Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoFiveMikeMike
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-03-2024
Zojuist een 2e M.2 geplaatst in slot 2 (evo 970, 1tb) en in slot 1 zit een evo 960 256gb waar ook Windows opstaat. In eerste instantie startte de pc niet direct op maar hij doet het inmiddels. Daarnaast zit er nog een 2,5" SSD in en een normale schijf van 500gb.

Na het erin zetten van de 2e M.2 zijn alle andere schijven niet meer zichtbaar in mijn verkenner behalve mijn 1e M.2 waar Windows opstaat. Als ik in SpeedFan kijk dan zit hij beide M.2 SSD's wel maar de andere 2 niet.

Hoe kan ik dit oplossen en zorgen dat alle 4 schijven weer zichtbaar en te gebruiken zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Welk moederbord heb je, Z370 SLI Plus? Dan staat er bij de specs:

The SATA1, SATA5 and SATA6 ports will become unavailable with some conditions of M.2 devices. Please refer the manual for M.2 & SATA combination table .

Op te lossen door je sata ssd's in een ander sata poort te steken.

[ Voor 94% gewijzigd door Uszka op 09-08-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:01
Het kan zijn dat door het gebruiken van beide M2 sloten sommige SATA poorten niet meer werken, dit is vaker het geval en staat ook duidelijk aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:01
* The SATA1, SATA5 and SATA6 ports will become unavailable with some conditions of M.2 devices. Please refer to page 32 for M.2 & SATA combination table.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoFiveMikeMike
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-03-2024
Z370 SLI Plus heb ik inderdaad, dus dat verklaart waarom die sata's niet meer worden gevonden. Ik zie echter mijn nieuwe M.2 ook niet, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 05:58

SpamLame

niks

Staat vast in de handleiding hoe je tweede m2 slot werkt. Sata danwel nvme compatibiliteit bios instellingen ergo even lezen en uitproberen
Pagina: 1