Ik zoek een?
Vervanger voor mijn Redmi 4 Prime/Pro. De telefoon voldoet eigenlijk prima, maar zowel het scherm als de batterij is kapot (het ging bergafwaarts sinds de telefoon een keer in het toilet gevallen is). Aangezien ik 'm begin 2018 voor 100 euro tweedehands gekocht heb, lijkt repareren geen optie meer. (Oorspronkelijk was hij blijkbaar 170 euro, maar was een keer gevallen en scherm was vervangen.)
Ik zoek dus een toestel met dezelfde of betere specs voor ongeveer dezelfde prijs.
Wat is je budget?
Tussen de 100 en 150 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruikte mijn Redmi 4 Prime voor vanalles:
- WhatsApp
- keer een mooie foto van de kinderen maken (handig toch altijd bij je zo'n telefoon)
- mail lezen
- websites checken
- nieuws apps
- bankieren
- YouTube kijken
- zaklamp
- familieagenda bijhouden
- lijstjes via keep
Nauwelijks voor spellen, dus dat is niet belangrijk.
Wat ik prettig vond aan de Redmi 4 Prime:
- grote batterij (4100 mAh)
- vingerafdruksensor om snel te unlocken
- prima camera (13 MP, optische zoom, flitser)
- zaklampfunctie (had mijn telefoon daarvoor niet, zal nu wel standaard zijn)
- lekker snel
- niet al te groot, moet in mijn broekzak passen
- goede schermresolutie
Minder fijn vond ik:
- kwetsbaarheid, ondanks het hoesje is het scherm toch gebroken, zonder te vallen
- wat gedoe om de MIUI apps te omzeilen en gewoon de Google apps te gebruken voor mail, kalender, enz.
Ik heb trouwens geen zin om te klooien met ROMs, en al helemaal niet met rooten. Dus e.e.a. moet prima bruikbaar zijn zonder dat. (Dat ging goed met de Redmi 4 Prime, ondanks wat gedoe om MIUI-apps uit te schakelen.)
Ik wil ook gewoon apps van de Google Play store willen kunnen gebruiken. Ik las dat dat bij Huawei niet meer kan tegenwoordig.
Er moet een hoesje o.i.d. voor te krijgen zijn om het ding te beschermen bij een val(letje).
En het liefst doe ik er weer een jaar of 3 (of langer mee).
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zitten zoeken, maar ik kom eigenlijk geen apparaat tegen met dezelfde specs voor onder de 150 euro. Snap ik niet eigenlijk. Je zou zeggen dat 3 jaar later dit soort toestellen nu ongeveer voor de prijs die ik er toen tweedehands voor betaalde nieuw te krijgen zijn.
Welke vragen heb je hier nog over?
Welke ervaren persoon in dit soort aankopen kan helpen om een goede vervanger te vinden?
Vervanger voor mijn Redmi 4 Prime/Pro. De telefoon voldoet eigenlijk prima, maar zowel het scherm als de batterij is kapot (het ging bergafwaarts sinds de telefoon een keer in het toilet gevallen is). Aangezien ik 'm begin 2018 voor 100 euro tweedehands gekocht heb, lijkt repareren geen optie meer. (Oorspronkelijk was hij blijkbaar 170 euro, maar was een keer gevallen en scherm was vervangen.)
Ik zoek dus een toestel met dezelfde of betere specs voor ongeveer dezelfde prijs.
Wat is je budget?
Tussen de 100 en 150 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruikte mijn Redmi 4 Prime voor vanalles:
- keer een mooie foto van de kinderen maken (handig toch altijd bij je zo'n telefoon)
- mail lezen
- websites checken
- nieuws apps
- bankieren
- YouTube kijken
- zaklamp
- familieagenda bijhouden
- lijstjes via keep
Nauwelijks voor spellen, dus dat is niet belangrijk.
Wat ik prettig vond aan de Redmi 4 Prime:
- grote batterij (4100 mAh)
- vingerafdruksensor om snel te unlocken
- prima camera (13 MP, optische zoom, flitser)
- zaklampfunctie (had mijn telefoon daarvoor niet, zal nu wel standaard zijn)
- lekker snel
- niet al te groot, moet in mijn broekzak passen
- goede schermresolutie
Minder fijn vond ik:
- kwetsbaarheid, ondanks het hoesje is het scherm toch gebroken, zonder te vallen
- wat gedoe om de MIUI apps te omzeilen en gewoon de Google apps te gebruken voor mail, kalender, enz.
Ik heb trouwens geen zin om te klooien met ROMs, en al helemaal niet met rooten. Dus e.e.a. moet prima bruikbaar zijn zonder dat. (Dat ging goed met de Redmi 4 Prime, ondanks wat gedoe om MIUI-apps uit te schakelen.)
Ik wil ook gewoon apps van de Google Play store willen kunnen gebruiken. Ik las dat dat bij Huawei niet meer kan tegenwoordig.
Er moet een hoesje o.i.d. voor te krijgen zijn om het ding te beschermen bij een val(letje).
En het liefst doe ik er weer een jaar of 3 (of langer mee).
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zitten zoeken, maar ik kom eigenlijk geen apparaat tegen met dezelfde specs voor onder de 150 euro. Snap ik niet eigenlijk. Je zou zeggen dat 3 jaar later dit soort toestellen nu ongeveer voor de prijs die ik er toen tweedehands voor betaalde nieuw te krijgen zijn.
Welke vragen heb je hier nog over?
Welke ervaren persoon in dit soort aankopen kan helpen om een goede vervanger te vinden?