Mijn vraag
Ik ben bezif met een schema te maken voor mijn aandelen, ik wil hier een appart blad hebben met de aankoop van aandelen, in dit blad wil ik ook dat als ik bijvoorbeeld 2 x een aankoop doe van 1 apple aandeel dat hij deze optelt en bij de 2e aankoop dus een cumulatief van 2 laat zien. en zo ook voor de andere aandelen.
De cellen die ik nu heb zijn:
A1 = Datum aankoop
B1= Type (aankoop, verkoop, dividend, kosten)
C1 = Stock
D1= aantal
E1= prijs per aandeel
F1 = Kosten
H1 = aantal aandelen voor de aankoop
I1 = optel van vorige aandelen en nieuwe aankoop
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
=if($C2="","",iferror(if(row()<>2,INDEX(arrayformula(filter($I1:$I$2,$C1:$C$2<>"",row($C1:$C$2)=max(if($C1:$C$2=C2,row($C1:$C$2),0)))) ,1),0),0))
maar blijft foutmelding geven van parseerfout
Bij cel h2 wil ik dus de aantal aandelen die ik in mijn bezit had en bij I2 wil ik die cellen opgeteld zodat je bij het aantal na de aankoop komt
Ik ben bezif met een schema te maken voor mijn aandelen, ik wil hier een appart blad hebben met de aankoop van aandelen, in dit blad wil ik ook dat als ik bijvoorbeeld 2 x een aankoop doe van 1 apple aandeel dat hij deze optelt en bij de 2e aankoop dus een cumulatief van 2 laat zien. en zo ook voor de andere aandelen.
De cellen die ik nu heb zijn:
A1 = Datum aankoop
B1= Type (aankoop, verkoop, dividend, kosten)
C1 = Stock
D1= aantal
E1= prijs per aandeel
F1 = Kosten
H1 = aantal aandelen voor de aankoop
I1 = optel van vorige aandelen en nieuwe aankoop
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
=if($C2="","",iferror(if(row()<>2,INDEX(arrayformula(filter($I1:$I$2,$C1:$C$2<>"",row($C1:$C$2)=max(if($C1:$C$2=C2,row($C1:$C$2),0)))) ,1),0),0))
maar blijft foutmelding geven van parseerfout
Bij cel h2 wil ik dus de aantal aandelen die ik in mijn bezit had en bij I2 wil ik die cellen opgeteld zodat je bij het aantal na de aankoop komt
/f/image/IbH9ir8LTIPAUSLDlfFPRldb.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door ssanndderr op 10-08-2020 14:15 ]