Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimSR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04 19:21
Ik zoek een?
(Draadloos) Home cinema / hifi systeem voor in nieuwe huis.

Wat is je budget?
Ik ben voornamelijk benieuwd naar wat er mogelijk is, daarna komt de keuze of ik het het prijskaartje waard vindt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik neem geen oude spullen mee, behalve dat ik graag mijn platenspeler er op aan zou kunnen sluiten.
TV wordt mogelijk een LG OLED CX/GX 65 of 77.

Ik wil graag dat het een draadloos systeem is. De soundbar/subwoofer of andere speakers bij de TV wil ik graag wegwerken in een TV-meubel (nog uit te zoeken, tips zijn hier ook welkom zit nu te kijken naar spectral/artyx) en zouden dus wel bedraad kunnen. Surround speakers + multiroom speakers graag dus draadloos (op stroom na natuurlijk). Het liefst koppel ik mijn platenspeler op een andere locatie dan het tv-meubel aan het systeem.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb naar Sonos gekeken. Ik kom dan uit op een surround set van Sonos met de Sonos Arc, Sub (gen3) en 2x One SL. I.c.m. met een Five/Port om de platenspeler in het systeem te krijgen.

Bij Yamaha MusicCast kom ik er niet uit welke receiver handig is. Wel zie ik de MusicCast BAR 400 i.c.m. 2x MusicCast 20 als vergelijkbare setup. Hoe ik de platenspeler hierin krijg is me nog niet duidelijk.

Voordeel van Yamaha is dat er ook een receiver is waar ik de apparaten zoals KPN TV, PlayStation op aan kan sluiten en uitbreidbaar in de toekomst met NVidia Shield en andere consoles. Ik weet niet hoe makkelijk dit gaat met Sonos.

Ik las dat sinds mei dit jaar Sonos oude generatie apparaten niet meer ondersteund. Grote kans dat ze dit over X jaar weer gaan doen. Dit houd me een beetje af van Sonos.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe kan ik in een yamaha systeem mijn platenspeler krijgen?
Wat zijn jullie ervaringen met MusicCast / Sonos?
Gezien mijn use-cases wat raden jullie aan?
LG X serie heeft geen DTS-HD ondersteuning wat bepaalde 4K films via Plex app onmogelijk maakt. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan in deze setup?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Begin toch maar eens met een budget. Je zult namelijk ongetwijfeld een max hebben ;). En hou er rekening mee: je wilt graag home cinema. De enige die dat echt draadloos levert in een integraal systeem is bij mijn weten Denon Heos en dan met de Heos AVR.

Persoonlijk zou ik altijd voor bedraad gaan. Kabels wegwerken kan meestal aanzienlijk goedkoper dan een draadloos speakertje, en je zit niet met evt vertragingen in het geluid bij films te kijken als gevolg van het draadloze deel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimSR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04 19:21
The Eagle schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:31:
De enige die dat echt draadloos levert in een integraal systeem is bij mijn weten Denon Heos en dan met de Heos AVR.
Ik snap de opmerking tegenover Sonos, maar hoe verschilt Heos daarin met Yamaha MusicCast?

Net zoals mijn vraag voor MusicCast: Hoe kan ik met Heos mijn plantenspeler toevoegen (op een andere plek dan het TV-meubel dus niet bedraad naar de AVR) aan het multiroom netwerk zoals met de Sonos Five/ Port?
The Eagle schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:31:

Persoonlijk zou ik altijd voor bedraad gaan. Kabels wegwerken kan meestal aanzienlijk goedkoper dan een draadloos speakertje, en je zit niet met evt vertragingen in het geluid bij films te kijken als gevolg van het draadloze deel.
Niet alleenhet niet hoeven weg te werken van de kabels trekt mij, maar juist ook de multiroom functionaliteiten. Ik ben niet tegen op een combinatie van bedraad /draadloos (Bijvoorbeeld bedrade speakers / sub in TV-meubel en draadloos surround uitbreiding). Dit zou kunnen met de yamaha en de denon. Ik zit dan nog steeds met het vraagstuk hoe ik mijn platenspeler er draadloos mee kan koppelen.