Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leyenburg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-04-2022
Beste tweakers,

ik ben op zoek naar een labvoeding,
voor reparatie doeleinde op bijvoorbeeld - laptops - tablets - smartphones - enz enz

nou ben ik al wezen rond kijken op eleshop.nl

maar weet niet zo goed welke het beste is om te kopen

wat is er zoal bijvoorbeeld nodig als aantal kanalen, max spanning en stroom

graag zie ik welke jullie eventueel gebruikten voor reparatie doeleinde,
en welke jullie mij zouden adviseren

alvast hartelijk dank

mvg Danny
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat is je budget?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:41
Wat gebruik je nu en mis je aan je huidige opstelling bij je reparatie werkzaamheden? Ik zit zelf niet in de reparatie dus heb er zelf geen ervaring mee, maar kan mij voorstellen dat je voor compacte elektronica zoals smartphones niet vaak individuele componenten van stroom hoeft te voorzien, en dus genoeg hebt aan 5v (usb) en ~15-20/24V voor laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:22

AlphaRomeo

FP PowerMod
Je hebt nogal wat keus in labvoedingen. Ik heb zelf een labvoeding op marktplaats gekocht voor wat klein gepruts met arduinos en dc motoren, en op die manier kom ik er dan wel achter als mijn eisen toenemen, waarna ik alsnog een professioneel apparaat aan kan schaffen.

Als jij hobbymatig of professioneel devices repareert zul je toch wel een idee hebben wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-05 12:44
Op basis van de goede reviews heb ik deze gekocht:

https://www.eleshop.nl/ko...mmeerbare-labvoeding.html

Het model gaat volgens mij alweer even mee en heeft zichzelf wel bewezen. Ook had ik een lichte voorkeur voor een lineaire voeding. Dat betekend soms wel wat minder vermogen voor het geld. Ik heb echter in mijn hoofd dat dit soms beter is voor analoge/audio toepassingen, hoewel dit hoogstwaarschijnlijk onzin is in de praktijk.

5A en 30V is voor mij voldoende voor 99% van de applicaties. Als ik meer stroom nodig heb is een exacte spanning meestal niet al te belangrijk en heb ik andere bronnen. Meer dan 30V heb ik niet heel vaak nodig. Het was mij de meerprijs iig niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
wat je nodig hebt... sja dat weet je denk ik zelf het beste?

Als je wat goedkoops zoekt, https://rdtech.aliexpress...ule/923042_252253169.html hier misschien iets samenstellen. Heb er zelf ook zoeen, werkt prima voor licht gebruik. Enige nadeel is dat de fan een hoop lawaai maakt.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 14:39

Diamon

The Weird One

Dit is geen V&A.

[ Voor 87% gewijzigd door SA007 op 20-08-2020 17:23 ]

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowandchicken
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-02 22:23
ik heb een Rigol DP832
Erg prettig ding moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 14:21
Ik ben juist gegaan voor de korad 3305d. Aangezien ik ook veel met esp’s speel, heb ik behoefte aan 3.3 en 5v. De derde aansluiting kun je daar mooi op switchen. En ik heb een printje gemaakt om van bananenplug naar een usb aansluiting te gaan.

En mocht spanning of stroom niet genoeg zijn, kan je hem nog parallel of serieel schakelen.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 14:58
Ik maak niet vaak gebruik van een lab voeding en als ik hem gebruik is het vaak nog voor 12 volt, dus heb een PC voeding omgebouwd en heb zodoende 3 5 en 12 volt. is verder niet regelbaar wel prima bruikbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:22

AlphaRomeo

FP PowerMod
@Reloader het nadeel is dan natuurlijk dat je geen stroombeperking hebt, bij kortsluiting is het maar de vraag wat je voeding gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 14:58
@AlphaRomeo eens , maar t was ook gratis 😁
Pagina: 1