Toon posts:

Probleem met Harde Schijf laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Fijutsi harde schijf in mijn Asus laptop. Het probleem is dat ie na een tijdje (ergens tussen de 3 en 30 minuten) raar begint te doen en de computer hangt. De computer zegt dan dat er niet naar C: geschreven kan worden en of ik een nieuwe schijf erin wil doen (dezelfde melding wanneer je diskette vol is).
De harde schijf zelf dan valt stil voor een paar seconden, begint dan volop te spinnen en valt weer stil waarna de cyclus zich steeds herhaalt.
De harde schijf doet dit wanneer ik een spel speel, een schijfcontrole of aan het downloaden ben of iets anders, als er maar schijf activiteit nodig is. Het enigste wat ik kan doen is daarna de laptop opnieuw op te starten en weer opnieuw beginnen waar ik mee bezig was.
Ik gebruik zelf Windows 98 SE maar ik heb het idee dat het niet aan de software ligt maar meer aan de hardware, een bad cluster ergens of een hitte probleem (alhoewel dit probleem de laatste week optreed en ik de laptop al ruim een half jaar heb).

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het is duidelijk dat je hardeschijf niet meer in orde is en hoognodig aan vervanging toe is wil je nog wat overhouden van je data.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar beide problemen zijn op te lossen, een hitte probleem door er een betere ventilator in te zetten en een bad cluster probleem door zo'n cluster te markeren.
Alleen ik kom door geen enkele schijfcontrole meer.

ps. weet je wat een harde schijf voor een laptop kost?
En dat geld heb ik nou net niet ;(

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-04 15:38

winnie

de poes...

Kan het zijn dat je HD niet poer ongeluk elke keer in een sleep-mode gaat? Effe in je bios alle powersleep-modes uitzetten.

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34

uibeltje

Idiotheque

Als je laptop een half jaar oud is, dan heb je gewoon garantie hoor. (Tenzij ie van de vrachtwagen gevallen is ofzo :P)

Tis gewoon de harddisk die kapot is. Het is NIET powermanagement die loopt te kloten, want tijdens gamen of downloaden is je harddisk bezig en kan ie niet in standby vallen.

Dus het is een probleem met de stroomtoevoer naar de harddisk of je hebt bad blocks erop zitten. Nogmaals: je zegt dat je laptop een half jaar oud is, dus valt het onder garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Kan geen stroomtoevoer zijn omdat alle functies in de bios al zijn uitgeschakeld, bovendien doet hij dit al tijdens de schijcontrole in het opstarten van de veilige modus.

Zover ik weet is ie niet van de vrachtauto gevallen maar ik heb em 2de hands gekocht, garantie zit er zeker niet meer op :(

nieuwe harde schijf kost me 450 piek :( :(

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34

uibeltje

Idiotheque

wat voor laptop-model is het? Vaak kijken ze niet nauw op die fabrieks-garantie. is standaard 15 maanden ipv 12 hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Asus, dat betekend dat ik em naar Duitsland, of nog erger Taiwan moet sturen.

Kdenk dattie nu helemaal kaduk is omdat hij al bij het opstarten zegt dat er geen geldige schijf inzit.
Kan wel betekenen dat het een virus is omdat het steeds erger werd en nu dus schijnbaar de command.com aangetast heeft. Dat betekend dat ik er vanaf ben met een goeie FDisk en een formatje. Als ie tenminste niet echt kapot is.
Ik zal er morgen ff naar kijken als ik de tijd heb met een fatsoenlijke opstartdiskette. Eerst slapen en dan werken.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

IDE harde schijven hebben meestal 3 jaar fabrieksgarantie met een behoorlijke speling voor de tijd tussen productie en verkoop(einddatum staat op de schijf). FF uitbouwen en aflezen. Je bent hem natuurlijk wel een aantal weekjes kwijt.
IBM Travelstar kost vanaf 308 (10GB) of 392 (20 GB). Check ff de pricewatch.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39
Als je laptop een half jaar oud is, dan heb je gewoon garantie hoor. (Tenzij ie van de vrachtwagen gevallen is ofzo
Misschien te hard gevallen ?? :P

Repareren doe je zo.

Pagina: 1