HP Slimline Desktop 450-120jp Core i5-4460T 1.9GHz 4GB DVD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 09:14
Hallo allemaal.

Ik heb een compleet 2e hands systeempje gekocht voor iemand die naar de basisschool gaat en online klassen gaat volgen. Ik wil hierop een nieuwe windows zetten, een ssd erin (en evt wifi). Ik heb het volgende systeem voor een paar tientjes kunnen kopen. Er zit geen hdd/ssd in.
Ik wil er een SSD inzetten en 8GB werkgeheugen. en windows 10 installeren.
Is dat voldoende om een beetje simpele dingetjes mee te doen, office / internet?

Mijn vraag:
- kan ik hier een standaard SATA SSD-tje in zetten? (stekkers liggen rechts op de foto)
- Gewoon windows 10 downloaden en een bootable usb stick maken? Een licentie code kopen en kaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R39G2PzwGOyRCR9ZtCtdSWguGZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYDazncoQOEo3gJ58vVkeLXR.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Slimline Desktop 450-120jp Core i5-4460T 1.9GHz 4GB DVD: HP product No. N5Z82AV
https://support.hp.com/ph-en/document/c04782451

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle info e.d. opgezocht. Heb helaas jaren niks meer met windows gedaan enzo. Ben nog een beetje onzeker mbt vendor lock ins etc.

Beste antwoord (via Roel84 op 14-08-2020 12:43)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Roel84 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:16:
Is dat voldoende om een beetje simpele dingetjes mee te doen, office / internet?
Ja, dit is voldoende. 4GB RAM is het minimum als het een beetje fatsoenlijk moet werken.
- kan ik hier een standaard SATA SSD-tje in zetten? (stekkers liggen rechts op de foto)
Ja, wel met een 2,5" -> 3,5" bracket. De behuizing heeft ruimte voor één 3,5" schijf onder de optische schijf lezer/brander.
Met een beetje geluk heeft HP reserveschroefjes op een bepaalde plek in de behuizing geschroefd.
(Bij zakelijke ProDesk/EliteDesk/Z$ in ieder geval wel)
- Gewoon windows 10 downloaden en een bootable usb stick maken? Een licentie code kopen en kaar?
Zit er op de behuizing toevallig een sticker / casebadge van Windows, al dan niet met een versienummer erachter? Dan kun je Windows probleemloos activeren, want de licentie zit in de UEFI/BIOS.
Misschien heb je geluk en activeert hij gewoon, ook al is er geen sticker aanwezig. Kan zijn dat deze eraf gehaald is door een onverlaat. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Roel84 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:16:
Ja, dit is voldoende. 4GB RAM is het minimum als het een beetje fatsoenlijk moet werken.
Ja, wel met een 2,5" -> 3,5" bracket. De behuizing heeft ruimte voor één 3,5" schijf onder de optische schijf lezer/brander.
Met een beetje geluk heeft HP reserveschroefjes op een bepaalde plek in de behuizing geschroefd.
Zit er op de behuizing toevallig een sticker / casebadge van Windows, al dan niet met een versienummer erachter? Dan kun je Windows probleemloos activeren, want de licentie zit in de UEFI/BIOS.
Misschien heb je geluk en activeert hij gewoon, ook al is er geen sticker aanwezig. Kan zijn dat deze eraf gehaald is door een onverlaat. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54
PD2JK schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:35:
Ja, wel met een 2,5" -> 3,5" bracket.
Niet nodig, een ssd weegt niets en heeft geen bewegende delen, die kun je gewoon aan de kabel laten hangen. Desnoods met een stukje dubbelzijdige tape vastplakken (wel even stofvrij maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel84
PD2JK schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:35:
[...]

[...]
Mooi, dat CPU-tje is ook wel redelijk geloof ik he. I5-4460T?

[...]
Zal eraan denken de SSD met een bracket te bestellen, zit wat netter dan dubbelzijdige tape die ik eerst in gedachten had :9
Helaas geen sticker o.i.d. Kan windows in eerste instantie nog gewoon installeren denk ik en een paar dagen later een activatiecode kopen mocht dat nodig zijn he

@Nielson
Niet nodig, een ssd weegt niets en heeft geen bewegende delen, die kun je gewoon aan de kabel laten hangen. Desnoods met een stukje dubbelzijdige tape vastplakken (wel even stofvrij maken).
Read my mind haha. Meestal zo een plastic bracket kost hier 1 euro ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Roel84 op 10-08-2020 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@Roel84
Die 4460T kan nog goed meekomen in deze tijd, bovendien relatief zuinig dankzij de 35W TDP.
Dat wordt een leuk systeempje. :)

Het kan maar zo zijn dat Windows activeert, wel 'Home' x64 installeren. De PC was voor de consumentenmarkt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel84
@PD2JK Goede tip inderdaad. Ik had geen idee welke windows ik moest kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Roel84 op 10-08-2020 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel84
SSD-tje is gearriveerd.

Ik heb een Windows 10 bootable USB gemaakt via een oude windows 7 laptop. Ik heb geprobeerd die laptop te booten vanaf de USB en dan krijg ik dit scherm. (deze laptop ondersteund geen windows 7 meer)

Getest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pNYERgLvHiYZ2R2OAW4uege6oA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbeTIqTL2rbbKfUCKOafQDWS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan er vanuit gaan dat de bootable USB wel gelukt is denk ik?

Het lukt me helaas nog niet de HP Slimline Desktop 450-120jp te booten vanaf die USB.

Geeft momenteel aan dat er geen bootable devices gevonden zijn. Maar laat dan 2 UEFI opties zijn,

In de bios herkent ie wel de SSD en de USB Stick.

BIOS is in het Japans helaas kan ik dat niet lezen. Dus vertaal het een beetje via de telefoon. Zijn er bepaalde opties in de bios die ik aan en uit moet zetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-eAQReiz3ndvDtIM-abA3SluC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VllO1T2mNqGnHzxVyLGMVCi3.jpg?f=fotoalbum_large

Okay alles is gelukt, ik moest inderdaad lecacy support aanzetten en fast boot uitzetten. Windows 10 Home is blijkbaar automatisch geactiveerd en installatie was erg snel!

*edit blijkbaar heb ik windows 32 bit geinstalleerd, ik denk dat dat komt omdat ik die installer op mijn oude laptop gemaakt heb. Nog maar even opnieuw gaan doen haha |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Roel84 op 14-08-2020 13:10 ]

Pagina: 1