Dag mede-tweakers,
Voor mijn vof loop ik tegen de volgende vraag aan, waar ik hoop dat een van jullie hier ervaring mee heeft.
Wij hebben een maand geleden een monitor aangeschaft voor op het kantoor, deze op naam van het bedrijf laten zetten en betaald met de zakelijke rekening.
Nu moet het product retour en zal het geld:
- of verrekend worden met een nieuw model
- of teruggestort worden op de bankrekening
Mijn vraag, hoe houdt je in beide gevallen het balans in de boekhouding?
Tweede vraag waar wij nog tegen aan liepen was het volgende.
Wanneer je al kantoorartikelen hebt ingekocht vanuit een privé rekening, hoe kun je deze op de juiste manier onderbrengen in de boekhouding?
Zodat deze onderdeel wordt van onze activa maar wij ook het belastingvoordeel kunnen nemen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
P.s. ik heb zo sporadisch wel eens van dit soort vragen en ik merk dat ik dan altijd vastloop wanneer ik de belastingdienst erbij pak of ga googlen.
Voor mijn vof loop ik tegen de volgende vraag aan, waar ik hoop dat een van jullie hier ervaring mee heeft.
Wij hebben een maand geleden een monitor aangeschaft voor op het kantoor, deze op naam van het bedrijf laten zetten en betaald met de zakelijke rekening.
Nu moet het product retour en zal het geld:
- of verrekend worden met een nieuw model
- of teruggestort worden op de bankrekening
Mijn vraag, hoe houdt je in beide gevallen het balans in de boekhouding?
Tweede vraag waar wij nog tegen aan liepen was het volgende.
Wanneer je al kantoorartikelen hebt ingekocht vanuit een privé rekening, hoe kun je deze op de juiste manier onderbrengen in de boekhouding?
Zodat deze onderdeel wordt van onze activa maar wij ook het belastingvoordeel kunnen nemen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
P.s. ik heb zo sporadisch wel eens van dit soort vragen en ik merk dat ik dan altijd vastloop wanneer ik de belastingdienst erbij pak of ga googlen.
- Creating more joy for people who interact with our digital world