Vraag

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:26
Mijn vraag
Ik heb een Panasonic oled 55 GZW 954 tv en sinds kort Netflix abonnement met HD weergave. Nu valt mij op het verschil in beeldkwaliteit met de telefoon App +Google Chrome cast en de Netflix App op de tv rechtstreeks. Bij de laatste optie is het beeld meer overbelicht als bij weergave via Chromecast.
Ik heb geprobeerd met de optie Picture een andere beeldinstelling te kiezen met de afstandsbediening.
Maar deze optie werkt niet als ik naar Netflix kijk, Picture instelling werkt wel bij normaal TV kijken.
De serie die ik op Netflix kijk is The Crown

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Panasonic Oled
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Beeldinstellingen in menu gewijzigd maar geeft geen verbetering ivm overbelichting

Alle reacties

• mschagen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-08 19:55
Ik heb een wat ouder model en ik weet dat ze een paar kleine dingen hebben veranderd mbt beeldprofielen in de nieuwere modellen (zoals een speciale toets op de afstandbediening om van beeldprofiel te wisselen) maar wat waarschijnlijk nog wel hetzelfde is en in ieder geval belangrijk is om te weten is dat er aparte beeldinstellingen worden opgeslagen per beelprofiel, input bron en soms zelfs beeldformaat.
Dus beeldprofiel 'Cinema' op hdmi2 (waar b.v. de chromecast op zit) kan andere instellingen hebben dan beeldprofiel 'Cinema' als je via de ingebouwde App zit te kijken. (Dan wordt er geloof ik VOD getoond bij de naam van het profiel). Dus je moet een profiel echt instellen terwijl je naar een video van netflix zit te kijken. Het menuscherm van netflix kent ook weer een ander set van beeldprofielen dan wanneer er echt een video afgespeeld wordt. Bij het menuscherm kan ik alleen kiezen uit normaal en Dynamisch, tijdens het afspelen van een film is de hele set van profielen weer beschikbaar. Daarmee moet het dus mogelijk zijn om alle ingangen en bronnen zo af te stemmen dat ze er hetzelfde uitzien.

• Hansw1
Beste mschagen ,

zoals een speciale toets op de afstandbediening om van beeldprofiel te wisselen

Die heb ik op mijn afstandsbediening zitten heet PICTURE , maar die werkt niet bij weergave film Netflix

Als ik via Chromecast stream is het beeld minder overbelicht dan als ik de Netflix-app rechtstreeks op de tv activeer . Hoe benader ik hiervoor de beeldinstelling want dan komt de film toch via internet binnen en loopt niet via een HDMI aansluiting ( zoals Chromecast )

• mschagen
De toets op de AB is volgens mij gewoon een "shortcut" naar een deel van het volledige menu wat in de tv zit. Ik zou dan ook verwachten dat via het hoofdmenu van de tv (menu->beeld) je op eenzelfde menu uit moet komen als via de toets op de AB maar omdat ik niet de details van jouw TV ken, kan ik dat niet zeker weten. Op mijn AB zit een toets "menu" waarmee dit hoofdmenu zich opent.
Er zit ook een help functie in de TV (ingebouwde handleiding) en diezelfde handleiding kun je ook van de website van Panasonic downloaden. Ikzelf vind het niet de meest overzichtelijke handleiding wat ik ooit heb gezien maar misschien zet het je toch op de goede weg.

• mschagen
Ik bedenk nu net, op de nieuwste modellen zou ook een speciale functie zitten die 'garandeert' dat je netflix films ziet zoals "het hoort". Ik kan me voorstellen dat je daarom niet zomaar met de beeldinstellingen kunt rommelen bij netflix. Het heet netflix callibrated mode. Misschien moet je die eerst uitzetten? Misschien dat deze link je verder helpt: https://hdtvtest.co.uk/n/...Mode-to-its-2019-OLED-TVs

• Hansw1
Fijn , bedankt voor het advies
Ik denk inderdaad dat dit de oorzaak is en deze beeldinstellingen alleen werken met de Panasonic Netflix App zelf en niet als gebruik gemaakt wordt van Chrome cast
Wel vindt ik zelf dat het beeld met deze optie enigszins is overbelicht maw ik vind het beeld mooier als ik via Chrome cast stream .
Pagina: 1