Windows Mail - cache oude account?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV_
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-05-2023
Hoi,

Mijn eerste post hier, al lurk ik hier al wat langer rond! Sinds kort afgestudeerd en de lokaal opgeslagen universiteitsmails zijn verdwenen sinds ik de 'sync' maar uit heb gezet. Heel irritant... Stond toch wel veel belangrijks in. :/

Zelf ben ik niet super tech-savvy, maar met wat hulp van Google kom ik er meestal uit. Kan dit keer nergens iets vinden over hoe je dit herstelt. Zou moeten opgeslagen zijn in C:\Users[User Name]\AppData\Local\Comms\Unistore\data maar kan zo niet iets bruikbaars vinden. Is het uberhaupt mogelijk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:16
Kan het zijn dat de universiteit de bestanden veilig opsloeg, zodat je ze niet meer kan bereiken zodra je van de uni bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV_
Ja dat sowieso. Ik had op een gegeven moment geen toegang meer, maar er stond blijkbaar nog wel iets lokaals opgeslagen. Zonder verbinding kon ik een deel van de oude mails nog wel inzien.

'Mail' vroeg wel steeds om het updaten van mijn accountgegevens en ik heb toen het automatisch synchroniseren uitgezet, waarna alles verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV_
Andere mensen lijken hier blijkbaar ook niet bij te kunnen als de mails er nog wél zijn. Zou dat wel vreemd vinden, want bij tijdelijk opgeslagen bijlagen kan ik dan wel weer makkelijk bij... :S

https://answers.microsoft...46-4ea9-ac8c-31cdc66451d0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat bedoel je concreet met "sinds ik de 'sync' maar uit heb gezet"? Als de account weggegooid, heb je wellicht pech.

-
Zoals min of meer al gezegd op de pagina waar je naar linkt: op welke wijze benaderde je de server? POP, IMAP, iets anders? Alleen als POP zou er een lokale kopie kunnen zijn. Aangezien je over sync spreekt vermoed ik IMAP - en dan is er geen lokale opslag.

Als POP, zou je de mails moeten kunnen vinden door te zoeken op *.eml.

Sowieso zou ik suggereren dat je de universiteit vraagt om een kopie van de backup. Vandaag, niet morgen want dan is er weer een dag minder kans dat die backup nog bestaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV_
In de menu opties kon je per account mail/contacts/calendar een slider aantikken. Had vooral verwacht dat er enkel geen nieuwe mails meer opgehaald zouden worden.

Volgens mij ook IMAP idd, met zoeken naar *.eml had ik al niets gevonden in ..\AppData\. Maar als het goed is waren de meest recente mails ook offline zichtbaar, je zou toch verwachten dat dat ergens op te vissen is.

Hoe dan ook, de universiteit z.s.m. mailen lijkt mij verstandig advies. :) Zal dat gewoon eens doen.
Pagina: 1