Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrangerTheDog
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-09 19:59
Hallo! Ik merkte opeens dat mijn tracking een stuk slechter werd van de htc basestations. Na beide van dichtbij bekeken te hebben hoorde ik er eentje rammelen. Om te zien of het makkelijk te repareren was maakte ik het open en ja, er is een stuk losgeraakt.
Sinds ik geen garantie meer heb, en het mij redelijk makkelijk lijkt om het te maken ga ik het zelf proberen. Maar de grote vraag is welke lijm zal ik er voor gebruiken, sinds er namelijk wel kracht van het draaien op komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tp9wZghZkqyvK-Xi2J_p2bBJycc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WZBPNgi8HDtDep1mDMKoXGF.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is er precies kapot en wat gaat er draaien?
Dat is op je foto niet zo heel duidelijk te zien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrangerTheDog
TERW_DAN schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:30:
Wat is er precies kapot en wat gaat er draaien?
Dat is op je foto niet zo heel duidelijk te zien eigenlijk.
Dat geribbelde is volgensmij een lens, iedergeval die moet in dat rondje zoals hieronder te zien. De zwarte cylinder waar ze dan in vast zitten draait.
Normaal zit hij vast in dat ronde gebeuren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-EsG6MIAPXD8FExB4RNekxFM-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ea1ne9xUuBDr18EU8T5UWvdU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het alleen dat lensje is dan zou ik er gewoon een drupje secondelijm (aan de rand) voor gebruiken. Dat is iets waar geen kracht op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrangerTheDog
TERW_DAN schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:53:
Als het alleen dat lensje is dan zou ik er gewoon een drupje secondelijm (aan de rand) voor gebruiken. Dat is iets waar geen kracht op staat.
Weer van iemand anders gehoord [En wat ik onhand heb] is gwn een standaard lijmpistool. Sinds het namelijk 4 dots van lijm op die 4 uitstekende stukjes is.
Seconde lijm zou er namelijk langs glippen en de lens beschadigen
Dus ik probeer eerst de hitte lijm. Daarna ga ik kijken voor seconde lijm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nadeel van een lijmpistool is dat het vrij dik spul is, en niet heel subtiel te lijmen.
Als je secondelijm gaat proberen, dan zou ik de randjes van het ding aantippen en het er dan inlijmen (dus niet met de tube boven het gat gaan klooien natuurlijk :P )
Pagina: 1