Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeem goed genoeg voor iRacing.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo iedereen,

Ik heb op dit moment het volgende systeem in bezit:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-7600K Boxed€ 260,15€ 260,15
1MoederbordenMSI Z270 SLI Plus€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 83,89€ 83,89
1BehuizingenCooler Master Silencio 452€ 74,05€ 74,05
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO€ 29,32€ 29,32
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 67,79€ 67,79
1VoedingenCooler Master V550 Semi-Modular€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 515,20

Ik wil graag een begin gaan maken aan mijn sim racing carriere :)

Ik heb een paar vraagjes, hopelijk kunnen jullie die beantwoorden.

1. Ik heb een 240 hertz monitor. Ik heb een single monitor en dat gaat ook zo blijven. Kunnen jullie mij vertellen of ik met dit systeem uberhaupt wel de 240 fps kan aantikken op iracing?

2. Indien het antwoord op de vorige vraag nee luidt: Ik zal dan mijn huidige 240 hertz scherm helaas moeten verkopen. welke monitor raden jullie mij dan aan?

3. Is mijn systeem met een playseat en een stuur/pedalen ready to go voor iRacing?

Hartelijk dank voor julllie moeite! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Waarom moet je je scherm verkopen? Geeft ie foutmelding onder de 240?
Mijn auto kan waarschijnlijk ook wel 170 rijden, maar dat doe ik nooit.. Toch houd ik hem maar :)
Waarom denk je trouwens het verschil te zien tussen bijv 100 en 240?
Waarom overschatten mensen hun eigen ogen? Stel dat je het echt ziet. Denk je dan echt dat je er tijd mee wint in iracing?

De vraag is, is het spel speelbaar. Antwoord : probeer het eens.

En als je het speelt, vind het het dan zelf soepel overkomen? Mooi, veel plezier.
Nee? Kom dan eens terug :)

[ Voor 29% gewijzigd door Quacka op 10-08-2020 01:31 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
Kun je ook even aangeven welke sim racing spellen je wilt gaan spelen? Sommige zijn meer cpu afhankelijk en andere meer gpu afhankelijk.

• Quacka
Iracing @Djarune, staat in de ts

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:48
Het lijkt me ruim boven de minimum eisen.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:01

lasharor

7 december 2004

Je kan toch gewoon proberen? iRacing is niet zo zwaar. Werkt ook prima op mijn laptop met iGPU...

• Quacka
Gezien de systeemeisen is het prima speelbaar, maar never op de hoogste instellingen.
Enne, race games speel je liever op een groter scherm / multi monitor setup, dan op kleiner scherm met perse 240 hz.
Gewoon de hele mindset is al verkeerd.

https://www.iracing.com/membership/system-requirements/

[ Voor 10% gewijzigd door Quacka op 10-08-2020 09:00 ]

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:49
Systeem gaat iRacing prima draaien, maar 240fps ga je niet overal stabiel hebben op elk circuit met veel auto's op de baan,

Verder eens met @Quacka.
Je 240fps single screen gaat je niet sneller maken, maar zelfs trager dan een ultrawide / triple screen setup met 80fps. Simpel omdat je FOV mist.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
Professioneel overheen gelezen :+

@N.Uckerman kun je eens MSI afterburner draaien tijdens een spelletje en de gegevens hier delen? Dan zien we de prestaties en de belasting op cpu en gpu. iracing is vooral cpu afhankelijk.

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:49
Djarune schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:00:
[...]

Professioneel overheen gelezen :+

@N.Uckerman kun je eens MSI afterburner draaien tijdens een spelletje en de gegevens hier delen? Dan zien we de prestaties en de belasting op cpu en gpu. iracing is vooral cpu afhankelijk.
Prestaties en belasting gaan weinig doen om iRacing te testen.
Hoeveel fps je gaat halen verschilt per track. Catalunya is bijvoorbeeld laatst toegevoegd met veel detail dus zorgt bij mij voor ~100fps, Okayama is al een oude en klein baantje, hier haal ik met gemak ~280fps.

3700x, 2070super met een 1080p 49" ultrawide.

• N.Uckerman
Quacka schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 01:20:
Waarom moet je je scherm verkopen? Geeft ie foutmelding onder de 240?
Mijn auto kan waarschijnlijk ook wel 170 rijden, maar dat doe ik nooit.. Toch houd ik hem maar :)
Waarom overschatten mensen hun eigen ogen? Stel dat je het echt ziet. Denk je dan echt dat je er tijd mee wint in iracing?

De vraag is, is het spel speelbaar. Antwoord : probeer het eens.

En als je het speelt, vind het het dan zelf soepel overkomen? Mooi, veel plezier.
Nee? Kom dan eens terug :)
Bedankt voor je reactie! Nee geen foutmelding ofzo. Maar ik weet dat bijvoorbeeld csgo als je 100 fps hebt en 240 hertz dat je dan een beetje "stotteringen" in het beeld krijgt. Zal dat bij iracing niet zo zijn dan?

100 zou perfect zijn. Maar ik heb nu twee monitoren liggen eentje is 60 en de ander is 240. Ik ben inderdaad bang dat 60 hertz te laag is voor een race sim. Nogmaals, ik ben geen expert op sim racing, vandaar ook dat ik het juist aan jullie vraag.

Als 60 hertz namelijk genoeg is, dan verkoop ik mijn 240 hertz en koop ik nog twee 60 hertz schermen erbij. Maarja dan weet ik weer niet of mijn kast sterk genoeg is voor triple monitor..
Quacka schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:59:
Gezien de systeemeisen is het prima speelbaar, maar never op de hoogste instellingen.
Enne, race games speel je liever op een groter scherm / multi monitor setup, dan op kleiner scherm met perse 240 hz.
Gewoon de hele mindset is al verkeerd.

https://www.iracing.com/membership/system-requirements/
Zou mijn systeem dan wel goed genoeg zijn voor triple minitor (60 hertz of hoger) of een ultrawide monitor?? Ik heb namelijk nog een 60 hertz scherm liggen en ben best bereid daar twee schermen bij te kopen. Maar ik heb niet het budget om dan ook weer de hele kast up te graden, dus wat raad je mij aan?

• Quacka
Het is bewezen dat je wel het verschil tussen 60 en 144 ziet. Maar de stap wordt steeds kleiner.
Ik denk dat de issues die jij ziet te maken hebben dat de kwaliteit niet constant 100 is. Het zoals iemand hierboven ook afhankelijk van hoeveel data ingeladen moet worden. Het blijft een computer.
Je computer is wel wat verouderd, maar ik snap niet waarom je niet gewoon probeert...

• N.Uckerman
Quacka schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:53:
Het is bewezen dat je wel het verschil tussen 60 en 144 ziet. Maar de stap wordt steeds kleiner.
Ik denk dat de issues die jij ziet te maken hebben dat de kwaliteit niet constant 100 is. Het zoals iemand hierboven ook afhankelijk van hoeveel data ingeladen moet worden. Het blijft een computer.
Je computer is wel wat verouderd, maar ik snap niet waarom je niet gewoon probeert...
Ik wil het ook wel proberen! Maar ik krijg nu al van iedereen te horen dat een wijdere fov(dus meerdere schermen) beter is dan een hogere refresh rate bij sim racing. Oke prima, ik ben overtuigd! Maar ik heb dus niet die ultrawide monitor in huis en ik ben dus bang dat als ik die koop ik er dan weer achter kom dat ik mijn kast moet upgraden en dan wordt het weer een stukje duurder..

Ik ga iRacing sowieso proberen om te kijken hoe die runt :)

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-11 08:16
iRacing is niet zo demanding, deed het prima op een i5 4440 en 1060 3 GB op een 34 inch scherm.

Probeer het gewoon. Maar als het al te prijzig begint te worden zal ik zeker niet aan iRacing beginnen. Maargoed, da's een andere discussie.
Pagina: 1