Twinview Met 3D kracht gezocht

Pagina: 1
Acties:

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 14:36
Ik weet dat de topics van welke kaart kan ik het beste nemen hier ongelofelijk vaak langs komen. Ik ben op dit moment ook een kaart aan het uitzoeken, maar tg kom er gewoon niet helemaal zelf uit, aangezien er zo ongeloflijk veel smaken zijn. Dus vandaag dat ik hier jullie hulp inroep.

Op dit moment draai ik op een Matrox G400 32MB MAX @ 2048x768 (2x 17") Ik gebruik mijn PC vooral voor gamen, surfen, divx kijken en programmeren.
Nu komt mijn huidige kaart steeds meer tekort op 3d gebied in spellen en ook divx gaat niet helemaal lekker, dus vandaar dat ik naar wat nieuws op zoek ben. Ik ben echter helemaal gek van de dualhead functie van Matrox, en zou dus graag 2 monitoren blijven gebruiken.

Zelf zat ik dus aan een Geforce2 MX Twinview AGP als vervanging, of een Geforce2 MX PCI als additioneel te denken.
Welke kaart of combinatie kan ik volgens jullie het beste aanschaffen? Ik draai dus win2k en heb echter gehoord dat twinview problemen geeft onder win2k.... Zijn er misschien nog andere interessante combinaties?

Wie kan mij aub helpen?

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

UTFS :O :X Maar dat wil je kennelijk nie horen :D
Dussuh, aan welke prijsklasse zat je te denken?

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Uit de GeForce serie zijn alleen nog de MX'en instaat om Twinview te realiseren. Jammer dat er nog geen GeForce3 MX :(

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een Gainward Twinview(MX2) en ik erger me kapot dat deze kaart niet goed met Win2k overweg kan. Hij maakt namelijk 1 desktop van je 2 monitoren. Even een voorbeeld: je doet de verkenner op maximum scherm=> verkenner wordt verdeeld over 2 monitoren. Echt super irri. Je moet dan gaan slepen om de schermen goed naast elkaar te zetten. Ik zou er een videokaart bijdoen. Je zou dan wel een probleem kunnen krijgen met welke videokaart ie moet gebruiken als je een spel gaat spelen, maar volgens mij kan je dit oplossen door in de bios de optie "boot from pci" aan te zetten. Je kan als xtra kaart de mx nemen in PCI vorm.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• VTec
  • Laatst online: 29-05 10:53
Zeker met de laatste drivers (of beta drivers) gaat de Twin View onder Windows 2000 een stuk beter (is mijn ervaring). Tegenwoordig heeft Gainward ook de GeForce 2MX 400 TwinView in het assoritment en deze is een stuk sneller dan de standaard GeForce 2 MX. Hier twee reviews:

http://www.digit-life.com/articles/gf2mx400gainwardcardxpert/index.html

http://www.tomshardware.com/graphic/01q2/010625/index.html

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• dyna18
Op donderdag 09 augustus 2001 04:05 schreef Climaximizer het volgende:
Dussuh, aan welke prijsklasse zat je te denken?
Budget class, dus zeg maar zo rond de prijs van de Geforce MX / MX 400

• dyna18
Op donderdag 09 augustus 2001 04:08 schreef ubermaestro het volgende:
Uit de GeForce serie zijn alleen nog de MX'en instaat om Twinview te realiseren. Jammer dat er nog geen GeForce3 MX :(
Ja, hopelijk komen ze idd ook met twinview op de meer krachtige kaarten :9

• dyna18
Op donderdag 09 augustus 2001 10:52 schreef wcduck het volgende:
Je kan als xtra kaart de mx nemen in PCI vorm.
Deze zijn jammer genoeg zeer schaars in Nederland (en al helemaal niet te verkrijgen in de buurt waar ik woon) en ook vrij prijzig :(

• dyna18
K, bedankt VTec... Heb deze kaart maar besteld bij Informatique... Hoop dat deze een beetje lekker wil werken.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 11:11 schreef VTec het volgende:
Zeker met de laatste drivers (of beta drivers) gaat de Twin View onder Windows 2000 een stuk beter (is mijn ervaring).
Wat versta je onder "stuk beter". Is de twinview nu wel goed te gebruiken?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Vergeet niet dat de Twinview functie onder W2K amper in de schaduw kan staan van DualHead; je kan de monitoren dus niet afzonderlijk aansturen (dus geen eigen resolutie plus refresh per monitor). Dan kan je beter een leuke GTS nemen met een goedkope PCI kaart er naast. Met twee VGA kaarten kun je namelijk wél de monitoren à la DualHead afzonderlijk instellen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dyna18
K, ik heb deze dus gekocht, met 4,8 ns geheugen bij Informatique (geweldige service trouwens... Donderdag 15:00 uur besteld, Vrijdag 12:00 uur bezorgd door TNT).
http://www.digit-life.com/articles/gf2mx400gainwardcardxpert/index.html

Qua 3d prestaties is dit een goede kaart. Ik denk zelfs deze kaart de beste 3d prestaties heeft van alle twinview kaarten.

Echter.....
Ik vind dit toch een zuigkaart.... Ik heb deze nu 2 dagen, en ik mis mijn Matrox echt enorm. De drivers van Matrox zijn echt zoveel beter, en bevatten echt zoveel functinaliteit, dat het lijkt of de drivers van deze kaart nog in de alfa fase zitten. :(

Gelukkig heb ik 2 dezelfde monitoren, dus dat afzonderlijk aansturen probleem heb ik niet, maar ik loop tegen zoveel ongemakjes aan dat ik best wel nu al van deze kaart baal (is dat normaal voor een net aangekocht product? ik dacht van niet).

WAAROM OH WAAROM heeft Matrox geen goede 3d kaart |:(.... Op het moment dat ze er eentje komt met redelijke 3d kwaliteit, zal ik waarschijnlijk heel snel weer overstappen.

Verwijderd

Je kunt ook even wachten op de nieuwe ati videokaarten: r(v) 200

Verwijderd

In XP zat toch twinview met 2 videokaarten? Dus gewoon 2 kaarten kopen :)

• dyna18
Op zondag 12 augustus 2001 13:08 schreef Gul'Dan het volgende:
In XP zat toch twinview met 2 videokaarten? Dus gewoon 2 kaarten kopen :)
Ja, dat zit ook in win2k (en misschien zelfs al in win98). Echter dat is gewoon de basis ondersteuning die ook hier in twinview zit. Matrox is echter al 3 jaar met zijn drivers bezig en die zijn dus gewoon 100x zo geavanceerd en hebben zeer goede functionaliteit ingebouwd...

Dus volgens mij lost dit alleen een paar kleine probleempjes op die ik nu heb met deze geforce kaart, maar geeft me niet de functionaliteit waaraan ik zo gewend ben van de Matrox kaart....

Ach, waarschijnlijk ben ik gewoon verwend door de geweldige drivers die Matrox had. Hopelijk komen ze snel met een goede 3d kaart.... Zucht
Pagina: 1