Filterkoffieapparaat: zowel 1 als meer kopjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanneke W
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-10-2020
Mijn vraag
...
Ik zoek een eenvoudig apparaat voor filtterkoffie waarmee ik zowel 1 kopje koffie kan zetten als plm 5 kopjes. Heb 2 apparaten geprobeerd en bij 1 kopje werkt het verwarmingselement te hard, en komt er veel stoom vanaf.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Die van de HEMA is wel goed, maar dat is wel een heel groot apparaat voor een kleine keuken. Bij een apaaraat van een Lidl-aanbieding en van een onbekend merk kwamen er stoomwolken bij het zetten van 1 kopje.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Waarom is wat extra stoom een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 16:45
Ik weet niet of dit onder je opties valt maar een familielid van mij heeft een Senseo apparaat die filterkoffie kan zetten voor een pot en voor 1 (of 2)kopje(s) kan je koffiepads gebruiken.

Zie hier de senseo pagina:
https://www.senseo.nl/koffiezetapparaten/senseo-switch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:48

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien is dit iets, wel vanaf 2 koppen.
https://www.bol.com/nl/p/...yi0e-riiOQWRoCoBEQAvD_BwE

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:39

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

WEBGAMING schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:24:
Waarom is wat extra stoom een probleem?
Filterkoffie zet je idealiter met water dat net niet kookt, bij heter water gaat er heel veel smaak verloren en eindig je (naar mijn mening) met een kopje dat naar 'droge bek' smaakt.

@Hanneke W Je zou kunnen kijken naar een tweedehands Moccamaster, ook wel bekend als het Douwe Egberts apparaat. Deze zijn nieuw heel duur, maar ik heb de mijne voor €60 van marktplaats gehaald. Zet consistent lekkere koffie :) Bijkomend voordeel is dat alle onderdelen gewoon nog leverbaar zijn.

Kalm aan! En rap een beetje!