Ik heb zojuist mijn MBO diploma succesvol behaald en volgens mij als top 5% van de gehele jaarlaag. Maargoed het blijft een MBO diploma. Ik ben al een paar maanden bezig aan een leuk project wat ik per direct kan laten zijn aan bedrijven. Ik heb het topic van @SherlockHolmes gelezen, maar deze heeft een HBO diploma en een andere situatie. Ik wil wel ook als Front End Developer aan de slag. Ik moet eigenlijk wel snel aan het werk, veel spaargeld heb ik niet. Een nieuwe opleiding zit er niet in. Het enige wat ik heb is eigenlijk nu mijn persoonlijke portfolio. Dit gaat binnenkort naar GitHub, eentje is een studie-app waarmee je met anderen tegelijk kunt studeren met heel veel extra functies (lang verhaal), werkt nu over een lokaal netwerk maar wil het eigenlijk online zetten waar dat goedkoop kan. Maargoed ik heb dus wel projecten, deze zijn in Vue.js geschreven, ik ken dus alles wat daar onder zit wel redelijk maar ben bij lange na geen expert, dus HTML JS CSS Webpack Vue Router en wat PHP.
Ik snap wat jullie gaan zeggen; ga gewoon solliciteren nu. Maar eerlijk gezegd zou ik wel graag willen weten of het uberhaupt zin heeft met een MBO diploma. Ik heb wel n portfoliotje maar ik heb geen HBO of certificaties of andere IT gerelateerde papiertjes om het zo te zeggen.
Ik kan ook nu gewoon gaan solliciteren als account manager (m'n MBO richting) en dat zou echt wel lukken maar ik wil echt de front-end in. Je hoeft niet te vragen waarom en weet je het zeker - ja ik weet het zeker. Maar ik kon gewoon niet stoppen met de opleiding. Nu vraag ik me af, is een portfolio genoeg of is de kans dat ik word aangenomen nihil, of moet ik eerst ergens anders gaan werken, geld sparen tot ik een opleiding kan doen, en dan over een jaar pas met een part time HBO papiertje rond gaan. Dit is mijn dilemma. Ik wil het liefst meteen aan de slag maar als jullie allen zeggen je komt nergens met een MBO en je studeer app, dan ga ik niet mijn tijd, energie verdoen.
Bedankt
Ik snap wat jullie gaan zeggen; ga gewoon solliciteren nu. Maar eerlijk gezegd zou ik wel graag willen weten of het uberhaupt zin heeft met een MBO diploma. Ik heb wel n portfoliotje maar ik heb geen HBO of certificaties of andere IT gerelateerde papiertjes om het zo te zeggen.
Ik kan ook nu gewoon gaan solliciteren als account manager (m'n MBO richting) en dat zou echt wel lukken maar ik wil echt de front-end in. Je hoeft niet te vragen waarom en weet je het zeker - ja ik weet het zeker. Maar ik kon gewoon niet stoppen met de opleiding. Nu vraag ik me af, is een portfolio genoeg of is de kans dat ik word aangenomen nihil, of moet ik eerst ergens anders gaan werken, geld sparen tot ik een opleiding kan doen, en dan over een jaar pas met een part time HBO papiertje rond gaan. Dit is mijn dilemma. Ik wil het liefst meteen aan de slag maar als jullie allen zeggen je komt nergens met een MBO en je studeer app, dan ga ik niet mijn tijd, energie verdoen.
Bedankt