Poging tot oplichting / review verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.207 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:31
Ik zou graag de review van Jedidja24 op mijn account willen laten verwijderen.

Deze persoon heeft van mij 3 ram bankjes (van een setje van 4) overgenomen en is akkoord gegaan met het versturen via track en trace brievenbus pakketje van PostNL. Dit pakketje is op 29/07 door mij afgegeven bij een postNL locatie.

Het brievenbus pakketje is volgens de track en trace nooit aangekomen en staat nu 10/08 nog op "Delivery moment still unknown, Driver is en route"

Op 03/08 zag ik al dat hij onder zijn eigen Facebook account deze ram bankjes verkocht heeft op een gesloten facebook ict verkoop groep. Het Type en unieke Serie nummer en aantal van de bankjes komen exact overeen met wat ik hem verkocht hebt.

Zijn advertentie:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/h1H6Bc8/tweakers3.png

Het vierde bankje wat ik hier nog heb liggen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LR4CXMK/tweakers2.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vanaf 31/07 t/m 06/08 heb ik niks meer van deze persoon mogen horen of het goed was aangekomen totdat ik op 07/08 de volgende berichten van meneer krijg achter elkaar:

*Bij opvraag te leveren of kijk in mijn DM*

Meneer verteld dat hij er niet meer in geloofde dat het pakketje nog ooit zou gaan aankomen en wilt graag zijn geld terug zien wat hij op een zeer onplezierige/drukkende manier kenbaar maakt. (Los van het feit dat hij glashard aan het liegen is.)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik al wetende dat hij het doorverkocht heeft reageer hierop met de vraag of het toch niet tussen de post zit om hem zo nog een "uitweg" te geven en eerlijk te kunnen zijn.

De dag daarop verteld meneer dat het pakket echt niet is aangekomen waarna er nog wat berichten heen en weer gaan op een zeer vervelende toon.

Bij het ontvangen van het laatste bericht besloot ik deze meneer ermee te confronteren dat hij de bankjes wel heeft ontvangen en via Facebook heeft doorverkocht. Hierna heb ik helaas geen bericht meer mogen ontvangen van deze persoon en verwacht dit ook niet meer dat dit gaat gebeuren.

Graag zou ik om deze rede de niet kloppend recensie van deze meneer op mijn profiel willen laten verwijderen.
Alvast bedankt! :)

Hec, had ik die facebook advertentie niet gezien dan had ik of zijn geld zonder problemen terug gestort of een nieuw setje opgestuurd als een normaal pakketje.
Mijn bloed gaat echt koken van dit soort onzin en ik snap het ook gewoon niet voor die paar centen, alles is bekend van deze man bij mij, woonplaats, gezin, werk... Maar goed, als de recensie verwijderd is wil ik het gewoon afsluiten en verder gaan met mijn leven. :w

[ Voor 6% gewijzigd door dylan111111 op 10-08-2020 13:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ik zou er uit principe gewoon mee naar de politie gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder er verder op in te gaan want dat is aan de mods - ik zou de copy paste van de conversatie even weghalen. Dat is op Tweakers niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wat ik me wel afvraag, hoe kan het dat die track en trace niet op "afgeleverd" staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:45
Je kan hier verzoeken om een review te verwijderen. De mods kunnen in de DM geschiedenis kijken - het posten van DM geschiedenis is dus niet nodig (en niet toegestaan).

Voor verdere 'sappige details'/melding misbruik kan je mailen maar frontpage va@tweakers.net. Dat hoeft allemaal niet in de openbaarheid omdat het het ene woord tegen het andere is.
Ook kan de/een eventuele (andere) oplichter mee lezen en zo bewijsmateriaal vernietigen.

edit: Thx voor de correctie @Yorinn

[ Voor 18% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 10-08-2020 13:40 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 10:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

gysman11 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:12:
Wat ik me wel afvraag, hoe kan het dat die track en trace niet op "afgeleverd" staat?
Bubbeltjes envelop. Meeste briefpost zit geen TnT op.
Als het dus tussen de brievenpost beland. en de postbode niet goed kijkt en gewoon de envelop binnen gooit zonder uit te scannen krijg je dit dus.

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 10-08-2020 13:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:01
heuveltje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:15:
[...]

Bubbeltjes envelop. Meeste briefpost zit geen TnT op.
Als het dus tussen de brievenpost beland. en de postbode niet goed kijkt en gewoon de envelop binnen gooit zonder uit te scannen krijg je dit dus.
Dit inderdaad. Een brievenbuspakketje krijgt vaak maar 1 scan en wordt dan overgedragen aan de reguliere post.

Ik weet niet of Jedidja24 een vaste bezoeker is van het forum maar het lijkt mij dat dit overduidelijk oplichting is. Ik neem aan dat Tweakers zulk soort personen helemaal niet op dit forum wil hebben.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:58

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

De T&T op brievenbus pakketjes zijn zo onbetrouwbaar en gigantische wassen neus tot zo ver komt van mij alles wel aan maar de tijden en status klopt vaker niks dan wel van.

Onbekende stuur ik ook al niks meer via brievenbus dan maar 2,75 meer kwijt.

En wat TS beweerd heeft de ''koper'' wat serieus uit te leggen anders zou ik de weg naar aangifte overwegen beschuldigen van oplichting door zelf het te verduisteren, en ook al is het maar 30,- het is strafbaar: smaad/oplichting.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:15
Ervan uitgaande dat het verhaal hierboven klopt, lijkt me dat zo iemand een permaban kan verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:31
Bedankt voor jullie adviezen en reacties, geen zorgen, vervolgstappen zijn al genomen omdat dit gewoon bij de wet strafbaar is.

Graag zou ik het hierbij willen laten ( Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat andere mensen reageren betreft dit soort zaken?)
Voorzichtig tik ik @Microkid even aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:15:
Je kan hier verzoeken om een review te verwijderen. De mods kunnen in de DM geschiedenis kijken - het posten van DM geschiedenis is dus niet nodig (en niet toegestaan).

Voor verdere 'sappige details'/melding misbruik kan je mailen maar frontpage@tweakers.net. Dat hoeft allemaal niet in de openbaarheid omdat het het ene woord tegen het andere is.
Ook kan de/een [b]eventuele[\] (andere) oplichter mee lezen en zo bewijsmateriaal vernietigen.
Frontpage =/= V&A. Mailen kan dus ook beter naar va@tweakers.net.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gysman11 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:12:
Soms gebeurt dat. Ik heb zelf twee pakketten van aparte winkels/verkopers in mei ontvangen (met volledige track en trace, niet brievenbuspakketje o.i.d.), die op mijn account nog stééds als "bezorgtijd niet bekend" staan. Ergens tijdens de sortering of levering zal er wel een foutje met het scannen zijn gemaakt, waardoor het voor eeuwig zo blijft staan (met de extra drukte omtrent COVID is het dan ook niet zo verbazend dat bij PostNL wat meer foutjes worden gemaakt). Blijkbaar zag de koper van de stickjes mooi kans om op oneerlijke wijze een extra centje te verdienen, uitgaande dat het verhaal zoals OP het vertelt de waarheid is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ga hier mee aan de slag.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.