GF3 tweaken

Pagina: 1
Acties:

• Lamah
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Nu ik m'n systeempje eindelijk stabiel heb lopen, vind ik het het tijd worden om m'n GF3 maar es te OC'en.

Helaas zit ik momenteel een beetje short on cash, en mot ik em dus maar eerst een beetje bij tweaken.

Weet iemand hoever kan ik m'n CardeXpert kan oc'en met de orginele koeling? loopt nu op 200/458

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:21
Ik weet niet welke Cardexxpert Gf3 je hebt, maar naar mijn weten runt dat ding op HELE andere snelheden!
220/480 naar mijn weten....
Dat ding ken je trouwens standaart overclocken, en als je de golden sample hebt, krijg je ook nog es een nieuwe tot een bepaald OC?!
Es goed een paar revieuws bekijken!

• Lamah
ik snap er nix van
ik kan de clocksnelheiden niet veranderen.
nix werkt
huh?

ook alle NVidia tabladen bij advanced zijn volledig F8#&@& up
hoe kan dit?

Verwijderd

Ik tweak zelf eigenlijk nooit, ook geen ervaring ;)

Maar is de geforce 3 niet een beetje te duur, straks gaat er wat fout!

• FailFr8er
Op donderdag 09 augustus 2001 04:49 schreef nexor88 het volgende:
ik snap er nix van
ik kan de clocksnelheiden niet veranderen.
nix werkt
huh?

ook alle NVidia tabladen bij advanced zijn volledig F8#&@& up
hoe kan dit?
Zit als het goed is software bij waarmee je ken overclocke, anders HEEL goed de manual leze ofzow, enneh, nog ff over dat golden sample, als je hem verneukt krijg je een nieuwe, als je tot een bepaalde hoeveelheid overclocked!

• Lamah
COOL
let's OC >:)

• FailFr8er
Lukt et nou?

Verwijderd

Download eerst es detonator 12.90, dan download je powerstrip 3, ja een demo, sorry >:) dan kan je beginnen met tweaken...
Met coolbits werkt het niet fijn vind ik, er zit een te lage max op >:)

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Als het goed is zit er bij de Gainward kaart ook extra software (ExperTools) waarmee je de kaart kunt oc-en (Enchanced Settings). Hiermee zet je de kaart dan (als het goed is) op 220core en 480memory. Wanneer dit niet mogelijk is, dan zou het kunnen zijn dat je een niet Golden Sample hebt, en die zijn niet of minder te oc-en. Maar volgens mij heeft Gainward alleen maar GeForce 3 kaarten in Golden Sample editie. Zelf heb ik de VIVO versie en die loopt gemakkelijk op 230core en 530memory.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Ik heb die van mij (asus8200deluxe) stabiel draaien op 220(core)/530(mem) Als ik de snelheid van het mem nog meer omhoog loopt ie af en toe vast. (met name tijdens het opstarten)

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op donderdag 09 augustus 2001 10:56 schreef SickBastard het volgende:
Download eerst es detonator 12.90, dan download je powerstrip 3, ja een demo, sorry >:) dan kan je beginnen met tweaken...
Met coolbits werkt het niet fijn vind ik, er zit een te lage max op >:)
neem dan de Geforce Tweak Utility. Das makkelijk qua oc'en.

Freelance tweaker

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:30

@r!k

It is I, Leclerq

Voor diegenen die een GF3 hebben, hoe bevalt hij?

Ik zit te twijfelen of ik een gf2 ultra of een gf3 zal kopen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• FailFr8er
GF3 neem de Gainward, dan zijn we GeForcebroeders :)

• Convoy
  • Laatst online: 11:28

Convoy

g44p

heb m nu zelf ook op 235/555 stabiel :9 en kan nog hoger want de temps zijn niet schrikbarend hoog en heb tot nu toe nog geen fouten gehad, hou jullie op de hoogte :P

met artic silver natuurlijk ;)

• VTec
Op donderdag 09 augustus 2001 13:57 schreef ErikH het volgende:
Voor diegenen die een GF3 hebben, hoe bevalt hij?

Ik zit te twijfelen of ik een gf2 ultra of een gf3 zal kopen.
Je hoeft niet te twijfelen tussen de Ultra of de GF3. Gewoon de GF3 kiezen :) Ik zou alleen gaan twijfelen wanneer je hem gaat kopen, aangezien de prijs vast tzt nog wel gaat zakken. Ben zelf dus in het bezit van de Gainward en deze voldoet prima. Heb ook effe met de Ultra gespeeld, maar ik vind persoonlijk de beeldkwaliteit van de GF3 beter (vooral in 2D). De Ultra had/heeft ook niet zo'n goed reputatie qua beeldkwaliteit: Interference on the Ultra

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik snap nie hoe mensen de geheugen zo hoog krijgen, ik zie mensen die op 550 draaien. bij tomshardware ging de MSI en elsa tot 565.

ik kan me core makkelijk om hoog krikken maar de geheugen gaan niet hoger dan 542. het heeft niet echt nut om de core verder te Oc want de geheugen is een bottleneck

hoe kan nou dat een MSI ZONDER heatsink op de geheugen op 565 kan :?

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 15:25 schreef FMS het volgende:
Ik snap nie hoe mensen de geheugen zo hoog krijgen, ik zie mensen die op 550 draaien. bij tomshardware ging de MSI en elsa tot 565.

ik kan me core makkelijk om hoog krikken maar de geheugen gaan niet hoger dan 542. het heeft niet echt nut om de core verder te Oc want de geheugen is een bottleneck

hoe kan nou dat een MSI ZONDER heatsink op de geheugen op 565 kan :?
Het heeft te maken met die kl*t* heatsink van leadtek, die houd je geheugen warmer dan moest er geen heatsink opstaan.
Ik heb hetzelfde probleem. :'(

• Convoy
  • Laatst online: 11:28

Convoy

g44p

heb ik met mn asusje geen last van :9

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
gebruik riviatuner eens

• VTec
Heb net effe een Thermaltake Blue Orb besteld voor mijn Gainward GF3. Eens kijken hoe hoog hij dan komt (Titan 3 resultaten ?) :)

• FailFr8er
Komt er een VIVO versie uit van de TITAN 3, anders dan wacht ik daar ff op :)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik haal maximaal 245/555 na mijn gf3 mod, jammer genoeg slechts 10 mhz hoger als standaardkoeling :( ach ja die core zit dus gewoon op zijn tenen he...

voor mijn mod:

[topic=186360]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

[Het heeft te maken met die kl*t* heatsink van leadtek, die houd je geheugen warmer dan moest er geen heatsink opstaan.
Ik heb hetzelfde probleem. :'(
Ja dat wist ik al, ik had daarom de sinks eraf gehaald. ik draaide zonder heatsinks, nou ik haalde echt geen 565. dat ding was onstabiel en 4 geen meter te oc.

ik denk dat het iets anders moet zijn, als iemand mij nou uitlegt hoe die MSI zonder sink zo hoog kan????

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Ik heb ook de Gainward GF3 GS maar ik krijg hem niet hoger dan de standaard OC mode (220/480)

Als ik een hogere waarde probeer flipt m'n scherm naar wit en kan ik resetten. Weet iemand hoe ik 'm nog hoger kan krijgen?

All that you know, is at an end

• MightyP
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik heb ook een Gainward G3, maar helaas geen golden sample. (STOM STOM STOM)
Ik krijg dat #$%^&*!-ding NIET boven de 458Mhz. op 465Mhz zie ik al vreemde zwarte blokken op mijn desktop! op 470 is er helemaal niets meer te ontcijferen.

(niet dat ik ontevreden ben over de prestaties van m'n G3 :) het ding valt alleen niet te oc'en)
Pagina: 1