Via AGP driver eraf, probleem weg.

Pagina: 1
Acties:

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had met mijn asus v7700 GF2 kaart steeds vastlopers in 3d spellen. Tot ik ontdekte dat als ik de aperture op 4 zette en dus uitschakelde alles perfect liep.

Toen las ik ergens dat de via agp driver de agp commando's vertaald ofzo en doorstuurt naar de agp kaart (in een readme van via ofzo). Nou ik dacht die driver zal het toch niet zijn en besloot toch maar om de via agp driver eraf te gooien.

Met als mooi resultaat dat ik nu zonder vastlopers kan gamen met een agp aperture size van 64. Hoger gaat niet want dan gaat alles heel traag. Tja ze zullen die driver bij via ook vast niet voor niks gemaakt hebben. :9~

Verwijderd

hoe en waar kan je die drivers eraf gooien?
En nog ff voor de duidelijkheid.

Ik heb een Aopen AX34 pro moederbord met een Via 133 pro chipset.

Ik heb ook een Asus V7700 deluxe met 32 mb.

Trouwens ik kreeg bij het opstarten ook de melding dat ik verkeerde drivers geinstalleerd zou hebben! Sommige spellen werken zonder problemen maar met name mijn favo. FS2000 hangt steeds!

Thanks als je me verder kan helpen, want ik ben echt radeloos!

ps.
Waar kan ik die texture op 4 zetten?

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die agp aperture kun je aanpassen in je bios, meestal kom je daarin door del of F1 in te drukken. Dan moet je naar advanced chipset features gaan en de optie agp aperture zoeken en op 4 gooien.

Met de via drivers heb ik het 4 in 1 setup programma opgestart en bij Agp vxd uninstall gekozen en dat was het.