Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor zeer sporadisch gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LR93
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-12-2020
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop die hoofdzakelijk zal worden gebruikt voor lichte werkzaamheden (denk aan Word, internetten, mailen, etc.). Echter vind ik het ook belangrijk dat ik op de laptop zo nu en dan (lees: eens in de paar maanden) een dagje kan gaan zitten gamen. Dit zijn dan games zoals Sims 4 of Simcity. Mijn vraag is waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe laptop. Ik heb een aantal mooie gezien (het oog wil ook wat), maar deze hebben een erg basic videokaart die niet van bijv. Nvidia is. Budget loopt tot ongeveer €900 en het liefst eentje die lichtgewicht is.
Ik hoor van heel mensen dat Asus een goed en betrouwbaar merk is. Graag jullie advies wat betreft merk en andere factoren die benodigd zijn om de laptop te kunnen gebruiken zoals beschreven.

Alle reacties

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 21:39

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik zou persoonlijk eens kijken naar de 4000 serie APUs van AMD, de CPUs zijn on par of sterker dan de Intel versie, en voor een simpel spelletje is het GPU deel ook meer dan prima. Ik heb zelf een Ryzen 3 3200u in my laptop (met Vega 3 graphics), en kan daar bijvoorbeeld prima World of Tanks op 1080p op spelen, en dat is echt de bottom of the barrel kwa GPU prestaties.

Overigens dacht ik wel te hebben gelezen dat Asus nogal tegenvalt kwa AMD laptops, slechte koeling etc.. Ik heb zelf een Lenovo ideapad, en zou voor een nieuwe laptop direct weer Lenovo kopen, enige nadeel van mijn model is dat 4GB van het geheugen gesoldeerd is, maar dat is dan ook op een <€400 ultra budget machientje

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• LR93
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-12-2020
vectormatic schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:28:
Ik zou persoonlijk eens kijken naar de 4000 serie APUs van AMD, de CPUs zijn on par of sterker dan de Intel versie, en voor een simpel spelletje is het GPU deel ook meer dan prima. Ik heb zelf een Ryzen 3 3200u in my laptop (met Vega 3 graphics), en kan daar bijvoorbeeld prima World of Tanks op 1080p op spelen, en dat is echt de bottom of the barrel kwa GPU prestaties.

Overigens dacht ik wel te hebben gelezen dat Asus nogal tegenvalt kwa AMD laptops, slechte koeling etc.. Ik heb zelf een Lenovo ideapad, en zou voor een nieuwe laptop direct weer Lenovo kopen, enige nadeel van mijn model is dat 4GB van het geheugen gesoldeerd is, maar dat is dan ook op een <€400 ultra budget machientje
Dankjewel voor je snelle reactie.
Zelf ben ik niet zo thuis in alle technische details. Waar kan ik vinden welke laptops hiermee zijn uitgerust?

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 21:39

vectormatic

Warlock of the doorlock

@LR93 Check de pricewatch: https://tweakers.net/laptops/vergelijken/

Je kan daar lekker aanvinken/filteren wat je vindt dat jouw laptop zou moeten hebben/kunnen/kosten, en krijgt dan een overzicht van modellen die daar aan voldoen, inclusief de beste prijzen voor elke optie

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings