Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verleden
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-08-2020
Goedenavond.

Net geregistreerd om de volgende vraag te stellen: ik heb een 42LG6908-zb televisie (in het menu staat dat het een LA6908-zb is) en de gebruikte Chrome-versie wil zich niet meer laten updaten. Daar kwam ik achter toen ik de NPOPlus-app wilde gaan gebruiken. Die scheen op deze televisie niet meer gebruikt te kunnen worden. Ik wil graag eerst weten of het toestel uberhaupt te oud is en ik wel een nieuw toestel MOET kopen, of dat het simpelweg Chrome updaten vereist.

De software van Ziggo of het apparaat wordt up to date genoemd door het menu.

Met vriendelijke groet,

'Verleden'

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de laatste firmware op de TV staan? https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product/lg-42LA6908

De TV is 7 jaar oud en dit is een beetje waarom in 'smart'-tv's hekel... De software wordt gewoon opeens niet meer ondersteund en dat zit je weer gewoon met een TV. Zo zou ik hem zelf nu ook gaan gebruiken: Koop er een mini-PC bij met redelijke performance en IR ontvanger en installeer daarop al je media-behoeften. Of gebruik de media box van Ziggo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verleden
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-08-2020
Dank je wel! Dan had ik tóch al een goed voorgevoel dat het tijd is voor een andere televisie! Mèns, wat ben ik destijds blij geweest met déze! Al dat technische gedoe is voor mij verder niets. Ik zal nog één keer proberen of 'stekker-van-internet eruit' goed helpt om wèl te kunnen internetten, want de opgegeven link kan ik òòk al niet bereiken met deze televisie. Maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar dat is toch naar? Dat ding is technisch nog prima! Het feit dat ie niet meer ondersteund wordt maakt hem nu niet meer bruikbaar en 'tijd voor een nieuwe'. Ik vind dat zo zonde.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is het niet handiger/voordeliger om voor een paar tientjes een Chromecast te kopen? Kun je gewoon verder kijken op die LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Stel die nieuwe TV nog even uit en koop een https://tweakers.net/pric.../xiaomi-mi-box-s-8gb.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Ja, zoiets. Maar uitgerekend Xiaomi zou ik niet zo snel aan mijn internet/netwerk hangen. Die staan nogal bekend om hun 'nieuwsgierigheid' (lees: ze verzamelen alle data die ze kunnen). ;) Xiaomi maakt prachtige producten, zolang ze maar niet aan het netwerk hoeven.

Pagina: 1