Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Ik lees verassend weinig over hoe de Oneplus zich verhoudt tot de Huawei P30 pro.
Waarom typ ik dit ?..
De P40 pro valt voor mij af ivm de beperkingen om de google services te mogen gebruiken.
De P30 pro is nog steeds een high end toestel met goede specs en een uitmuntende camera.
En is rond de 450 euro te koop.

De OnePlus Nord kan zich aardig meten met de P30 pro,
en ik ben benieuwd of er meer zijn die een keuze hebben moeten maken tussen deze 2.

Op welke vlakken zal de Nord winnen? en waar de P30?
Ik vind de camera een belangrijk aspect en dat de kleuren mooi levendig zijn op het scherm.

Uiteraard heb ik al verschillende reviews van beide toestellen bekeken,
en ook de vergelijkingwebsites geraadpleegd. Ben nu meer opzoek naar iemand met wellicht praktijkervaring van beide toestellen

Dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
Wat zijn je overige wensen? Want een OP Nord-grade camera is niet zeldzaam en een decent OLED-scherm ook niet.

Heb je wensen qua grootte, software, accu, performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:28
Ik heb de genoemde toestellen in verschillende varianten naast elkaar gezet.

https://tweakers.net/pric...;1331978;1325824;1558036/

De P30 Pro New Edition is dan denk ik de beste keuze omdat die nu (op)nieuw uitgebracht is met weer 3 jaar support en de camera is wel beter. Echter is de P30 Pro wel een stukje prijziger dan de Oneplus.
Een andere afweging is of je gaat reizen naar de VS de komende jaren. Geen idee wat voor regels ze nog meer bedenken. Een S20 heeft ook gewoon een goede camera voor de prijs van een P30 Pro New Edition.

Mijn ervaring met Huawei is met name dat de EMUI skin redelijk afwijkend is, maar dat is een leercurve door komen. De camera is echt wel beter maar vergt meer van de fotograaf qua instellen om die resultaten te behalen, en toestel kost gewoon 50% meer.
Zou je nu een P30 Pro hebben en tevreden zijn, zou ik niet per se willen upgraden naar een Nord.
Heb je nu een ander toestel wat aan vervanging toe is, en zijn foto's het allerbelangrijkste voor je, heb je komende jaren geen nut voor 5G, en vind je het leuk met foto instellingen te prutsen, neem vooral de P30 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
swhnld schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:06:
Ik heb de genoemde toestellen in verschillende varianten naast elkaar gezet.

https://tweakers.net/pric...;1331978;1325824;1558036/

De P30 Pro New Edition is dan denk ik de beste keuze omdat die nu (op)nieuw uitgebracht is met weer 3 jaar support en de camera is wel beter. Echter is de P30 Pro wel een stukje prijziger dan de Oneplus.
Een andere afweging is of je gaat reizen naar de VS de komende jaren. Geen idee wat voor regels ze nog meer bedenken. Een S20 heeft ook gewoon een goede camera voor de prijs van een P30 Pro New Edition.

Mijn ervaring met Huawei is met name dat de EMUI skin redelijk afwijkend is, maar dat is een leercurve door komen. De camera is echt wel beter maar vergt meer van de fotograaf qua instellen om die resultaten te behalen, en toestel kost gewoon 50% meer.
Zou je nu een P30 Pro hebben en tevreden zijn, zou ik niet per se willen upgraden naar een Nord.
Heb je nu een ander toestel wat aan vervanging toe is, en zijn foto's het allerbelangrijkste voor je, heb je komende jaren geen nut voor 5G, en vind je het leuk met foto instellingen te prutsen, neem vooral de P30 Pro.
Waardevolle reply!
Dank.. Ik wist nog niet eens dat de new edition er was!.. slimme zet van Huawei overigens.
De S20 valt bij mij af omdat ik altijd galaxy's gehad heb (heb nu namelijk nog de S9) en wil eens iets anders een keer.

Ik ga de Nord en de P30 Pro new edition eens goed naast elkaar houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley007!
  • Laatst online: 01-06 22:40
Gewoon de p30 pro van vorig jaar nemen. Niks mis mee. Absoluut meer waar voor je geld dan oneplus. Draadloos opladen, betere camera, betere accu, snellere CPU. Ik heb de p30 pro eind vorige maand besteld bij belsimpel tijdens de bizarre weken. 360 euro 😁

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
De p30 pro is dan ook €180 duurder dan de Nord.

Ik zit momenteel met hetzelfde dilemma. Mijn Nexus 5 is het eindelijk aan het begeven dus ik ben zelf ook voor een nieuwe telefoon aan het kijken, budget +/- €400 voor een simlock vrij model. Ik twijfel tussen de volgende 3 toestellen:
-Apple iPhone SE (2020) 64GB Zwart
-OnePlus Nord (8GB ram) Grijs
-Huawei P30 Zwart

Ik heb tot dusver altijd Android toestellen gehad. Grootste nadeel van mij Nexus 5 was de accuduur dus ik denk dat de iPhone al afvalt aangezien deze een matige accuduur schijnt te hebben. De P30 en Nord zijn qua specs redelijk vergelijkbaar. Volgens mij heeft de P30 een iets betere camera en een 3,5mm-poort maar bijv. geen 5G ondersteuning en de telefoon is al bijna anderhalf jaar oud. De vraag is dus nog hoe lang de P30 ondersteund wordt. De Nord is daarentegen pas net op de markt.

Het is trouwens niet mijn bedoeling om je topic over te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Kereltje88 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 01:53:
Ik zit momenteel met hetzelfde dilemma. Mijn Nexus 5 is het eindelijk aan het begeven dus ik ben zelf ook voor een nieuwe telefoon aan het kijken, budget +/- €400 voor een simlock vrij model. Ik twijfel tussen de volgende 3 toestellen:
-Huawei P30 Zwart
De normale P30 heeft niet de voordelen van de camera die de P30 Pro wel heeft, maar er is wel een new edition die nu net uit is die je kunt scoren.

Komende vanaf de Nexus zou ik zeggen zijn de beste opties:

OnePlus Nord of Pixel 4/4a waarbij de Nord wel 5G heeft wat nu uitgerold wordt, en de Pixel 3 versie upgrades bied (Nord maar 2).
Zelf ben ik erg blij met mijn Nord en kan die aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
C6DL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:49:
Ik lees verassend weinig over hoe de Oneplus zich verhoudt tot de Huawei P30 pro.
Waarom typ ik dit ?..
De P40 pro valt voor mij af ivm de beperkingen om de google services te mogen gebruiken.
De P30 pro is nog steeds een high end toestel met goede specs en een uitmuntende camera.
En is rond de 450 euro te koop.

De OnePlus Nord kan zich aardig meten met de P30 pro,
en ik ben benieuwd of er meer zijn die een keuze hebben moeten maken tussen deze 2.

Op welke vlakken zal de Nord winnen? en waar de P30?
Ik vind de camera een belangrijk aspect en dat de kleuren mooi levendig zijn op het scherm.

Uiteraard heb ik al verschillende reviews van beide toestellen bekeken,
en ook de vergelijkingwebsites geraadpleegd. Ben nu meer opzoek naar iemand met wellicht praktijkervaring van beide toestellen

Dank
Even ter info, hebt u ook de review van www.gsmarena.com gelezen, zeer uitgebreide review die 10 augustus online verscheen.
Is de moeite waard, ben ook zoekende.
Succes verder.

• wesley007!

-Huawei P30 Zwart

Ik heb tot dusver altijd Android toestellen gehad. Grootste nadeel van mij Nexus 5 was de accuduur dus ik denk dat de iPhone al afvalt aangezien deze een matige accuduur schijnt te hebben. De P30 en Nord zijn qua specs redelijk vergelijkbaar. Volgens mij heeft de P30 een iets betere camera en een 3,5mm-poort maar bijv. geen 5G ondersteuning en de telefoon is al bijna anderhalf jaar oud. De vraag is dus nog hoe lang de P30 ondersteund wordt. De Nord is daarentegen pas net op de markt.

180 euro duurder? Dan zou ik toch is goed verder zoeken. Kijk eens bijvoorbeeld naar een 2 jarig abonnement zonder toestel lease. Dan zit je sowieso onder de 400 euro.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:24
Je zou ook nog een Xiaomi in de vergelijking kunnen gooien.
Voor 400 euro heb je een behoorlijke (mijn mi 9t pro was 200)

• C6DL

-Huawei P30 Zwart

Geen probleem, hoe meer reacties hoe beter toch!
Voor mij is camera toch wel een belangrijk dingetje.
En juist ook de selfiecamera. Ik doe aan sportvissen en maak vaak dan fotos met de selftimer, dus de foto moet zo strak mogelijk zijn.

Ik zou overigens de Huawei P30 Pro niet nieuw kopen maar een goede 2e hands op MP.
Niet ouder dan 6 maanden.. dan zit ik rond de 300/350 euro namelijk.

Tot slot zoek ik nog wat meer foto's die gemaakt zijn door de Nord plus.
Ik zal dit eens vragen in het Nord Plus topic.

• C6DL
wesley007! schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:04:
Gewoon de p30 pro van vorig jaar nemen. Niks mis mee. Absoluut meer waar voor je geld dan oneplus. Draadloos opladen, betere camera, betere accu, snellere CPU. Ik heb de p30 pro eind vorige maand besteld bij belsimpel tijdens de bizarre weken. 360 euro 😁
Helaas is hij nu nieuw 532 euro :/

• C6DL
99ruud99 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:41:
Je zou ook nog een Xiaomi in de vergelijking kunnen gooien.
Voor 400 euro heb je een behoorlijke (mijn mi 9t pro was 200)
Aan welk toestel denk je specifiek dan?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:24
Bijvoorbeeld de mi note 10, die is onder 350 euro te vinden.

• Kereltje88
swhnld schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:01:
[...]

De normale P30 heeft niet de voordelen van de camera die de P30 Pro wel heeft, maar er is wel een new edition die nu net uit is die je kunt scoren.

Komende vanaf de Nexus zou ik zeggen zijn de beste opties:

OnePlus Nord of Pixel 4/4a waarbij de Nord wel 5G heeft wat nu uitgerold wordt, en de Pixel 3 versie upgrades bied (Nord maar 2).
Zelf ben ik erg blij met mijn Nord en kan die aanraden.
Ja de Pixel heb ik ook even overwogen maar ik las dat deze geen geweldige accuduur heeft. Dit vond ik het grootste nadeel van de Nexus 5. Daardoor viel die optie bij mij al vrij snel af.

• Kereltje88
wesley007! schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:31:
[...]

180 euro duurder? Dan zou ik toch is goed verder zoeken. Kijk eens bijvoorbeeld naar een 2 jarig abonnement zonder toestel lease. Dan zit je sowieso onder de 400 euro.
Laat zo'n abonnement combo maar eens zien dan, ik zie ze namelijk niet. En ik wil graag wel meer dan 1gb aan data.

• wesley007!
Kereltje88 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Laat zo'n abonnement combo maar eens zien dan, ik zie ze namelijk niet. En ik wil graag wel meer dan 1gb aan data.
Bijvoorbeeld https://www.belsimpel.nl/...m1N3BoCHBkQAvD_BwE&cntd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Kereltje88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 05:10:
[...]

Totale kosten €1.120 over 2 jaar?
Je kaapt het topic nu wel.... het is een topic voor een Toestel voor 450 Euro, dat is waar naar gekeken wordt.

Dus bij een abonnement kun je het toestel goedkoper krijgen dan dat je het toestel los koopt (en in 1 keer afbetaald). Het abonnement wat je dan nog betaald is hetzelfde per maand wat een SIM only kost bij die provider.

Bijvoorbeeld de OnePlus Nord kost los 399 Euro, maar bij T-Mobile met abonnement 336 Euro, en wat T-Mobile dan weer per maand kost, bij meerdere abonnementen op 1 adres heb je 3Gb per maand voor 11 Euro. Dat kan misschien goedkoper bij Simpel of Simyo, maar ook duurder bij KPN of Vodafone.
En wat dan uiteindelijk in totaal goedkoper is, hangt weer van andere zaken af, bijvoorbeeld buiten de EU kosten, Vodafone heeft Turkije in de standaard bundel zitten, KPN bied maandbundels buiten de EU waar T-Mobile weekbundels bied, op 3 weken vakantie is een maandbundel mogelijk gunstiger. Lang verhaal kort, je kunt een toestel met korting krijgen, en of dat interessant is voor jou hangt van je eigen situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
swhnld schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Je kaapt het topic nu wel.... het is een topic voor een Toestel voor 450 Euro, dat is waar naar gekeken wordt.

Dus bij een abonnement kun je het toestel goedkoper krijgen dan dat je het toestel los koopt (en in 1 keer afbetaald). Het abonnement wat je dan nog betaald is hetzelfde per maand wat een SIM only kost bij die provider.

Bijvoorbeeld de OnePlus Nord kost los 399 Euro, maar bij T-Mobile met abonnement 336 Euro, en wat T-Mobile dan weer per maand kost, bij meerdere abonnementen op 1 adres heb je 3Gb per maand voor 11 Euro. Dat kan misschien goedkoper bij Simpel of Simyo, maar ook duurder bij KPN of Vodafone.
En wat dan uiteindelijk in totaal goedkoper is, hangt weer van andere zaken af, bijvoorbeeld buiten de EU kosten, Vodafone heeft Turkije in de standaard bundel zitten, KPN bied maandbundels buiten de EU waar T-Mobile weekbundels bied, op 3 weken vakantie is een maandbundel mogelijk gunstiger. Lang verhaal kort, je kunt een toestel met korting krijgen, en of dat interessant is voor jou hangt van je eigen situatie af.
Dankje swhnld voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
swhnld schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Ik kaap het topic niet, iemand geeft aan dat je het toestel veel goedkoper kan krijgen. Vervolgens vergeet hij er dan bij te vermelden dat je dan vast zit aan een overpriced abonnement voor 2 jaar lang waardoor je nog een hoop extra onnodige kosten maakt tov het toestel los te kopen en een simonly abonnement te nemen. Daarbij is die link de groene variant van de telefoon, voor de zwarte variant die de meeste mensen willen betaal je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Kereltje88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:08:
[...]

Ik kaap het topic niet, iemand geeft aan dat je het toestel veel goedkoper kan krijgen. Vervolgens vergeet hij er dan bij te vermelden dat je dan vast zit aan een overpriced abonnement voor 2 jaar lang waardoor je nog een hoop extra onnodige kosten maakt tov het toestel los te kopen en een simonly abonnement te nemen. Daarbij is die link de groene variant van de telefoon, voor de zwarte variant die de meeste mensen willen betaal je meer.
Het is maar een voorbeeld hè. Je kan ook zelf verder kijken welk abonnement beter bij je past.

Kijk hier bijvoorbeeld eens naar https://www.belsimpel.nl/...tel-abonnement-000-2-jaar

Je betaalt dan iedere maand 12 euro en betaalt voor het toestel 387 euro bij. Je hebt dan 200 belminuten en 7 GB internet. Sim only abonnementen zijn ook niet veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
@C6DL Heb je al naar de toestellen van Xiaomi gekeken? Die zijn mogelijk ook interessant voor je. Bijvoorbeeld de Mi 9T of Mi 10 Lite.
Pagina: 1