Verzonden e-mail komt vaak in spam of wordt niet afgeleverd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beckers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:22
Voor mijn werk als ZZP-er verstuur ik e-mails en eens in de zoveel tijd een batch van een paar duizend voor een nieuwsbrief. Geen gekke dingen, gewoon contact met opdrachtgevers.

Tot twee jaar geleden de mail via het hostingbedrijf waar m'n websites ook staan, maar merkte dat veel mail niet aankwam. Toen ben ik overgestapt naar een betaalde SMTP (TurboSMTP), maar ook via die verdwijnt veel mail in spamboxen of komt helemaal niet aan, met meldingen als Remote host said: 554 5.7.1 : Client host rejected: Network rejected is blocked for spamming spamtraps.

DKIM/SPF etc staan goed ingesteld en ik krijg een hoge score op sites als mail-tester.com.

Het is best lastig als je achter elke mail aan moet bellen of die aangekomen is.

Wat zijn jullie ervaringen? En hoe pakken jullie dit aan?

[ Voor 2% gewijzigd door beckers op 11-08-2020 13:34 . Reden: aanvulling ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:07
'k Zou je zakelijke mail en nieuwsbrieven/spam gescheiden houden, en voor die laatste een commerciële partij zoals bv Mailchimp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ken die melding niet, maar het lijkt erop dat je naar diverse niet bestaande adressen aan het mailen bent.
Vang je niet-ingebruik zijnde mailadressen, waarvan je een bounce terug krijgt, wel netjes af, zodat je je die uit je bestand kan schrappen?

Verder ben ik benieuwd of TurboSMTP ook nieuwsbrieven a.k.a bulkmail kan faciliteren? Anders raad ik aan om voor meer dan 100 mails gebruik te maken van MailChimp of een andere bulkmail-service. Die handelen alles netjes af, en ook wat ik hierboven verteld heb.

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 11-08-2020 13:39 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes