Philips hue Bridge als RGB Controller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvoosten
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 12:34
Ik wil een pc samenstellen met leds voor m’n zoontje, met Philips hue ondersteuning.

Nu vindt ik een heleboel verschillende standaarden die veelal wel wat aan kunnen sturen naar een hue bridge, maar ik zoek het eigenlijk de andere kant op, dus dat de pc eigenlijk als een hue lamp wordt aangestuurd.

Ik heb een Philips tv waar hij aan komt, die Ambilight met hue integratie heeft. De lampen kleuren dus mee met wat op het scherm gebeurd, alleen wil ik dat de pc aan de wand achter plexiglas hetzelfde doet.

Is er een standaard die dit kan? Of bestaat er een rgb controller die zich laat aansturen door de hue bridge?

Groetjes en bedankt alvast,

Jelle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wellicht Hue compatible LED strip daarvoor inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilcloudt
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik denk ook eigenlijk dat je een LED strip met Hue ondersteuning aan het kopen komt.

Misschien heb je al genoeg aan een LED strip met ondersteuning voor Zigbee Lighting Protocol. De Philips lampen gebruiken iig Zigbee Lighting Protocol.

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik gebruik een zigbee led controller met een rgbw led strip. Deze kan door de hue bridge worden aangestuurd. Ik dacht dat er standaard ondersteuning is om je pc-scherm naar hue lampen te casten, maar hiermee wordt een ledstrip wel slechts een complete kleur. Bij mijn weten heeft hue enkele ondersteuning voor aansturing van een lichtsegment per controller/lamp. Dus je zult dan of meerdere led strips en controllers moeten gebruiken, of je stapt over een ambilight "clone" controller, waarbij de leds op de strips individueel kunnen worden aangestuurd. Maar dan heb je geen hue integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvoosten
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 12:34
Bedankt, ik kan weer verder zoeken! 🙏 dat wordt dan knutselen! Ik ga eens kijken of er iets als zigbee is dat computer onderdelen kan aansturen op de rgb aansluiting!

Vriendelijke groet,

Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 19:43
bedoel je niet iets zoals dit?

anders kan ook, blijkbaar praat dit ali doosje ook met hue.

[ Voor 47% gewijzigd door Luukje01 op 19-08-2020 16:42 ]

Pagina: 1