budget vallen. Op de mi 10 lite.

Het zijn wel allemaal geimporteerde versies dus zal apart een lader moeten kopen. Nieuwe vereiste is dat de telefoon in een normale broekzak moet passen(met hoesje erom).

Poco x3 nfc --> $269.990

De poco heb ik mijn twijfels over, wegens het formaat en de mi 10 lite lijkt mij ideaal kwa formaat. Hij valt iets buiten budget.

Mi 10 Lite 5G is op de officiële Nederlandse Mi site 299€ voor de 128GB versie. Met coupon XiaomiNL gaat er nog 20 af en heb je hem dus voor 279 totaal. De 64GB heb je zelfs voor 249 totaal.

• beaterz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-06 20:12
Ik had persoonlijk bijna dezelfde eisen als jou voor een toestel en ben uiteindelijk voor een Google Pixel 2 gegaan. Ik zie dat deze niet beschikbaar zijn in het land waar je het koopt, maar misschien wel refurbished of tweedehands? Die kan je soms al voor < 200 euro op de kop tikken en de 3 voor < 300. Zelf ik ik mijne tweedehands gekocht en echt 0 problemen mee.

Anders zou ik voor de Samsung A31 gaan. Echter is de camera daarvan niet echt goed in donkere ruimtes. Ook heb ik gehoord dat de vingerafdruk lezer soms wat traag is. Maar verder echt een goede prijs / kwaliteit verhouding.

• ChinaGeek
Een Pixel 2? Twijfelde je nog tussen een Nokia 3310 en een Pixel 2, of?
Voor de prijs van een A31 heb je een Mi 10 Lite, die laatste is echt aanzienlijk beter.

• francis998
SinergyX schreef op woensdag 30 september 2020 @ 01:48:
Ik heb zelf de Poco en die is inderdaad toch wel iets te groot voor normale broekzak (hoewel hij per saldo maar 1cm langer is dan mijn Xperia), zou ik uit die 3 voor de Redmi gaan. Niet zozeer qua specs, maar ik vind de center camera's tov de links (of rechts, hoe je er naar kijkt) geplaatste camera's fijner werken, plus het kleine voordeel dat er standaard 6GB geheugen in zit, volgens mij heeft de Realmi maar 4GB. Of dat echt effect heeft bij normaal gebruik van je telefoon, betwijfel ik, maar het zal misschien net dat beetje helpen.
Thanks voor de info, de poco valt dus af. Draag mijn telefoon altijd in de broekzak en als het dan net past vind ik het maar niks.

Volgens de site van de importeur/winkel heeft de realme 6 pro 8gb. Op zich mooi meegenomen, maar 6gb is in principe al voldoende.
Potenscia schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:44:
https://m.gsmarena.com/re...urope_soon-news-45530.php
De Realme 7 (Pro) komt binnenkort uit. Als je kan wachten is dat het misschien wel waard.
Ga maar eens onderzoeken of de realme 7 (pro) hier geimporteerd zal worden..en wanneer ongeveer. Want meestal komen dit soort telefoons pas een paar maanden later hierheen.
beaterz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:27:
Ik had persoonlijk bijna dezelfde eisen als jou voor een toestel en ben uiteindelijk voor een Google Pixel 2 gegaan. Ik zie dat deze niet beschikbaar zijn in het land waar je het koopt, maar misschien wel refurbished of tweedehands? Die kan je soms al voor < 200 euro op de kop tikken en de 3 voor < 300. Zelf ik ik mijne tweedehands gekocht en echt 0 problemen mee.

Anders zou ik voor de Samsung A31 gaan. Echter is de camera daarvan niet echt goed in donkere ruimtes. Ook heb ik gehoord dat de vingerafdruk lezer soms wat traag is. Maar verder echt een goede prijs / kwaliteit verhouding.
Pixels zijn hier niet verkrijgbaar, niet eens 2e hands(zuid-Amerika) en daarnaast fotografeer ik best veel en vaak ook minder goede lichtomstandigheden. En er zijn telefoons die binnen het budget beter presteren met minder goed licht dan de oudere pixels.

• Potenscia
7 october komt Realme met de 7-series in Europa:

https://www.google.com/am...n_october_7-amp-45565.php

• ChinaGeek
TS woont in Chili.

• Potenscia
8)7 |:( sorry was het compleet vergeten

• francis998
kan gebeuren :+

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:54
francis998 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:26:

Poco x3 nfc --> $269.990

De Xiaomi Mi 10 Lite is de beste keuze qua hardware. Je kan nog wachten op de Realme 7 Pro. Deze wordt 7 oktober aangekondigd.

EDIT: Vergeten dat TS in Chili woont
Pagina: 1