Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NH83011
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-08-2020
hoihoi,
Ik heb sinds kort een nieuwe self-build pc maar nu zit ik met een probleem met mijn SSD.

ik loop heel de tijd tegen een volle SSD aan en hij geeft ook maar 38.4GB aan bij de C schijf terwijl ik 500 GB zou moeten hebben, zelf heb ik al gekeken bij computerbeheer en ik heb geen unallocated geheugen voor mijn SSD.
Windows geeft ook aan dat het maar 17GB gebruikt op de C schijf.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. :-(

Beste antwoord (via NH83011 op 09-08-2020 23:56)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
Met de standaard Windows tool kun je dacht ik alleen uitbreiden als het lege gebied naast je C: ligt. Je had dus E: moeten verkleinen door vanaf de linkerkant op te schuiven, hoewel dat mogelijk ook niet direct in Windows kan. Met geavanceerdere partitie tools kan dit iig vaak wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 09-08-2020 14:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
NH83011 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:25:
..zelf heb ik al gekeken bij computerbeheer en ik heb geen unallocated geheugen voor mijn SSD.
Computerbeheer of Schijfbeheer? Start -> Run -> diskmgmt.msc

Maak anders eens een screenshotje. Wat geeft verder Samsung Magician Software aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NH83011
ik denk dat ik het heb gevonden, ik denk dat mijn SSD is onderverdeeld in de C en E schijf en dat de D schijf alle GB heeft, ik heb de E schijf net verkleind met 100GB alleen kan ik het niet bij de C schijf voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NH83011
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5YQKCOOqxMy9WQij4hH1-mB4Gw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rm5ZmAQFjj79lSAHGPCFiXES.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Met de standaard Windows tool kun je dacht ik alleen uitbreiden als het lege gebied naast je C: ligt. Je had dus E: moeten verkleinen door vanaf de linkerkant op te schuiven, hoewel dat mogelijk ook niet direct in Windows kan. Met geavanceerdere partitie tools kan dit iig vaak wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 09-08-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NH83011
ja had het net gelezen op een website en ik heb de E schijf net verwijderd en heb de C schijf kunnen vergroten.

bedankt voor alle moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als er op je E schijf niets stond dan is dat geen probleem anders eerst alles knippen/plakken naar je D schijf en dan pas de partitie verwijderen ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Wat je ook had kunnen doen was via de Windows 10 USB de command prompt kunnen openen, dan via diskpart 'clean' kunnen doen :)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 08:33

SpamLame

niks

Nielson schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:04:
Met de standaard Windows tool kun je dacht ik alleen uitbreiden als het lege gebied naast je C: ligt......
Ja en nee. Zoals de disk nu is,basic, Dan ja. Maar je kan de disk ook converter en naar dynamic en Dan nee.

Ts kan ook de swap en hibernate files elders onderbrengen, beetje afhankelijk van hoe Groot die zijn kan je er iets op vooruitgaan

En als ts bestanden kan schiven zodat partitue/volumes wegkunnen is dat ook een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:48

nelizmastr

Goed wies kapot

SpamLame schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:31:
[...]

Ja en nee. Zoals de disk nu is,basic, Dan ja. Maar je kan de disk ook converter en naar dynamic en Dan nee.

Ts kan ook de swap en hibernate files elders onderbrengen, beetje afhankelijk van hoe Groot die zijn kan je er iets op vooruitgaan

En als ts bestanden kan schiven zodat partitue/volumes wegkunnen is dat ook een oplossing
Je kan de opstartschijf sowieso niet converteren naar dynamic. Dynamic disks zijn namelijk per definitie niet bootable :)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1