Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolletjesVla
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-01-2023
Mijn vraag
Ik weet niet of dit het juiste subforum is, maar het heeft wel met cooling te maken. Ik wil graag voor mijn PC een eigen CPU/desktop holder maken, gezien de PC op de grond niet echt wordt aangeraden. Daarnaast heb ik op mijn bureau niet genoeg ruimte om deze erop te plaatsen. Nu wil ik graag zelf proberen zo'n houten CPU holder te maken op wielen. vele op internet krijgen slechte recensies of hebben net niet de juiste afmeting.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBXHzSmrvtBWqfIB9-Nd70rQ3Mo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ylz2z07nlVYxZE2bd2MYn0m.png?f=fotoalbum_large

Moet ik nog ergens rekening mee houden met gaten in het midden, voor de airflow? Ik heb een DX500 Be Quit case, voorzien van PSU fan, en 3 case fans.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Koude lucht gaat normaliter erin aan de voorkant, tenzij je alle fans andersom gemonteerd hebt.
Warme lucht gaat aan de achterkant er weer uit.

Zorg ervoor dat je de onderzijde niet helemaal afsluit, ook daar komt koude lucht naar binnen. En het stoffilter aan de onderkant moet je makkelijk kunnen verwijderen. Die schuif je richting de voorzijde als je deze wilt schoonmaken.

Mijn 1st gen CM Stacker staat ook op wielen. Maar die vangt ook wel wat stof hoor. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:19
CPU houder moest ik eigenlijk denken aan een Intel/AMD processor??
Ik klikte al heel enthousiast dit topic aan onder het mom.. 'oeh spannend.. die gaat zelf pielen met zijn CPU'

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolletjesVla
DonJunior schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:51:
CPU houder moest ik eigenlijk denken aan een Intel/AMD processor??
Ik klikte al heel enthousiast dit topic aan onder het mom.. 'oeh spannend.. die gaat zelf pielen met zijn CPU'
Kwam bij desktop houder vaak bij laptop houders via google, vandaar maar even vernoemd naar CPU holder, werd in Google land meer geaccepteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik heb gewoon een plankje hout (volgens mij één of ander reststuk van een bureau oid), 4 wieltjes onder gezet en dat werkt prima. Lucht komt binnen aan de voorkant dus dat werkt best.

Werkt trouwens ook goed met stofzuigen. Trekt de kast even aan de kant.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolletjesVla
Nat-Water schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:54:
Ik heb gewoon een plankje hout (volgens mij één of ander reststuk van een bureau oid), 4 wieltjes onder gezet en dat werkt prima. Lucht komt binnen aan de voorkant dus dat werkt best.

Werkt trouwens ook goed met stofzuigen. Trekt de kast even aan de kant.
Geen gat in het midden gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
BolletjesVla schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:00:
[...]

Geen gat in het midden gemaakt?
Nee. Waarom zou ik?
Als je je PC op je bureau zet zaag je toch ook geen gat in je bureau? Laat ik maar niet eens beginnen over de vloer ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolletjesVla
Nat-Water schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Nee. Waarom zou ik?
Als je je PC op je bureau zet zaag je toch ook geen gat in je bureau? Laat ik maar niet eens beginnen over de vloer ;)
Haha true.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 06:47
Je hebt het al toeglicht maar de desktop "kast" is echt geen CPU, dit zorgt alleen maar voor verwarring. Als je een goede Google zoekterm wilt kun je gaan voor "Desktop Tower Wheeled Rolling Stand".

Wat betreft gaten aan de onderkant, als je desktop op z'n eigen pootjes staat heeft hij in principe al de verhoging die nodig is voor een zekere airflow. Natuurlijk wordt deze beter als je er ook nog een gat onder maakt, maar goed, het is niet essentieel.
Vaak is het echter zo bij van die houders dat de desktop dan niet meer op zijn poten staat, maar eigenlijk in het middel van de kast wordt ondersteund, als je dan geen gat hebt, heb je wel echt een ventilatieprobleem.

Daarnaast zijn de houders vaak ook dicht aan de zijkant zoals ook het plaatje dat je als voorbeeld hebt gepost. Ook dan krijg je - ook als de desktop op z'n poten staat - waarschijnlijk een ventilatieprobleem.
Je zult je computer niet opblazen, maar het gaat wel ten koste van prestaties of levensduur, als je PSU altijd erg warm wordt, zal deze het eerder begeven.

[ Voor 75% gewijzigd door Nycrea op 11-08-2020 09:10 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:00

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Nycrea schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:05:
Je hebt het al toeglicht maar de desktop "kast" is echt geen CPU, dit zorgt alleen maar voor verwarring. Als je een goede Google zoekterm wilt kun je gaan voor "Desktop Tower Wheeled Rolling Stand".
Ik werk bijna 25 jaar in de IT en moet @BolletjesVla toch gelijk geven in het gebruik van de aanduiding CPU. Hoewel velen direct aan de processor denken wordt internationaal vaak de complete central processing unit aangeduid als cpu.

Wikipedia:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuoLNGZuPiF3uBdJAtLfB4PHbcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NCcNHRzNOPaiLFQTkB3ECdFK.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door magic_nl op 11-08-2020 09:12 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
magic_nl schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:10:
[...]

Ik werk bijna 25 jaar in de IT en moet @BolletjesVla toch gelijk geven in het gebruik van de aanduiding CPU. Hoewel velen direct aan de processor denken wordt internationaal vaak de complete central processing unit aangeduid als cpu.
Feit blijft dat de definitie van de term CPU de daadwerkelijke IC is en niet de hele kast. Ik werk overigens ook in de IT en hoor deze aanduiding echt nooit van professionals voor de desktop kast, maar goed.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:00

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Nycrea schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:12:
[...]

Feit blijft dat de definitie van de term CPU de daadwerkelijke IC is en niet de hele kast. Ik werk overigens ook in de IT en hoor deze aanduiding echt nooit van professionals voor de desktop kast, maar goed.
Zie Wikipedia
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuoLNGZuPiF3uBdJAtLfB4PHbcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NCcNHRzNOPaiLFQTkB3ECdFK.jpg?f=user_large

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Ik had je plaatje al gezien, het feit dat op wikipedia bij "May also refer to" de kast staat veranderd niets aan de definitie van de term CPU. Echter is dit een nutteloze discussie in dit topic, dus laten we hierover ophouden. Het heeft meer nut om daadwerkelijk advies te geven over een houder.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolletjesVla
Dank allen, plank met wieltjes eronder gemaakt!
Pagina: 1