Gecertificeerde Proximus routers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-05 21:59
Beste leden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen met de volgende vraag: is er een overzicht van gecertificeerde routers die kunnen dienen als vervanger van de BBOX modem van Proximus? Ik zou deze willen vervangen door een andere model waar ik wat meer in eigen beheer kan instellen.

Ik heb op Tweakers het volgende artikel gevonden van 2019: nieuws: Proximus certificeert FritzBox 7590- en 7530-modems van AVM .Zijn er echter in de tussentijd andere modellen toegevoegd. Op de site van Proximus kan ik hierover niets terugvinden.

Beste antwoord (via R009 op 12-08-2020 23:07)

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 22:45
Hier een draadje met enkele modellen.
Officieel is geen ondersteuning natuurlijk.

https://nl.forum.proximus...ekeurde-vdsl2-modem-48241

Mischien dat je op die forums wel wat nuttige info kan vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Waarom zet je er gewoon geen willekeurige router voor (Mikrotik , Unify , ...) en gewoon nieuwe PPPoE sessie erdoor en klaar ? Als ik me niet vergis zijn verschillend PPPoE sessies toegelaten.

Wat bedoel je met "beetje meer in eigen beheer instellen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
jvanhambelgium schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:17:
Waarom zet je er gewoon geen willekeurige router voor (Mikrotik , Unify , ...) en gewoon nieuwe PPPoE sessie erdoor en klaar ? Als ik me niet vergis zijn verschillend PPPoE sessies toegelaten.

Wat bedoel je met "beetje meer in eigen beheer instellen" ?
Je bedoelt achter de BBox ipv ervoor. Dit wil dan zeggen dat je 2 apparaten hebt (BBOX en willekeurige router) en dat wil ik net niet.
Als je naar het IP van de BBox gaat kan je enkel inloggen als user. De admin sectie is enkel toegankelijk voor Proximus medewerkers (wachtwoord verandert ook elke keer). Je kan bijvoorbeeld niet de DNS aanpassen.

Met een willekeurige router hoop ik dit wel te kunnen aangezien je dan volledig de admin kan zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Hier een draadje met enkele modellen.
Officieel is geen ondersteuning natuurlijk.

https://nl.forum.proximus...ekeurde-vdsl2-modem-48241

Mischien dat je op die forums wel wat nuttige info kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De volledige lijst met gecertificeerde modems op het VDSL-netwerk van Proximus vind je op https://www.edpnet.be/nl/...ems-kan-ik-gebruiken.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
Dag heren,

Bedankt voor de info, ik heb de voorbije dagen alle posts op die forums bekeken en heb men antwoorden gevonden. Ik heb nu dan ook besloten om een FritzBox 7590 en een repeater 3000 te kopen.
Pagina: 1