Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:40
Hallo reizigers!

Zoals zovelen zijn onze vakantieplannen dit jaar nogal veranderd. We hebben er nu voor gekozen om drie weken vrij te nemen en met de auto te gaan reizen. De eerste week zitten we bij vrienden op de camping in de Vogezen, en daarna willen we nog twee weken kamperen, wellicht afgewisseld met een leuke B&B.

Mijn vriendin wil mij heel graag de Provence laten zien en ik wil eigenlijk graag nog naar de bergen (Alpen ligt het meeste op de route). Ik hou wel van een mooie bergwandeling, maar mijn vriendin is daar minder van. Nu zijn de Alpen in ieder geval erg groot, en ik weet niet zo goed meer waar ik het zoeken moet.

Een idyllisch bergmeer en een mooie (liefst niet zo pittige) wandeling van een paar uur door Alpenweiden staan wel hoog op het lijstje. Al dan niet met een overnachting in de bergen, we zijn flexibel. We denken eraan om dan in twee dagen van de Vogezen naar de Provence te rijden, via de bergen.

Zelf had ik al wat gevonden wat redelijk begaanbaar is, maar hopelijk komen de gouden tips nog binnen door jullie ervaringen:

Lac d'Allos
Lac d'Annecy
Oeschinenmeer (wellicht wat uit de route)

Maar wat voor mooie wandelroutes en dorpjes passen hier nog verder bij?

Ik hoor het heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Twee weken in Provence vliegen zo voorbij.

Steden als Avignon zijn ontzettend de moeite waard. Kan je niet leuk wandelen in de buurt van Mont Ventoux (ook provence!)?

Plus aan de zuidkust heb je allerlei baaien die ook prachtig zijn. Of zit je heel erg vast aan een berg?

Ik denk als je je route een beetje uitstippelt je begint aan de oostkant van de province, kan je iets meer de bergen opzoeken om via de kust naar avignon te gaan of zoiets. Lijkt mij ideaal

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 07:03
Ik kan karinthie in Oostenrijk erg aanraden. Zat daar twee jaar geleden op een middenstation op de berg bij Annenheim. Je krijgt bij een meerdaagse boeking in een hotel een gratis Kärnten Card bij. Hiermee kun je zeer veel attracties gratis bezoeken, zoals ook de kabelbaantjes om gelijk op de berg een wandeling te maken. (scheelt wat hoogtemeters ;)) Maar ook dierentuinen en musea. Voor ieder wat wils zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Waarom doe je niet beiden?
Op de heenweg een dag of 4 in de Alpen/bergen en dan doorrijden en daar 8 dagen blijven?

Zo hebben we een paar jaar terug door Italië gereden. Telkens 4 dagen op een plek, van een meer in het binnenland naar een hotelkamer aan het strand aan de middellandse zee, naar ergens hoog in de heuvels. Was fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19
Op https://www.outdooractive.com kun je meestal wel aardig wandelingen vinden in een gebied.