Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilberdink
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
L.S.,
Onze woning heeft uitsluitend vloerverwarming met 4 zones (woonkamer (2x), slaapkamer, badkamer en hal). De combiketel is een Remeha Tzerra Ace 28c Cw4.
De volgende Homematic IP onderdelen werden geinstalleerd ter vervanging van de aansturing door een Opentherm woonkamer-thermostaat:
Access point, 6-kanaals zoneregelaar, 1 kamerthermostaat en 3x ruimte-temperatuursensoren en 5x thermische motor. Als interface voor de CV was een Homematic IP CV-ketel en warmtebron module aangeschaft, maar deze heeft geen potentiaalvrij contact voor aan-uit sturing. Ik vermoed dat dit wel lukt met een Homematic IP Multi IO box (HmIP-MIOB). Maar dan heb ik nog steeds geen Opentherm sturing.
Heeft iemand hiermee ervaring of een oplossing gevonden die ook door een leek kan worden gerealiseerd?
Met vriendelijke groet,
Jan Jacob Hilberdink

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:56
Hoi

Ik zit daar ook naar te kijken.

Kom ook niet verder als de HmIP-PCBS Een porentieel vrij contact, maar dan moduleerd de ketel niet.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambaum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02-2021
Enige wat ik kon vinden is via DC volt sturing:
https://www.warmtepompen-...0-10-volt-interface-vr-34 oftewel (0020017897) Regeling Vaillant 0-10 Volt Interface VR 34 en dan aansturen vanuit een Homematic IP HmIP-MIOB aansturen.
Nadeel is wel dat het een eenweg-verbinding is en je dus niet gegevens van de Vaillant, in mijn geval, kunt opvragen.

Maar ik kan niets vinden via OpenTherm Homematic, terwijl Vaillant het wel ondersteunt.

Andere wilde optie is via Home Assistent en een vSmart op de Vaillant, maar ik houd het systeem graag simpel. Zeker bij een verwarming. Ik wil niet afhankelijk zijn van Home-Assistent, Homematic en Vaillant eigen besturing, voordat mijn verwarming werkt...

Dus liever simpel en eenwegverkeer, dan te veel toeters en bellen en heel veel data op kunnen vragen.
Als iemand een andere manier weet om daarnaast data uit de Vaillant te krijgen, zou ik dat graag willen weten. Dat mag dan een 'gammelle oplossing' zijn.

Behave like a Gentleman, feel like a Maniac.....let's Tango