Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilupo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08-2020
HUAWEI P20 Lite: hoe fotos copieren naar WIN10 PC via USB kabel?
...
Ik heb een Huawei P20 Lite met Android 9.1.0 (Steeds geupdated via normale standaard distributies).

Als ik deze smartphone via de USB kabel aan mijn PC hang, wordt in "mijn PC" mijn "HUAWEI P20" getoond, doch als ik dan opdie "eenheid" klik om de mappen en files te zien, zegt is dat alles leeg is.

Ik heb reeds legio handleidingen gelezen en uitgeprobeerd, docht de meeste lijken gemaakt voor andere verzies van ANDROID, wat ik volgens de handleiding dien te klikken is mergens te bespeuren.

Ik zou graag werken zoals met de SAMSUNP smartphone van mijn echtgenote: als ik die via USB verbindt met de PC zie ik alle files en mappen die ik nodig heb.

Kan iemand mij verwijzen naar een handleiding die van toepassing is voor mijn smartphone en mijn versie van ANDROID? Of kan iemand mij die handleiding zenden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heb je de telefoon wel ontgrendeld als je de mappen bekijkt?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Normaal krijg je toch een notificatie waarop je kan kiezen wat voor connectie?
'File transfer (bestandsoverdacht)' of 'opladen' of 'Foto's overzetten (PTP)' of in sommige gevallen 'gebruiken als MIDI device'.

Die notificatie zie je al niet?

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2016/10/IMG_9758-650x300.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Beta op 10-08-2020 16:32 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilupo
Ja, is ontgrendeld.

Het probleem is dat ik nergens zie (of lees in een handleiding) hoe ik naar File Transfer zou moeten gaan. Zou dat ergens in "settings" moeten zijn? Of onder welke heading zou dat moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilupo
Enverlin, wat deed je om "Use USB to" op je schermpje te toveren? Waarop klikte je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 00:22
Waarom doe je het niet via wifi? Je kunt een map delen op je pc en dan een app zoals: SyncMe of een File Explorer app gebruiken. Gebruik zelf de Cx File Explorer.
SyncMe is erg handig om backups te maken van je Download, Afbeeldingen en Camera mappen etc.
Het kan beide kanten op, dus van pc naar de telefoon. Handig bvb met meerdere telefoons en/of tablets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
wilupo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:47:
Ja, is ontgrendeld.

Het probleem is dat ik nergens zie (of lees in een handleiding) hoe ik naar File Transfer zou moeten gaan. Zou dat ergens in "settings" moeten zijn? Of onder welke heading zou dat moeten staan?
Je sluit je telefoon aan en in je notifications staat "Opladen via USB". Die klik je aan en dan kies je voor File Transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik gebruik zelf Dropbox als intermediate. Die heb ik zowel op mijn werk als privé PC staan, zodat ik foto's op beide plekken gemakkelijk naar de juiste mappen kan verplaatsen.
Deze methode vind ik veel handiger dan elke keer de kabel inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Voor Huawei heb je ook een stukje software voor Windows dat je zou kunnen gebruiken om bestanden te kopiëren. Deze kan je vanaf de website van Huawei downloaden : https://consumer.huawei.com/en/support/hisuite/

Edit: oh en handleidingen voor jouw telefoon kan je ook gewoon op de website van Huawei vinden: https://consumer.huawei.com/nl/support/phones/p20-lite/

[ Voor 26% gewijzigd door Nilltris op 10-08-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilupo
Had reeds geprobeerd met HiSuite, maar dat wil niet connecteren met mijn smartphone (msg dat ie geen smartphone vond). Trouwens het smartphone gedeelte van HiSuite lijkt niet meer beschikbaar in de HUAWEI store!
Heb nu eerst enkele settings ivm het al dan niet tonen van notifications opgezet (had die lang geleden afgezet omdat ik had ondervonden dat vrijwel alle "notifications" onnuttige ballast waren), en heb dan de procedure van ChinaGeek uit kunnen voeren, Nu lijkt het te werken (weliswaar met de snelheid van bonen knopen), maar traag is beter dan niet! Bedankt allemaal!
Pagina: 1