Vraag

• Erwin P
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Hallo

Ik neem vaak kleine filmpjes op mijn mijn Getnord Leo smartphone.
Het is geen geweldige telefoon daarvoor, maar het is vaak meer ter info etc.

Nu hebben mijn filmpjes vaak met motoren en dus ook het geluid daarvan te maken. Echter lijkt de telefoon motorgeluid als achtergrond geluid te hebben bestempeld en filtert het dus weg.

Praten etc komt allemaal op acceptabele kwaliteit binnen, als je een lompe stoot gas geeft met de motor komt dat ook even een seconde binnen waarna het weer weg gefiltert wordt.

Iemand enig idee hoe deze leek de filtering uit krijgt?

Mvg Erwin P

Alle reacties

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een goede microfoon gebruiken specifiek voor dit doel of meer afstand nemen. Je telefoon is het probleem niet, elke microfoon in een telefoon raakt overstuurd van dermate veel herrie op korte afstand. Het is dan waarschijnlijk ook geen filter maar puur natuurkunde.

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 11-08-2020 10:24 ]

• Erwin P
Het is ook op 5 tot 20 meter afstand en als de motor stationair draait, dan zitten we op ca 80 dB wat toch geen overload mag zijn.

Zoals gezegd, als er dan een stoot gas wordt gegeven pikt hij het voor een seconde wel op en filtert het dan weer weg.

De CAT S41 die ik hiervoor had en mijn vriendin nu heeft pakt het wel gewoon op.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En als je een headsetmicrofoontje gebruikt? Dat is een relatief goedkope hack om dit soort problemen te omzeilen.

• Erwin P
Maar niet iets dat ik in m'n zak heb zitten ieder willekeurig moment dat het even uit komt helaas.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat deze telefoon dat geluid niet kan pakken, maar in de menu's kun je verdomd weinig vinden, misschien dat iemand een weg weet naar 1 of ander advanced menu?