Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
De samsung tab A 2019 van mijn broertje heeft een scherm dat ongeveer volledig gebarsten is. Ik heb inmiddels diverse instructievideo's bekeken om te zien hoe ik de digitizer kan vervangen. De föhn wordt regelmatig gebruikt of een heatpad. Die eerste heb ik, de 2e niet. Maar is het ook een mogelijkheid om de tablet in de oven te verwarmen op pak hem beet, 60 graden?

Of sloop ik dan de hardware van de tablet?

En als het kan, moet ik dan nog specifiek letten op bepaalde zaken (siliconen mat eronder om te voorkomen dat hij aan de oven vast smelt)?

Beste antwoord (via DeRooney op 13-10-2020 22:09)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:40
Zodra je het tablet op je computer aansluit krijg je een notificatie om toegang te verlenen, alleen is dat lastig zonder werkend scherm.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:47
zou ik niet doen - puur en alleen omdat hij dan ter hoogte van het rekje extra warm wordt.
pak gewoon de fohn- gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
dan wacht ik er maar mee tot het weer wat koeler is :-) want nu ook nog eens met de föhn binnen in huis aan de slag is wel heel erg jezelf laten lijden met die warmte..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je kunt 'm ook gewoon even buiten in de zon leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
99ruud99 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:46:
zou ik niet doen - puur en alleen omdat hij dan ter hoogte van het rekje extra warm wordt.
pak gewoon de fohn- gaat perfect.
Dan zal ik wel een gaar model hebben want dat ding is met met mogelijkheid open te krijgen.
Diverse filmpjes op YouTube ook bekeken hierover. Daar gaat het zo makkelijk, dat lijkt totaal niet op hoe het bij mij gaat. Lijkt wel alsof die backcover over het gehele oppervlak vast gelijmd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Juist als het al gebroken is moet het relatief makkelijk los te trekken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Ik moet eerst de backcover los zien te krijgen. Dat lukt totaal niet vooralsnog.

In de filmpjes zoals hieronder gaat dat heel makkelijk. Al heeft die 2e een heatpad gebruikt en de tablet daar al 10 minuten op gelegd.
YouTube: Samsung Galaxy Tab A 10.1" SM-T510 SM-T510NZKAXAR Disassembly Teard...
YouTube: Samsung Galaxy Tab 2019 T510 LCD & Digitizer Replacement

Als ik met de föhn het probeer brand ik mijn vingers zodra ik aan de slag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:33
Je bedoelt zo'n beetje de laatste helft van de eerste video? Alle schroefjes zijn los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43

Honesty

kattenneus!

Moet je ook niet met een creditcard er tussen wroeten? Geen ervaring met een tablet hoor.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Je bedoelt zo'n beetje de laatste helft van de eerste video? Alle schroefjes zijn los?
Nee, het begin. Gewoon onder de rand van het scherm tussen het scherm en de backcover komen. Echt onbegonnen werk.
Maar goed, bleek dat ik voor niks als die moeite die. Mijn broertje heeft lekker lomp gedaan en de laadpoort gesloopt. Tablet laadt niet meer op en gaat niet meer aan.
Had me de moeite kunnen besparen.

[ Voor 14% gewijzigd door DeRooney op 12-08-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Haha kan je lekker oefenen nu voor volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dun metalen stripje proberen te vinden. Maar het scherm is al kapot? Denk dat ik er gewoon een stanleymesje tussen zou zetten. (geen breekmesje, zo een die je omdraait) Of een mesje van een verfschrapertje, ouderwets scheermesje, zo iets.

Als de boel toch al helemaal uit elkaar moet, is de poort toch ook niet zo'n probleem? Is zo te zien gewoon een los printplaatje. Zal ook de wereld niet kosten denk ik.

• DeRooney
WEBGAMING schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:02:
Dun metalen stripje proberen te vinden. Maar het scherm is al kapot? Denk dat ik er gewoon een stanleymesje tussen zou zetten. (geen breekmesje, zo een die je omdraait) Of een mesje van een verfschrapertje, ouderwets scheermesje, zo iets.

Als de boel toch al helemaal uit elkaar moet, is de poort toch ook niet zo'n probleem? Is zo te zien gewoon een los printplaatje. Zal ook de wereld niet kosten denk ik.
nee dat geloof ik. maar dan moet ik zelf weer gaan solderen voor een nieuwe poort. En gezien de moeite die ik nu al had om de backcover los te krijgen denk ik: bekijk het maar...

Nu maar op zoek voor hem naar een tablet die een hufter-proof laadpoort heeft.(zo'n systeem als de surface heeft is wel handig. magnetisch, kan hij weinig aan slopen. maar een surface gaan we voor hem niet kaufen.

• WEBGAMING
Nee, volgens mij niet. Is toch gewoon dat onderste printplaatje wat ze er als laatste uit halen? Zit gewoon met een ribbonkabel verbonden.

• DeRooney
oh ik heb de video niet eens gekeken tot zo ver. omdat ik bezig was met het scherm en die laadpoort op dat moment helemaal niet in mijn hoofd speelde.

Maar goed, de backcover eraf krijgen is/was al een onmogelijke klus dus ik heb het even gelaten voor wat het is nadat ik 3 sneeen in mijn vingers heb opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
vanmorgen bij de reparatieshop geweest en die zegt dat hij enkel een scherm+digitizer kan krijgen en dat de digitizer niet los vervangen kan worden. Ik kan op internet niet vinden of het klopt dat je bij de SM-T510 enkel lcd+digitizer als geheel kunt vervangen en niet enkel de digitizer.

nog een keer een rondje youtube gedaan om te zien of het kan, maar ik kan het niet vinden. Ik zie enkel dat ze het volledige scherm (lcd+digitizer vervangen).

Iemand die weet of het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Heb het scherm nu toch los gekregen. Zat al die tijd op de verkeerde plek te wroeten.

Zie wel dat ik net iets te ver gegaan ben met mijn gereedschap. De pcb label kabel heb ik blijkbaar half doorgesneden 8)7 |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAtDeihbEM5xnRfiF-Z8dm5aDxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zn3pISanuTx5m3m9i9y6jPCC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7DHiVJHjWhz5-qCWbVnyOTRDXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfnftdUnYsz561YMciuV3Twz.jpg?f=fotoalbum_large
Einde oefening voor de tablet om te gebruiken? Sowieso kan niet alleen de digitizer vervangen worden. Maar nu een volledig scherm + digitizer heeft ook geen zin meer denk ik?

Gaat er nu alleen nog om, om de laadpoort te vervangen zodat hij nog aan de computer aangesloten kan worden en er nog filmpjes afgehaald kunnen worden.

[ Voor 17% gewijzigd door DeRooney op 01-10-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik heb de laadpoort van de tablet vervangen en vervolgens met laadkabel de tablet aangesloten op mijn laptop.

Daar krijg ik keurig de melding dat er een Galaxy Tab A aangesloten is nu hij is opgestart (ik heb geen scherm voor de tablet nu dus ik zie verder niks).

Als ik kijk of er wat op staat, zie ik alleen niks helaas. Betekent dit dat er niks op staat of dat ik gewoon nog niet aangemeld ben op de tablet (bijv. beveiligingscode nog niet ingetoetst).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4x79PNK8lH2Cx3SyxK0wpdDsvCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eurgW8jE9M6utWwEW2GDu5Ak.jpg?f=fotoalbum_large

tablet helemaal gereset wellicht en alles eraf waardoor hier nu niks staat?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:40
Zodra je het tablet op je computer aansluit krijg je een notificatie om toegang te verlenen, alleen is dat lastig zonder werkend scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Oh ja... Da's waar... Nou eerst maar een scherm regelen nu.
Pagina: 1