Toon posts:

externe cd rom speler vraagje !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om op een laptop zonder cd speler win98se opnw te installen.

Dit moet gaan gebeuren via de paralelle poort.

ik heb hier geen ervaring mee en vraag me dus ook af of na het booten met de beroemde opstartdiskette de cdrom speler wel herkend zal worden.

wie heeft er wat tips of ervaring over hoe ik dit het best kan aanpakken.

het gaat om een acer externsa355 laptop en een hp brander / cd rom speler 7100e.

ik heb alle software die erbij hoort liggen maar het is me niet helemaal duidelijk wanneer ik dat zou moeten gebruiken.

alvast bedankt!

Verwijderd

Waarom niet via een netwerk? Zo'n par. poort is dus echt langzaam wil je daar een volle Windows install van 500+ MB doorheen jagen. Daar ben je een je onderhand een dag mee kwijt, echt ...dat wil je niet!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Dat gaat je niet helemaal lukken zo. Het gaat erom of je paralelle poort ook gescand wordt door de windows diskette en volgens mij doet hij dat niet. Dat betekend dat je eerst alle bestanden (niet mappen) uit de win98 dir moet kopiëren naar je HD. Dat installeert lekker makkelijk en snel. Natuurlijk in een netwerk sneller voor het kopiëren van de bestanden want de paralelle poort blijft de langzaamste schakel. Succes. O ja draai smartdrive ook even voor het installeren want wil ook nog wel eens schelen.

Meh ...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Mogelijkerwijs kun je met de bijgeleverde drivers ook DOS ondersteuning krijgen. Kijk anders ff op de HP pagina voor het fijne daarvan. Volgens mij is er wel DOS ondersteuning voor externe CD ROM spelers van HP.

Wat de installatie aangaat, raad ik je aan om eerst de Win98 directory te kopieren naar de harde schijf. LET OP!!! alleen de Win98 directory, niet de subdirectory's in de Win98 directory. Dit zou ongeveer 100 MB moeten zijn, maar vanaf je harde schijf installeren gaat een stuk sneller, dan vanaf die 6 speed cd rom (of is ie sneller :?).

edit:

Ik lees net de posting van Twarp en zie, dat dit verhaal er dus al staat... |:( Sorry het is toch nog iets te vroeg voor mij... :O

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
tijd vindt ik niet erg, maar het probleem is nu dat het bijgeleverde schijfje van hp waarschijnlijk corrupt is!

KAn iemand mij uitsluitsel geven over of de parallele poort wel of niet te gebruiken is voor het installeren van win98se na een format c: en het gebruil van de normale opstart diskette??????????????

plse alleen als je het zeker weet!

alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
kom op nou heren& dames, ik heb echt ff jullie hulp nodig!

Verwijderd

Topicstarter
is het zo een stomme vraag dan?

Verwijderd

kun je de hardeschijf van je laptop niet gewoon in je andere pc stoppen windows installeren :?
of is dit een domme opmerking ( heb nooit een laptop hardeschijf gezien )

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 10 augustus 2001 18:33 schreef Flappel het volgende:
kun je de hardeschijf van je laptop niet gewoon in je andere pc stoppen windows installeren :?
of is dit een domme opmerking ( heb nooit een laptop hardeschijf gezien )
Kan wel, maar dan moet je een verloopstuk hebben voor IDE naar ...2,5" schijfconnector (hoe heten die dingen eigenlijk :?).

BTW ik heb hier nog een bestand 71eutil.exe
Deze hoorde bij mijn HP7200e, maar of hier ook DOS ondersteuning bij zit weet ik niet. Aangezien die 7200e onder een dikke laag stof zit ga ik dat nu ook niet testen. Moet ik deze naar je mailen?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1