Mijn vraag
De PC van mijn vriendin start af en toe random opnieuw op. Er zijn voor dat dit gebeurd geen indicaties van vastlopen of iets dergelijks, het scherm gaat gewoon op zwart en Windows start opnieuw op. Ik kan helaas ook niet heel goed vastpinnen wanneer dit gebeurd. Tot dusver is het voorgevallen tijdens het spelen van Sims 4 en Zoo Tycoon 2... Niet bepaald de meest zware spellen dus. Echter kan dit ook gewoon uren gespeeld worden zonder enig probleem.
Iemand suggesties hoe ik dit kan aanvliegen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie specs onderaan. Daarnaast een verse installatie van Windows 10 van zo'n 2 maanden oud. Er is geen overklok toegepast, afgezien het XMP profiel dat staat op de corresponderende RAM snelheden. De RAM staat daarnaast op de QVL van het moederbord (hier had ik initieel issues mee)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De PC van mijn vriendin start af en toe random opnieuw op. Er zijn voor dat dit gebeurd geen indicaties van vastlopen of iets dergelijks, het scherm gaat gewoon op zwart en Windows start opnieuw op. Ik kan helaas ook niet heel goed vastpinnen wanneer dit gebeurd. Tot dusver is het voorgevallen tijdens het spelen van Sims 4 en Zoo Tycoon 2... Niet bepaald de meest zware spellen dus. Echter kan dit ook gewoon uren gespeeld worden zonder enig probleem.
Iemand suggesties hoe ik dit kan aanvliegen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie specs onderaan. Daarnaast een verse installatie van Windows 10 van zo'n 2 maanden oud. Er is geen overklok toegepast, afgezien het XMP profiel dat staat op de corresponderende RAM snelheden. De RAM staat daarnaast op de QVL van het moederbord (hier had ik initieel issues mee)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Cinnebench en Heaven benchmark om power- en temperatuur uit te sluiten. Hierbij liep niks vast en de temperatuur bleef helemaal prima
- Windows build-in memory test uitgevoerd, geen problemen hier
- Programma "WhoCrashed" geïnstalleerd, maar deze vind geen errors na het random opnieuw opstarten
- Windows logboek geraadpleegd, deze heeft het enkel over een generieke "kernel 41" error
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 155,- | € 155,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M-HDV R4.0 | € 51,11 | € 51,11 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC) | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Q300L | € 41,- | € 41,- |
1 | Kabels | Noctua NA-SYC1 4-Pin Y-SPlit Cable (set van 2) | € 5,36 | € 5,36 |
1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm | € 8,09 | € 8,09 |
2 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 9,06 | € 18,12 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16 | € 75,20 | € 75,20 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W | € 48,04 | € 48,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 401,92 |
[ Voor 5% gewijzigd door n9iels op 09-08-2020 12:48 ]