Excel aandelen schema

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ssanndderr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-09 15:28
Mijn vraag

Ik ben bezif met een schema te maken voor mijn aandelen, ik wil hier een appart blad hebben met de aankoop van aandelen, in dit blad wil ik ook dat als ik bijvoorbeeld 2 x een aankoop doe van 1 apple aandeel dat hij deze optelt en bij de 2e aankoop dus een cumulatief van 2 laat zien. en zo ook voor de andere aandelen.

De cellen die ik nu heb zijn:
A1 = Datum aankoop
B1= Type (aankoop, verkoop, dividend, kosten)
C1 = Stock
D1= aantal
E1= prijs per aandeel
F1 = Kosten
H1 = aantal aandelen voor de aankoop
I1 = optel van vorige aandelen en nieuwe aankoop

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
=if($C2="","",iferror(if(row()<>2,INDEX(arrayformula(filter($I1:$I$2,$C1:$C$2<>"",row($C1:$C$2)=max(if($C1:$C$2=C2,row($C1:$C$2),0)))) ,1),0),0))

maar blijft foutmelding geven van parseerfout
Bij cel h2 wil ik dus de aantal aandelen die ik in mijn bezit had en bij I2 wil ik die cellen opgeteld zodat je bij het aantal na de aankoop komt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVDtFAr5wRDRSpUmh3yZBzUdZjs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IbH9ir8LTIPAUSLDlfFPRldb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door ssanndderr op 10-08-2020 14:15 ]

Beste antwoord (via ssanndderr op 11-08-2020 09:39)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:06

Dido

heforshe

Een SUMIF over kolom C en D minus C2? Heb je geen arrayformula voor nodig.

Wat betekent mijn avatar?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:06

Dido

heforshe

Een SUMIF over kolom C en D minus C2? Heb je geen arrayformula voor nodig.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Reptile209

- gers -

Of gebruik een draaitabel / pivot table. Dan maak je één tabblad met alle transacties, die je daarna optelt in de pivot table op een tweede tabblad (dashboard :) ). Zo hou je je data en je overzicht gescheiden.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ssanndderr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-09 15:28
Bedankt voor de antwoorden, ik was te moeilijk aan het zoeken door voorbeelden op internet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ga nooit voorbeelden copypaste overnemen. Zeker niet als je op basis daarvan financiele beslissingen zou gaan nemen. Begrijp ze en pas ze aan naar de eigen situatie. Zoeken doe je liefst voor inspiratie, niet voor code. Of in ieder geval niet, ik denk aan bepaalde mensen buiten dit topic, voor je de code kunt dromen maar zoekt omdat dat sneller is dan denken :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)