• mattheu
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-08-2023
he hallo
ik heb een toshiba 55u2963dg gekochtdit is een 4k model
toen ik hem pas had gaf hij als ik op de info knop drukte de resolutie weer zoals deze werd afgespeeld
bij 4k gaf hij aan bv 3840/2160 en bij full hd 1920/1080 dus dit werkte prima
het viel mij op na een week dat hij altijd nu 1920/1080 aangeeft ongeacht wat ik opzet of het nu een 720 resolutie is of via youtube app op de tv een 4k filmpje afspeel , of op mijn mecool mediaspeler een 4k film afspeel hij blijft altijd als ik de info knop druk 1920/1080 aan geven.
nou monteur hier geweest nieuwe software er op gezet maar hetzelfde probleem hij zegt het is een software probleem vreemd omdat hij de laatste nieuwe er op heeft gezet en hij het eerst wel gewoon deed
ik ben nu al 3 weken aan het wachten op een oplossing maar volgens mij weten ze het ook niet iemand toevallig ook zo een tv met dezelfde storing want dit is toch vreemd
nou aangsloten heb ik dus de mecool mediaspeler met een 2.0 hdmi kabel deze speler ondersteundt 4k zou het dus moeten doen op de tv en de ziggo next box deze ondersteund ook 4k en zelfs op de zender love nature is 4k uitzending maar helaas hij blijft 1920/1080 aangeven

[ Voor 19% gewijzigd door mattheu op 10-08-2020 16:07 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sorry, ik kan je post niet lezen dus geen idee wat er aan de hand is.
Begin eens met wat interpunctie (hoofdletters, kommas, punten, dat werk :) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-10 14:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

In een vorig topic van je werd datzelfde probleem veroorzaakt door randapparatuur. Dus als je dan toch aan het editen bent, leg gelijk kort uit wat en hoe je alles aangesloten hebt :)

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:48

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Het apparaat wat je op de TV hebt aangesloten moet eerst op de hoge resolutie functioneren.

Als je een computer/laptop/kodi aansluit en deze staat op 1920x1080 kun je 4K materiaal aanklikken tot je een ons weegt, de werkende resolutie moet ook hoger zijn.

Dus vertel idd eerst wat je aansluit KODI is een OS geen standaard hardware apparaat.

Si vis pacem, para bellum

• mattheu
nou misschien zo iets duidelijker

he hallo
ik heb een Toshiba 55u2963dg gekocht dit is een 4k model
toen ik hem pas had gaf hij als ik op de info knop drukte de resolutie weer zoals deze werd afgespeeld
bij 4k gaf hij aan bv 3840/2160 en bij full HD 1920/1080 dus dit werkte prima
het viel mij op na een week dat hij altijd nu 1920/1080 aangeeft ongeacht wat ik opzet of het nu een 720 resolutie is of via YouTube app op de tv een 4k filmpje afspeel , of op mijn mecool mediaspeler een 4k film afspeel hij blijft altijd als ik de info knop druk 1920/1080 aan geven.
nou monteur hier geweest nieuwe software er op gezet maar hetzelfde probleem hij zegt het is een software probleem vreemd omdat hij de laatste nieuwe er op heeft gezet en hij het eerst wel gewoon deed
ik ben nu al 3 weken aan het wachten op een oplossing maar volgens mij weten ze het ook niet iemand toevallig ook zo een tv met dezelfde storing want dit is toch vreemd
nou aangesloten heb ik dus de mecool mediaspeler met een 2.0 hdmi kabel deze speler ondersteund 4k zou het dus moeten doen op de tv en de Ziggo next box deze ondersteund ook 4k en zelfs op de zender love nature is 4k uitzending maar helaas hij blijft 1920/1080 aangeven

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mattheu schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:09:
nou misschien zo iets duidelijker

he hallo
ik heb een Toshiba 55u2963dg gekocht dit is een 4k model
bij 4k gaf hij aan bv 3840/2160 en bij full HD 1920/1080 dus dit werkte prima
het viel mij op na een week dat hij altijd nu 1920/1080 aangeeft ongeacht wat ik opzet of het nu een 720 resolutie is of via YouTube app op de tv een 4k filmpje afspeel , of op mijn mecool mediaspeler een 4k film afspeel hij blijft altijd als ik de info knop druk 1920/1080 aan geven.
nou aangesloten heb ik dus de mecool mediaspeler met een 2.0 hdmi kabel deze speler ondersteund 4k zou het dus moeten doen op de tv en de Ziggo next box deze ondersteund ook 4k en zelfs op de zender love nature is 4k uitzending maar helaas hij blijft 1920/1080 aangeven
Helaas is dit nog steeds niet echt duidelijk.

Sluit je alle apparaten direct aan op de tv of gaat het via een andere apparaat, bijvoorbeeld een soundbar aangezien je in je andere topic daar over hebt?

• mattheu
nee sorry alles gewoon rechtstreeks ik vermeld hier ook geen soundbar

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
Is er een component dat aan upscaling en of downscaling doet?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• mattheu
nee denk ik niet kabels zijn in orde mediaspelers zijn volwaardig 4k

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mattheu schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:16:
nee sorry alles gewoon rechtstreeks ik vermeld hier ook geen soundbar
Staat de bron ook ingesteld dat hij 4k moet uitsturen? bij de meeste kan je dat instellen/forceren.

• mattheu
en heeft het eerst wel gedaan

• mattheu
ja dat staat ook op 4k daar ligt het niet aan want als ik een zender opzet met een resolutie van 720 wat ik ook zie in het scherm van de speler geeft de tv toch nog 1920/1080 aan
Pagina: 1