Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afke
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 17:22
Ik ga binnenkort aan de nieuwe baan beginnen.
Het is bij een werkgever waar ik eerder voor gewerkt, maar een andere organisatie. (Rijk, maar andere ministerie dan nieuwe baan
Het is wel meer dan een jaar geleden, maar korter dan 2 jaar.
Ik heb bij de vorige keer dat ik voor het rijk werkte, had ik wel 3 tijdelijke contracten gehad (waarvan 2 uitzendcontracten)

Nu heb ik artikel 7:668a BW opgezocht over ketenbepaling.

Artikel 668a
1.
Vanaf de dag dat tussen dezelfde partijen:
a. arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd elkaar met tussenpozen van ten hoogste zes maanden hebben opgevolgd en een periode van 24 maanden, deze tussenpozen inbegrepen, hebben overschreden, geldt met ingang van die dag de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd;
b. meer dan drie voor bepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomsten elkaar hebben opgevolgd met tussenpozen van ten hoogste zes maanden, geldt de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd.

Nu is mijn vraag kan ik binnenkort wel aan de slag bij mijn nieuwe werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 19:30

BoGu5

hmmmz

Waarom niet?

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afke
Kun je het me ook uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:52
Je post is niet heel duidelijk, het lijkt erop dat je een reden hebt bedacht dat je niet aan het werk mag (of alleen met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd). Waarom denk je dat?

De artikelen benoemen duidelijk dat het gaat om een onderbreking/om tussenpozen van 6 maanden of korter. Je geeft aan dat jouw onderbreking langer dan 6 maanden is, je nieuwe werkgever mag je dus weer een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aanbieden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Heel simpel: je bent langer dan 6 maanden niet in dienst geweest, de keten is verbroken. Waarom denk je dat de keten 1 (of 2) jaar zou zijn?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zelfs als je direct bij een ander ministerie zou gaan werken, was er niets aan de hand geweest. Voor de ketenregeling onder de ambtenarenwet gold dat de keten opnieuw begint als je bij een ander ministerie gaat werken:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34073-3.html
Een aanstelling in tijdelijke dienst bij een ander bevoegd gezag (bijvoorbeeld binnen de rijksdienst: een aanstelling in tijdelijke dienst bij een ander ministerie) betekent dat de keten opnieuw start.
Ambtenaren vallen sinds de invoering van de Wnra op 1 januari onder de ketenregeling van het BW, maar op dit punt zie ik geen inhoudelijke verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afke
Ok, bedankt voor jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan blijft de vraag onbeantwoord waarom jij denkt dat je niet had kunnen starten. Die redenatie snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Nog een toevoeging: vanaf 2020 is het niet maximaal 3 contracten in 2 jaar, maar maximaal 3 contracten in 3 jaar door de Wet Arbeidsmarkt in Balans.
Pagina: 1