Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer voor bij een TV, budget ongeveer 800 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Shirou
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 11:49
Beste GoT-leden,

Ik zoek een computer voor bij mijn tv, ik heb zelf het een en ander bij elkaar gezocht maar ik heb nog wat vragen hierover, maar eerst wat meer info over het systeem.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 107,64€ 107,64
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 228,70€ 228,70
1BehuizingenFractal Design Node 202€ 71,29€ 71,29
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 54,14€ 54,14
1VoedingenCorsair SF450€ 86,-€ 86,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 61,32€ 61,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,09

Ik wil hiermee wat lichte games kunnen spelen door middel van controllers. Er staat een tweede computer vanwaar de zwaardere steam-games gestreamed kunnen worden, dus met een budget van ongeveer 800 euro kwam ik hierop uit.
Ik wil graag m'n steamcontrollers gebruiken om het systeem te besturen, maar ik gok dat hier nog wel meer controllers bijkomen in de toekomst, als ook een koptelefoon voor als alles te luidruchtig wordt. Vandaar de de keuze voor dit mobo, hier zit een bluetooth-controller ingebouwd.
Hiernaast wordt de computer gebruikt voor netflix en disney+ en ziggo ed, nu nog op een full HD tv, maar in de toekomst op een 4K tv. Dit zou toch gewoon goed moeten gaan toch? De spellen op full HD blijven spelen vind ik niet zo'n ramp.

Hier mijn vragen over de hardware:
Allereerst, past dit allemaal bij elkaar? Zover ik weet wel, maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.
Ten tweede, ik heb nu een aparte voeding gekocht ipv degene die er standaard bij gebundeld kan worden, dit voornamelijk omdat de voeding die er standaard bij kan een brons-certificering heeft, en voor niet veel geld heb ik een betere. Is dit verstandig? Wat zouden jullie doen?
De CPU en videokaart zijn zover ik zie goed genoeg om mid-range spellen te kunnen spelen, maar zeker bij de videokaart weet ik niet of er een voordeliger of betere videokaart is qua prijs/kwaliteits-verhouding die in deze formfactor past. Nvidia of AMD is mij om het even.
Dan ten slotte nog de ssd. Ik heb liever een ssd van 1 TB, maar ik kon niet een competente vinden die nog lekker in heb budget past. Ik ben zelf ook niet overtuigd van degene die ik nu geselcteerd heb, ik hoor graag alternatieven. (Als in, betere keuzes :P )

Voor de rest ga ik niet overklokken of gekke dingen mee doen. Als ik hiermee kan gamen en wat kan netflixen ben ik tevreden!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
A2000
Voeding is te oud, kijk naar de bitfenix das zwaar zatsorry kast niet gezien...
En qua geheugen g. Skil en geen corsair

Voor de rest heb ik nul komma nul verstand van wat je gaat doen, maar ben best nieuwsgierig ernaar

[ Voor 7% gewijzigd door Quacka op 10-08-2020 22:40 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
Quacka schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:36:Voeding is te oud, kijk naar de bitfenix das zwaar zat
Er moet een SFX voeding in en TS heeft zo’n beetje de beste en stilste SFX voeding te pakken. Zo laten dus.

De cpu koeler gaat trouwens net passen (2mm speling). Deze is natuurlijk niet zo stil. Misschien dat je daar liever ook budget voor wil vrijmaken.

De beste keuze
pricewatch: Noctua NH-L9a-AM4
Of el cheapo (geen idee of ie goed is)
pricewatch: Arctic Alpine AM4 LP - Low Profile AMD CPU-Cooler

Ik vind 800 euro wel veel geld voor een pctje voor erbij.

[ Voor 26% gewijzigd door Djarune op 10-08-2020 23:00 ]

• Quacka
Ja had al gezien... Ik begon aan mezelf te twijfelen toen ik had gepost

• Shirou
Quacka schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:36:
A2000
Voeding is te oud, kijk naar de bitfenix das zwaar zatsorry kast niet gezien...
En qua geheugen g. Skil en geen corsair

Voor de rest heb ik nul komma nul verstand van wat je gaat doen, maar ben best nieuwsgierig ernaar
Ik vind het best, maar waarom g.Skil als ik vragen mag? Is dit sneller? Betrouwbaarder? Pas beter bij het mobo?
Djarune schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:42:
[...]

Er moet een SFX voeding in en TS heeft zo’n beetje de beste en stilste SFX voeding te pakken. Zo laten dus.

De cpu koeler gaat trouwens net passen (2mm speling). Deze is natuurlijk niet zo stil. Misschien dat je daar liever ook budget voor wil vrijmaken.

De beste keuze
pricewatch: Noctua NH-L9a-AM4
Of el cheapo (geen idee of ie goed is)
pricewatch: Arctic Alpine AM4 LP - Low Profile AMD CPU-Cooler

Ik vind 800 euro wel veel geld voor een pctje voor erbij.
Ik zat ook naar de noctua te kijken, heb 'm uiteindelijk er weer afgehaald. Ik twijfel hier nog wel over..

En dan de prijs..
Ik ben het 100% met je eens dat dit ding veel geld kost. M'n boerenverstand zegt dat dit ook voor 600 euro zou moeten kunnen, maar ik zie niet waar ik zou kunnen bezuinigen. Ik zou wel graag de kast willen houden, aangezien de afmetingen en hier moet ik veel tegenaan kijken. Dit beperkt de keuze voor de moederborden en gpu's, waar er naar mijn mening alleen best prijzige opties overblijven.

Iemand nog een mening over de SSD die erin zit? Is hier nog een betere keuze voor?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:57
Corsair heeft de minder leuke gewoonte om allerlei merken chips op hun ram sticks te bakken. Het is niet makkelijk om van te voren te weten welk serienummer je krijgt van een bepaald model. Crucial heeft micron, g skill is ook oke. Ryzen is relatief kieskeurig met ram chips. Met crucial zit je altijd gebakken.

SSD is een (langzamere) SATA 600 SSD. Met een nvme (bijvoorbeeld Kingston a2000) start alles sneller op. Prijsverschil is minimaal.

Ik zou zeker letten op hoeveel koeling je kast aan kan.

Pa wat zie jij als lichte games?
De nieuwste shooters op ultra settings?
Of Pacman 1999 editie ?

[ Voor 9% gewijzigd door 99ruud99 op 11-08-2020 08:06 ]

• Shirou
99ruud99 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:04:
Corsair heeft de minder leuke gewoonte om allerlei merken chips op hun ram sticks te bakken. Het is niet makkelijk om van te voren te weten welk serienummer je krijgt van een bepaald model. Crucial heeft micron, g skill is ook oke. Ryzen is relatief kieskeurig met ram chips. Met crucial zit je altijd gebakken.
Duidelijk! Thanks! Ik ga dit aanpassen.
SSD is een (langzamere) SATA 600 SSD. Met een nvme (bijvoorbeeld Kingston a2000) start alles sneller op. Prijsverschil is minimaal.
Ik ben niet zo'n held met heel het NVME gebeuren. Welke zou bij dit bord passen? Past die Kingston die je hier noemt gewoon op?
Ik zou zeker letten op hoeveel koeling je kast aan kan.

Pa wat zie jij als lichte games?
De nieuwste shooters op ultra settings?
Of Pacman 1999 editie ?
Ja, koeling is altijd wel een dingetje, ik gok dat ik daarom toch voor de noctua CPU koeler ga.
De games waar je aan moet denken zijn Divinity 2, Deep Rock Galactic, Portal 2, en een hele zooi aan couch co-op games. :) Geen Witcher 3, Skyrim op ultra settings met 1000 mods of de laatste Doom.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:57
Met die games heb je nu een overkill aan cpu en gpu, maar zit je wel lekker voor de toekomst. (Al wordt 4k wel moeilijker, dus dan is die 1660s wel nuttig).
Ben je van plan je pc kast aan de achterkant van je tv te monteren? (Ja, dat kan)

Nvme gebruikt een m.2 slot, en je bord heeft er een :)

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:13
ik heb sinds kort de gigabyte 1660 super die jij nu naar zit te kijken. Ik heb een enorme coil whine probleem ermee en ga het ook terugsturen. kijk hiermee dus uit.

• Quacka
Zo, ken jij een fabrikageproces zonder productiefouten?
Ik denk dat je goud geld kunt verdienen ;)

• Shirou
agittunc schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:39:
ik heb sinds kort de gigabyte 1660 super die jij nu naar zit te kijken. Ik heb een enorme coil whine probleem ermee en ga het ook terugsturen. kijk hiermee dus uit.
En neem je dan een andere hiervoor in de plaats? Mag ik vragen welke dat zou zijn.

• agittunc
Ik zou kijken naar MSI ventus versie mocht je voor dezelfde prijsklasse willen gaan.
Ik zit zelf te kijken naar de MSI gaming x. betaal je iets meer voor.

of de rtx 2060 phoenix.

• agittunc
Quacka schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:43:
Zo, ken jij een fabrikageproces zonder productiefouten?
Ik denk dat je goud geld kunt verdienen ;)
ik heb dit vaker gehad bij gigabyte. beetje bijdehande reactie zo, ik heb nooit gezegt dat dit niet voorkomt bij andere fabrikanten maar bij gigabyte heb ik het meeste gehad. Zo heb ik al tig producten gekocht bij allerlei soorten fabrikanten zoals msi, asus etc en heb hier nooit een probleem gehad tot ik bij gigabyte ben gaan kopen.

Nou ben ik misschien iemand die pech heeft gehad maar ik heb zelf ook in een computerwinkel gewerkt waarbij ook nogmaals de meeste fouten die klanten tegenkwamen Gigabyte was.

DUS, of je gelooft het. of je gelooft het niet.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 19:51
Als ik het goed begrijp ga je je games streamen vanaf een andere PC?
Is dan een recente APU van AMD niet krachtig genoeg?
In dat geval zou je het geheel wellicht zelfs passief gekoeld kunnen krijgen. Dit is wel prettig als je er ook tv mee wilt kijken.

In dat geval zou bijvoorbeeld een Deskmini een goede optie zijn en ben je met 400 euro klaar

[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 11-08-2020 10:03 ]

• Shirou
Ik kom na jullie commentaar hierop uit:
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 228,70€ 228,70
1BehuizingenFractal Design Node 202€ 71,29€ 71,29
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9a-AM4€ 38,95€ 38,95
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 55,90€ 55,90
1VoedingenCorsair SF450€ 86,-€ 86,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 58,31€ 58,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 815,79
yorroy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:02:
Als ik het goed begrijp ga je je games streamen vanaf een andere PC?
Is dan een recente APU van AMD niet krachtig genoeg?
In dat geval zou je het geheel wellicht zelfs passief gekoeld kunnen krijgen. Dit is wel prettig als je er ook tv mee wilt kijken.

In dat geval zou bijvoorbeeld een Deskmini een goede optie zijn en ben je met 400 euro klaar
Ik heb hierover zitten te twijfelen, het probleem ontstaat echter dat ik een metgezel heb die ook wel eens wil gamen, en dan kom je met een deskmini niet uit. En hiernaast twijfel ik of een deskmini 4K films wel lekker afspeelt. Dan geef ik liever nu het dubbele uit waarvan ik weet dat ik hier jaren mee vooruit kan tov over een paar jaar een upgrade moeten uitvoeren.

Ter vergelijking, ik had zelf ook wat opzetjes gemaakt met een deskmini:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3400G Boxed€ 138,-€ 138,-
1BarebonesASRock DeskMini A300€ 143,94€ 143,94
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9a-AM4€ 38,95€ 38,95
1Geheugen internKingston HyperX Impact HX429S17IB2K2/16€ 83,50€ 83,50
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 523,39

En met een NUC

1BehuizingenAkasa Plato X8€ 102,-€ 102,-
1BarebonesIntel NUC Kit NUC8i3BEK€ 248,-€ 248,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMSX16GX4M2A2400C16€ 65,04€ 65,04
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 534,04

[ Voor 33% gewijzigd door Shirou op 11-08-2020 10:55 ]

• Shirou
Uiteindelijk ben ik hier op uitgekomen:

1VideokaartenGigabyte GTX 1650 OC 4G€ 139,76€ 139,76
1BehuizingenFractal Design Node 202€ 71,73€ 71,73
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 52,90€ 52,90
1VoedingenCorsair SF450€ 86,50€ 86,50
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,10€ 104,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 731,63

Ik was het eens met @Djarune, en vond de prijs nogal fors. Nu is het een stuk schappelijker.
Ik heb de noctua eraf gehaald, en een mindere videokaart gekozen.
Hiermee kan ik lichte spellen spelen, en door 1 TB NVME opslag heb ik voldoende opslag hiervoor.
Wil ik hier later intensievere games op spelen, dan kan ik altijd nog een betere koeler en videokaart inzetten. Hiernaast heb ik nu nog ruimtes voor 2 schijven om de opslag uit te breiden.
Maar zolang dit niet nodig is houd ik dit geld lekker in m'n zak. :)

Iedereen bedankt voor de input! Jullie hebben me enorm geholpen!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb een ideetje waar je wel of niet fan van kunt zijn. Is een Nvidia Shield niks? Je kan perfect via je PC naar de shield streamen met amper latency en kwaliteitsverlies op je lokale netwerk, mits je via kabel verbonden bent. Dat kan via NVIDIA Game stream of via Steam. Daarnaast speelt een shield vrolijk alles van video af en vooral de boot tijd vanuit standby is wel aangenaam. En je hebt ineens een handige afstandsbediening.

Met het geld dat je daarmee overhoudt kan je je huidige rig nog een stevige upgrade geven.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:01
@Mavamaarten dat was ook mijn eerste gedachte, maar hij heeft het over zijn metgezel die ook wel eens een spelletje tegelijk wil spelen en dan kom je met een shield niet weg zeg maar. Of je moet geforce now voor online streaming doen, maar dat kan ook niet met alles.

Ikzelf ben wel van het idee voor een htpc of mediapc afgestapt. Simpelweg omdat ikzelf een server en shield wel uit kon. De shield was een tijdelijk oplossing, maar uiteindelijk is die gebleven.
Wilde zelf ook 4k blu rays e.d. Kunnen afspelen.
Maar ben wel de enige die op zo'n moment gamed, dus kan dan gewoon streamen vanaf mijn pc.
Daarbij een 4k bespeler gekocht en klaar.

Was ook bang dat ik dan constant moest bezig blijven met probleemoplossen. Want het moet wel blijven werken voor het huishouden. :p
Pagina: 1