Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolex
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Hoi iedereen!

Na lang zoeken ben ik het overzicht helaas een beetje kwijt. Ik ben op zoek naar een televisie die de volgende eigenschappen heeft:
- 55 inch
- 5ghz WIFI ondersteuning (2.4 hier is mega langzaam door storing buren)
- Ambient mode (of iets soortgelijks)
- 50 of 100 MHZ maakt niet uit - lees hier op de forums dat dat niet veel verschil maakt (ben een PC gamer)
- Liefst met Google Assistant zodat deze ondersteuning heeft met mijn Google Max die ik eraan ga koppelen (kan ook via BT maar die flikkert er bij mijn huidige Apple TV constant uit).

Welke versie kan ik dan het beste kopen? Wat is het grootste verschil tussen de versies? Ik zie andere data op verschillende websites. Tweakers geeft aan dat er 5ghz bijv niet wordt ondersteund op de Q64R versie terwijl hier weer wordt aangegeven dat dit er wel is:
https://www.displayspecif.../en/comparison/bdba134404
Op de Samsung website reppen ze niet over Google Assistant (N/A) op de 2020 T versies van de televisies.

Hebben jullie hier inzicht in? Wat voor televisie zouden jullie aanraden? Budget max 900 euro.

Alvast dank voor jullie advies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 11:40

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De hoofdregel bij Samsung is, is hoe hoger het nummer, hoe luxer de televisie. Een Q64R is dus geavanaceerder dan een Q60R. R en T slaat op 2019- versus 2020-modellen. Over het algemeen zijn de 2019-modellen beter dan de 2020-modellen, omdat door zakkende prijzen bezuinigd moest worden. Intuïtief zou ik dan ook geneigd zijn om te zeggen dat de Q64R uit je lijstje de beste is, maar zonder dat ik het apparaat in detail ken.

Details kunnen evenwel afwijken van de hoofdregel: Het kan best zijn dat een 2020-model op een specifieke kwestie beter is dan het 2019-model. Daar zul je de specificaties er voor moeten bijpakken. Het is lastig hier een algemeen advies voor te geven: Het zijn vaak kleine dingen en welk gewicht je er aan geeft zul je vaak toch helemaal zelf moeten bepalen.

Wat betreft Wifi ben ik iemand die zegt "TV op Wifi moet je niet willen, trek een kabel!". Je hebt wellicht de hoop dat door 5GHz je problemen opgelost zullen zijn, maar Wifi is en blijft grillig en de kans is groot dat je weer tegen andere zaken aanloopt, bijvoorbeeld dat 5GHz makkelijk door muren wordt tegengehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolex
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Dank voor je reactie dmantione!

De verschillen zijn onduidelijk tussen de 60 en 64 series. Denk dat het geografisch bepaald is wat voor typenummer ze eraan geven.

Aangaande een wifi en kabel: helemaal met je eens. Eigenlijk moet je dan een stap verder gaan en ook geen slimme TV willen met wat ze met je data doen... maar dat is een ander verhaal :)

Iemand anders nog advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Q64R is een zilveren Q60R met een iets luxere (materiaal) remote. Kies de goedkoopste. Voor 2020 geldt hetzelfde verhaal. De Q60T is wel een stap terug in beeldkwaliteit. De Q70T is de opvolger van de Q60R en presteert gelijkwaardig. Als extra krijg je HDMI 2.1 (eARC) welke 4K@120Hz mogelijk maakt als je een dikke pc hebt of krijgt die dat waar kan maken. SmartThings op de tv maakt Assitant mogelijk op alle modellen.

Voor nu zou ik voor de Q60R gaan. Rond Black Friday wordt de Q70T wat prijs betreft interessant. De Q80R kan je ook overwegen. Door FALD en een veel hogere piekhelderheid is 'ie daadwerkelijk geschikt voor hdr-content. Daarnaast krijg je een superieur reflectie- en kijkhoekfilter t.o.v. de lagere modellen. Evt. nog de Q70R als 'ie nog voor minder dan de Q80R ergens te krijgen is. Presteert gelijk minus het reflectie- en kijkhoekfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparerib
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
Zit zelf ook te twijfelen over de 60R of de 60T. Iemand enig idee of het wat uitmaakt of je een Spaans toestel koopt of een Nederlands? Kan je de taal (en de apps) instellen in het Nederlands bij een Spaans toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
sparerib schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:39:
Zit zelf ook te twijfelen over de 60R of de 60T. Iemand enig idee of het wat uitmaakt of je een Spaans toestel koopt of een Nederlands? Kan je de taal (en de apps) instellen in het Nederlands bij een Spaans toestel?
De Spaanse is parallelle/grijze import. Kan in theorie problemen opleveren met garantie. De taal is afhankelijk van de software die is voor geïnstalleerd. Engels zit er altijd op en voor iedereen begrijpelijk. Ik zou zelf altijd voor een NL model kiezen.

@Coolex. Met dat budget kun je beter naar een sony xg9 serie kijken. Kost ook om en nabij de €900 voor 55”, maar is een stuk beter dan een instap Qled 6 serie. Die 6 serie ligt ook fors beneden je budget. Qleds worden vanaf de 7 serie interessant, omdat ze dan over FALD panelen beschikken. De Q60 lekker links laten liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 06-09-2020 10:29 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1