OBD iOS app

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Goedemiddag,

Gister mijn Maps and More systeem uit de UP! gehaald en hier een normale mount op gezet zodat ik m’n iPhone er gewoon in kan gebruiken.

Nu zoek ik een mogelijkheid om wat informatie uit te kunnen lezen in een iOS app. En wat voor informatie? Verbruik, bereik, rijtijd en dat soort zaken.

Nu kom je wat mogelijkheden tegen zoals OBD11 en Carly maar ik vindt relatief weinig informatie voor deze apparaten in een VAG voertuig, zijn hier mensen die ervaring met z’n module hebben? Ik begrijp dat ze prima werken op een Android toestel en dat iOS soms een uitdaging is. Vindt het dan ook zonde om een module te kopen die wellicht niet werkt :)

Het aanpassen van opties zoals OBD11 kan is leuk maar geen must.

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 10-08-2020 12:33 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
OBD module op BT werken alleen op iOS als ze BT4.0 hebben. Anders ben je aangewezen op wifi, maar dat werkt gewoon ruk omdat je dan geen internet meer via 4g hebt. Tenminste dat is mijn ervaring. Het toestel heeft immers een wifi verbinding.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JipJapGoedje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:41:
OBD module op BT werken alleen op iOS als ze BT4.0 hebben. Anders ben je aangewezen op wifi, maar dat werkt gewoon ruk omdat je dan geen internet meer via 4g hebt. Tenminste dat is mijn ervaring. Het toestel heeft immers een wifi verbinding.
Check, alleen welke zijn goed en, nog belangrijker, welke ondersteunen wél bereik en verbruik?

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Dan moet je de specs bekijken van de dongle. Ligt vaak ook aan de app die je gebruikt.
Torque doet dat volgens mij wel. Maar er zijn er zoveel, maar eigenlijk een paar goede.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
JipJapGoedje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:49:
Dan moet je de specs bekijken van de dongle. Ligt vaak ook aan de app die je gebruikt.
Torque doet dat volgens mij wel. Maar er zijn er zoveel, maar eigenlijk een paar goede.
En over de dongles zelf is dus bar weinig te vinden. Bij de meeste moet je een pro versie kopen, geen probleem maar zonde van het geld...

Vandaar dat ik dus opzoek naar ervaringen over deze dingen :+

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 23:41
Ik heb meerdere modules liggen, waar onder de Carly module.
De Carly module en app gebruik ik om features te kunnen programmeren, ik heb een goedkope Chinese variant voor het uitlezen van data.

De Carly module werkt prima, ik heb recent nog in een Audi A3 wat kleine aanpassingen kunnen doen.

In mijn BMW met Car Scanner gaat het uitlezen van data met de goedkope adapter ook prima. Ik gebruik iOS.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
ipsec schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:01:
Ik heb meerdere modules liggen, waar onder de Carly module.
De Carly module en app gebruik ik om features te kunnen programmeren, ik heb een goedkope Chinese variant voor het uitlezen van data.

De Carly module werkt prima, ik heb recent nog in een Audi A3 wat kleine aanpassingen kunnen doen.

In mijn BMW met Car Scanner gaat het uitlezen van data met de goedkope adapter ook prima. Ik gebruik iOS.
Check check check! Kan je met Carly ook verbruik enzo ook inzien? Want dat is wat ik heel graag zou willen :+

• ipsec
Toppe schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:06:
[...]

Check check check! Kan je met Carly ook verbruik enzo ook inzien? Want dat is wat ik heel graag zou willen :+
Dat moet ik even checken voor je, je kunt wel live data inzien in elk geval :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
ipsec schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Dat moet ik even checken voor je, je kunt wel live data inzien in elk geval :)
Als je dat zou willen doen, heel heel heel graag. Kan op internet amper hier wat over vinden.

Als deze opties er in zitten dan ga in hem meteen bestellen :+

• ipsec
Toppe schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:55:
[...]

Als je dat zou willen doen, heel heel heel graag. Kan op internet amper hier wat over vinden.

Als deze opties er in zitten dan ga in hem meteen bestellen :+
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders had je het ff kunnen proberen :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
ipsec schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Jammer dat je niet in de buurt woont, anders had je het ff kunnen proberen :)
Kan het sowieso 14 dagen uitproberen maar als iemand kan bevestigen dat het sowieso niet zichtbaar is dan ga ik hem ook niet bestellen.

Kan je met Carly ook handmatig programmeren? Want dan is hij uitgebreider dan de Autophix en stukken goedkoper dan de OBDEleven, maandelijks wel €3 per maand maar dat is nog wel te doen...

Twijfels🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipsec
Toppe schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Kan het sowieso 14 dagen uitproberen maar als iemand kan bevestigen dat het sowieso niet zichtbaar is dan ga ik hem ook niet bestellen.

Kan je met Carly ook handmatig programmeren? Want dan is hij uitgebreider dan de Autophix en stukken goedkoper dan de OBDEleven, maandelijks wel €3 per maand maar dat is nog wel te doen...

Twijfels🤣
Je kunt een live dashboard maken met waardes die je auto teruggeeft aan de adapter. Die waardes kan je ook loggen.

Handmatig programmeren kan vanuit de app voor zover ik kan zien niet, wel leest hij de modules uit en krijg je dan de mogelijkheid om features aan/uit te zetten.

Je kunt ook een used car check doen, foutmeldingen uitlezen en eventueel resetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoDsS5hyohv-ElBhRjdyG2de9q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Iqim2yLXqu9N2U0vBYFYrYxz.png?f=fotoalbum_large

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
ipsec schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Je kunt een live dashboard maken met waardes die je auto teruggeeft aan de adapter. Die waardes kan je ook loggen.

Handmatig programmeren kan vanuit de app voor zover ik kan zien niet, wel leest hij de modules uit en krijg je dan de mogelijkheid om features aan/uit te zetten.

Je kunt ook een used car check doen, foutmeldingen uitlezen en eventueel resetten.

[Afbeelding]
Nice. Maar geen bereik en gemiddeld verbruik dus? Dat is wel jammer maar aan de andere kant niet meteen van belang bij een motor check.

Het programmeren kost je geen extra geld afgezien van je jaarlijkse kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipsec
Toppe schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:18:
[...]

Nice. Maar geen bereik en gemiddeld verbruik dus? Dat is wel jammer maar aan de andere kant niet meteen van belang bij een motor check.

Het programmeren kost je geen extra geld afgezien van je jaarlijkse kosten?
Ik heb gewoon wat random informatie erop gezet, eerlijk gezegd heb ik niet heel goed gekeken welke waardes mijn auto teruggeeft.

Afgezien van de jaarlijkse kosten inderdaad verder geen kosten om te programmeren.
Pagina: 1