Goedemorgen!
Sinds enige tijd zit er in de rdp client van Windows 10 een optie om video capture devices te redirecten.
Dat is een functie waar ik graag gebruik van wil maken om binnen een terminal server omgeving om de lokale webcam te gebruiken. Ik krijg dit echter niet voor elkaar, iemand ervaringen met deze optie?
:strip_exif()/f/image/TDHVh4iYc52tEIVgynhqJE7O.jpg?f=fotoalbum_medium)
Testcase
Als ik de functionaliteit test door van een Windows 10 client een RDP sessie te starten naar een andere Windows 10 client werkt deze functie. Ik kan perfect mijn webcam gebruiken door de RDP stream heen.
Probeer ik hetzelfde te bereiken met een Windows Server 2019 werkt dit niet.
De webcam wordt wel herkend en gekoppeld, echter kan er geen video stream geopend worden.
De Windows Server die ik gebruik in mijn test opstelling is een nieuw geinstalleerde VM zo van het 'DVD'tje', dus helemaal clean. Laatste updates zijn geinstalleerd, met of zonder de terminal service role geprobeerd.
:strip_exif()/f/image/rjuLYwT4b4WaJKe8SsvazhtY.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/3PEnrvYq4QJTxpRoXpsRkZIi.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik kan online weinig documentatie vinden over deze functie en zover ik zie staat die default aan.
Er is een GPO waar dit ook in bevestigd wordt.
:strip_exif()/f/image/NtSAdONFWMywAkHqo0dCZjgl.jpg?f=fotoalbum_medium)
Iemand ervaring met deze optie of nog een goed idee?
Sinds enige tijd zit er in de rdp client van Windows 10 een optie om video capture devices te redirecten.
Dat is een functie waar ik graag gebruik van wil maken om binnen een terminal server omgeving om de lokale webcam te gebruiken. Ik krijg dit echter niet voor elkaar, iemand ervaringen met deze optie?
:strip_exif()/f/image/TDHVh4iYc52tEIVgynhqJE7O.jpg?f=fotoalbum_medium)
Testcase
Als ik de functionaliteit test door van een Windows 10 client een RDP sessie te starten naar een andere Windows 10 client werkt deze functie. Ik kan perfect mijn webcam gebruiken door de RDP stream heen.
Probeer ik hetzelfde te bereiken met een Windows Server 2019 werkt dit niet.
De webcam wordt wel herkend en gekoppeld, echter kan er geen video stream geopend worden.
De Windows Server die ik gebruik in mijn test opstelling is een nieuw geinstalleerde VM zo van het 'DVD'tje', dus helemaal clean. Laatste updates zijn geinstalleerd, met of zonder de terminal service role geprobeerd.
:strip_exif()/f/image/rjuLYwT4b4WaJKe8SsvazhtY.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/3PEnrvYq4QJTxpRoXpsRkZIi.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik kan online weinig documentatie vinden over deze functie en zover ik zie staat die default aan.
Er is een GPO waar dit ook in bevestigd wordt.
:strip_exif()/f/image/NtSAdONFWMywAkHqo0dCZjgl.jpg?f=fotoalbum_medium)
Iemand ervaring met deze optie of nog een goed idee?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot