De Asus laptop van mijn vrouw was een leuke koop voor Internetten, email en office zo'n dikke drie jaar geleden. De laatste tijd gebeurt het echter regelmatig dat ze komt klagen dat de Wifi niet werkt. Het is op dat moment niet zo dat er geen netwerk kan worden gevonden, maar Windows ziet de Wifi chip/poort niet meer. In sommige gevallen werkt ook de bekabelde poort niet meer.
Mijn standaard oplossing is:
Hij start netjes op en alles werkt weer, of hij start op en geeft nog steeds een wereldbolletje voor de netwerk status, met de klacht dat er geen netwerkverbinding is. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat als hij erg vlot opstart, de kans groot is dat het niet doet.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van is? De hardware is nog niet zo oud dat er geen passende drivers meer voor zijn.
Mijn standaard oplossing is:
- Shutdown, en wachten tot hij echt helemaal uit staat.
- Stroomkabel los en rustig tot vijf tellen
- Opstarten
Hij start netjes op en alles werkt weer, of hij start op en geeft nog steeds een wereldbolletje voor de netwerk status, met de klacht dat er geen netwerkverbinding is. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat als hij erg vlot opstart, de kans groot is dat het niet doet.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van is? De hardware is nog niet zo oud dat er geen passende drivers meer voor zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door b.laverman op 10-08-2020 17:26 . Reden: Link naar pricewatch van laptop toegevoegd ]