Autoradio uit bij aanzetten (dim)lichten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rna9413
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-06-2024
Goedemiddag,

Ik heb een Toyota aygo en de radio die daar in zit vond ik niet handig.

Nu heb ik een nieuwe radio aangeschaft en deze aangesloten. Radio onthield niks en durfde geel en rood van de iso stekker niet zomaar om te wisselen, dus heb een tussenstukje gekocht en daarvan geel en rood omgewisseld. Alles leek te werken en het geheugen wordt onthouden. Nu ben ik er alleen achter dat wanneer ik mijn lichten aan doe de radio er mee ophoudt. Hij springt dan op blauw scherm en er staat ‘cam’. Ik gok dat hij op de achteruitrijcamera springt die niet aangesloten is vandaar dat blauwe scherm. Zodra de lichten uit gaan doet de radio het wel weer. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:09
Tijdens starten wordt de accustroom naar sigaret aansteker tijdelijk onderbroken. Probeer hem aan de aansluiting waar de radio aan zat te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Je hebt kennelijk een draadje teveel aangesloten nu.

Op de radio zal een aansluiting zitten met het label 'reverse' erop o.i.d, die loshalen en los laten hangen. (Wel even isoleren, losliggende ontblote draden is nooit een goed idee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rna9413
Het is inmiddels gelukt! Was ondertussen aan het kijken en er liep een oranje draad vanuit de iso stekker naar de radio. Die zat op de plek waar bij mijn radio stond dat er niets mee gedaan wordt (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen). Bij alle aansluitingen van de iso stond precies welke waar van was en bij sommige stond het leeg. Begreep hieruit dat die oranje dus voor deze radio geen nut had. Normaal heeft dit met het dimmen van de verlichting van de autoradio te maken volgens internet haha. Nu ik deze los heb gehaald uit de iso stekker is het probleem verholpen. Deze zat denk ik verbonden met het licht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rna9413
AllesKan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:16:
Je hebt kennelijk een draadje teveel aangesloten nu.

Op de radio zal een aansluiting zitten met het label 'reverse' erop o.i.d, die loshalen en los laten hangen. (Wel even isoleren, losliggende ontblote draden is nooit een goed idee)
Hoe kan ik dit isoleren? Heb nu gewoon het pinnetje uit de iso stekker los gedrukt. Maar deze hangt dus nu gewoon los ergens te bungelen daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:24
Beetje tape er rond moet genoeg zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rna9413
Tommie12 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:24:
Beetje tape er rond moet genoeg zijn.
Kan dat gewoon met duckttape?
Sorry ben een totale leek hierin! En mijn man snapt er al helemaal niks van haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Voor deze keer wel. Normaliter zou ik er een krimpkousje omheen doen, maar dat zul je wel niet bij de hand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:24
Rna9413 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:25:
[...]

Kan dat gewoon met duckttape?
Sorry ben een totale leek hierin! En mijn man snapt er al helemaal niks van haha
Yep, is niet de meest elegante oplossing, maar is aanvaardbaar want slechts 12 Volt.
Je krijgt pas een probleem als dat stekkertje ergens het blote metaal van je auto gaat raken.

[ Voor 26% gewijzigd door Tommie12 op 09-08-2020 17:34 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rna9413
Ik heb voor nu duct tape er om en zal eens naar zo’n krimp kousje kijken. Bedankt allemaal!
Pagina: 1