Platenspeler met Sonos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan21
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik ben opzoek naar een soort van oplossing voor streamen naar Sonos.

Ik heb een platenspeler met voor versterker (niet heel duur ding ofzo). Daarmee wil ik kunnen streamen naar de Sonos beam en de ikea symphonisk. Beide staan ze in een andere kamer, alleen de beam staat naast de platenspeler.

Nu kwam ik op 2 opties uit. Raspberry pi of Sonos connect gen2 (vanwege de nieuwe app). Optie 2 kost mij een hoop meer geld.

Wat raden jullie aan? En wat scheelt het meeste qua vertraging. Want met de voor versterker hoor je een beetje geluid vanuit de platenspeler.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 14:55

Halfkakkende

Vandring

Ik heb deze handleiding voor mijn Squeezebox omgeving gevolgd: https://www.instructables...Sonos-Using-Raspberry-Pi/. Feitelijk maakt ie een audiostream die je als radio aan je favorieten toevoegt.

Zit inderdaad een vertraging in, maar bij mij wisselt het een beetje hoeveel. Soms is het 2 seconden soms weer 5.

Op zich werkt het gewoon prima :).

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-05 20:28
Ik zou toch voor de tweede optie gaan, de aanschaf van een Connect, ja het is een flinke smak geld maar de werking is probleemloos en het werkt feilloos samen met je Beam en Symphonisk. Andere oplossingen die op internet rondgaan zijn in mijn ogen houtje touwtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Vergeet optie 3 niet, een Sonos Five (voorheen Play:5). Voorzien van een minijack ingang waar je ook de platenspeler aan kan hangen. Heb je er direct een nieuwe speaker bij in plaats van slechts een kastje om je platenspeler het ecosysteem in te krijgen. Zeker de vorige versie zal vast wel tweedehands voor een leuk prijsje te vinden moeten zijn met wat geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan21
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik ben gegaan voor een Sonos connect (2de hands). Omdat mijn platenspeler naast de beam staat is een extra speaker niet handig. (Ik vind de oplossing wel top, want ik wist niet dat dit kon).

Maar inderdaad zijn de oplossingen een beetje houtje touwtje en je leest over veel problemen.

Dankjewel voor jullie feedback!