Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01:50
Sinds een paar dagen kan ik geen andere gebruiker meer selecteren bij het inloggen op Windows 10. Het is een familie PC met meerdere gebruikers (één voor mijn zusje, één gezamelijke voor mijn ouders en één voor mij, drie in totaal). Normaal gesproken verschijnen alle gebruikers linksonderin bij het aanmelden toch? Nu kan ik alleen voor mijn account een wachtwoord of pincode invoeren en mij aanmelden. De accounts zijn nog steeds zichtbaar in de instellingen en ik kan de instellen van de accounts gewoon wijzigen.

Ik heb al geprobeerd terug te gaan naar één van de drie systeemherstelpunten die Windows zelf heeft gemaakt, maar allemaal mislukken ze met 'een onbekende fout'. Ook heb ik geprobeerd de twee andere accounts maximale privileges te geven, maar ook dat heeft niet gewerkt. Als laatste heb in de registry editor in Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\UserSwitch van 0 naar 1 proberen te veranderen, maar bij iedere restart van de PC is de waarde weer 0.

Wie kan mij met dit probleem helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
Ik heb Windows 10 Home, dus geen group policy editor voor mij.

Batch file werkt ook niet. Gerund, pc opnieuw opgestart en nog steeds geen andere gebruiker dan die van mij... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-06 22:54
-Open een CMD promt maar MET administrator rechten
(cmd in het zoekvenster typen, run as admin aanklikken)

-Het volgende commando gebruiken : NET USER username /ACTIVE:YES
(username vervangen door de naam van vermiste user)

Daarna kijken of deze weer tevoorschijn is gekomen.
Good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
floorcleaner schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:30:
-Open een CMD promt maar MET administrator rechten
(cmd in het zoekvenster typen, run as admin aanklikken)

-Het volgende commando gebruiken : NET USER username /ACTIVE:YES
(username vervangen door de naam van vermiste user)

Daarna kijken of deze weer tevoorschijn is gekomen.
Good luck.
Ik moet blijkbaar een bepaald nummer invoeren ipv de naam van het account? In ieder geval, het prompt kwam terug met dit. Geen idee wat het betekent, alleen dat dit ook niet werkt. Het account met het nummer verschijnt niet in het inlogscherm. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5-0nR0TtUFZcMSV50b72jIQm6A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S0bspZIKzSwidbCY8JDq18WK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tik eerst eens gewoon "net user" in; dan krijg je hopelijk een lijst te zien met bekende accounts.

Daarna eventueel dus het commando van hierboven met ACTIVE enzo proberen.

/edit: er moet wel even een spatie tussen username en /ACTIVE

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 12-08-2020 00:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
MAX3400 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:25:
Tik eerst eens gewoon "net user" in; dan krijg je hopelijk een lijst te zien met bekende accounts.
"Gewoon", nou ja ik ben geen W10 expert. Ik gebruik het voor het eerst met deze PC sinds het begin van het jaar en het command prompt gebruikt ik sowieso niet, ben niet zo'n tweakert met OSen.

In ieder geval, dit zie ik. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rw0dGLWdYrrhjwjaT5S_66xLGFM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dtXPg2JKt9ANQvrQk6C5SNg9.png?f=user_large

Maxim is mijn zusje en 31640 is het account van mijn ouders dus. Geen idee waarom het account als gast gelabeld is, ik heb beide hun accounts in korte tijd aangemaakt en ik dacht dus op dezelfde manier...
MAX3400 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:25:
Daarna eventueel dus het commando van hierboven met ACTIVE enzo proberen.

/edit: er moet wel even een spatie tussen username en /ACTIVE
Geen idee wat je dan hiermee bedoelt aangezien ik al heb gezegd dat het niet werkt. Doe ik iets fout bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

code:
1
2
3
4
5
6
NET USER maxim /ACTIVE:yes
NET USER Ricardo /ACTIVE:yes
NET USER 31640 /ACTIVE:yes
NET USER Administrator /ACTIVE:no
NET USER Guest /ACTIVE:no
NET USER DefaultAccount /ACTIVE:No

Let op de spaties!

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
Wim-Bart schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 02:48:
code:
1
2
3
4
5
6
NET USER maxim /ACTIVE:yes
NET USER Ricardo /ACTIVE:yes
NET USER 31640 /ACTIVE:yes
NET USER Administrator /ACTIVE:no
NET USER Guest /ACTIVE:no
NET USER DefaultAccount /ACTIVE:No

Let op de spaties!
Allemaal, behalve de 'Guest' lijn, geven terug "De opdracht is voltooid". Opnieuw opgestart en nog steeds geen andere gebruikers in het inlogscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 05:41

Appie

F1RST Racing

Heb je familie account aanstaan? Met familie account kun je accounts activeren of deactiveren

Ikzelf gebruik dit om mijn kinderen toegang te geven op de computer.

Via account - family - kun je accounts toegang geven. Dit zorgt er ook voor dat deze accounts geselecteerd kunnen worden bij het inloggen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-prod.netnanny.com/assets/blogimages/_resampled/ResizedImageWzYwMCw0NjZd/Windows-16.jpg

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

TheRie schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 03:05:
[...]

Allemaal, behalve de 'Guest' lijn, geven terug "De opdracht is voltooid". Opnieuw opgestart en nog steeds geen andere gebruikers in het inlogscherm
Guest had Gast moeten zijn. Maar nog steeds niets op inlogscherm dus. Wat kan is dat de users in Special Accounts key staan.

Dit moet je verder helpen:
https://www.windowscentra...ign-screen-windows-10?amp

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
Appie schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 06:02:
Heb je familie account aanstaan? Met familie account kun je accounts activeren of deactiveren

Ikzelf gebruik dit om mijn kinderen toegang te geven op de computer.

Via account - family - kun je accounts toegang geven. Dit zorgt er ook voor dat deze accounts geselecteerd kunnen worden bij het inloggen.

[Afbeelding]
Dat is hoe ik het account van mijn ouders heb aangemaakt. Mijn zusje gebruikte al W10 ver voor deze PC op haar studielaptop dus 'sychroniseerde' ze haar accounts. Dit is wat ik zie in dat scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOJ7NyRd_7cyaKuBoW57AutIZY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7MOvxJPe12pJFxtpSmeNu26E.png?f=fotoalbum_large
Wim-Bart schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:37:
[...]

Guest had Gast moeten zijn. Maar nog steeds niets op inlogscherm dus. Wat kan is dat de users in Special Accounts key staan.

Dit moet je verder helpen:
https://www.windowscentra...ign-screen-windows-10?amp
Ik neem dus aan dat ipv een 0, ik een 1 moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Yep. 0 = verborgen, 1 = zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
Een nieuwe DWORD voor ieder verborgen account toegevoegd volgens de link en ze verschijnen nog steeds niet.

Ik ben echt ten einde raad, desalniettemin bedankt voor zoveel suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 05:41

Appie

F1RST Racing

Is je user profile service gestart?
  1. Press Windows + R to open Run command, type Services.msc and press Enter.
  2. Search for User Profile Service, right click on it and start the service.
  3. Also, set the Startup type to Automatic.
  4. Now check if you are able to log-in with the child account.

[ Voor 90% gewijzigd door Appie op 12-08-2020 15:29 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
Appie schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:18:
Is je user profile service gestart?
  1. Press Windows + R to open Run command, type Services.msc and press Enter.
  2. Search for User Profile Service, right click on it and start the service.
  3. Also, set the Startup type to Automatic.
  4. Now check if you are able to log-in with the child account.
Hij 'wordt uitgevoerd' en het opstarttype is 'automatisch' dus ook dat lijkt me niet het probleem helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Staan de andere gebruikers er wel als je na inlog onder jouw account links onder op start klikt, en dan in in uitklappende menu op je eigen naam? Op mijn computer zie ik daar de andere gebruikers. Zo ja, dan kan je eens proberen om met een van de andere users in te loggen en te kijken wat er dan gebeurd.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• TheRie
Milmoor schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:55:
Staan de andere gebruikers er wel als je na inlog onder jouw account links onder op start klikt, en dan in in uitklappende menu op je eigen naam? Op mijn computer zie ik daar de andere gebruikers. Zo ja, dan kan je eens proberen om met een van de andere users in te loggen en te kijken wat er dan gebeurd.
Ik weet niet of je goed begrijp, bedoel je zo? Zo ja, dan ook daar verschijnen ze niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-sbe2w7wEVPyZOoQaWHR1lO4Fc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Tm6u2oeK5F5VxhxkFRSuoJnh.png?f=user_large

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Daar inderdaad. Maak eens een nieuwe gebruiker aan, komt die er wel te staan?

• Jakeyy
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-08-2020
Probeer https://docs.microsoft.co...rnals/downloads/autologon te downloaden daar kan je automatisch inloggen uitzetten misschien dat dat het is

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb nu twee Windows installaties voor me, de ene laat wel de users zien, de ander niet. Het lijkt Windows versie afhankelijk.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:38

Santford

FP PowerMod
Misschien helpt het om in de opties voor interactieve login ‘laat de laatste gebruikersnaam niet zien’ uit te schakelen.

Op Windows Home editie is dit alleen via het register aan te passen door onderstaande sleutel een andere waarde te geven:
HKEY_LOCAL_MACHINE Software Microsoft Windows CurrentVersion Policies System

Klik met de rechtermuisknop> DontDisplayLastUserName > Wijzigen> Waardegegevens> 0> OK.
Pagina: 1