Op zoek naar goede accessoires voor mijn nieuwe game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eärwen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-01 10:46
Ik zoek een?
Een goede gaming muis, gaming keyboard + gaming bureaustoel. Aangezien ik een nieuwe gaming desktop ga maken zou ik deze willen aanvullen met goede accesoires. Ik speel enkel World of Warcraft.

Wat is je budget?
Goh budget geweis zo goedekoop mogelijk maar wel kwalitatief. Ik heb altijd gegamed met een logitech 10 euro toetsenbord en heb daarmee ook op een redelijk niveau gegamed. Het zou vooral dus zijn voor eens wat meer comfort en eventueel een beetje gemakkelijker.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Zelf had ik in gedachte om een Razer Deathadder als muis te kopen aangezien dat 1 van de beste palm grip muizen is die er zijn. Als keyboard heb ik totaal geen idee, liefst mss een mechanisch keyboard?

Als bureaustoel had ik dit ingedachte https://www.megekko.nl/pr...ear4U-Gambit-V2-Pro-Zwart . Een simpele maar waarschijnlijk beter dan mijn 30 euro bureaustoel die me rugpijn bezorgd.

Alle reacties

• Moxxii
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2024
Het zijn alledrie producten die heel erg je eigen voorkeur behoeven. Zo heb ik Cherry toetsen gehad op een corsair toetsenbord die me heel erg bevielen, al maakten ze veel lawaai, romer-g toetsen op een logitech toetsenbord waarvan ik na een uur merkte dat de toetsen eigenlijk te zwaar indrukten voor me, en nu razer orange switches die licht genoeg gaan en een stuk minder geluid produceren. Ga naar een winkel om een voorselectie uit de drie soorten keys te maken en onderzoek welke verschillende soorten aanslagen van toetsen er bij je passen.

Deze dingen zijn zo ongelooflijk persoonlijk dat er bijna niks aan te raden valt.

Qua muis is ook gewoon vasthouden en zien of het fijn ligt.

Realiseer je dat bij bureaustoelen, gaming stoelen lang niet altijd beter zijn en vaak ook duurder dan non gaming producten met dezelfde functies. Je zou ook eens naar bijvoorbeeld Ikea of een andere meubelzaak in de buurt kunnen gaan om daar proef te zitten. Eenmaal een stoel online besteld, kun je die niet zo makkelijk meer retourneren.

En als je mooie uniformiteit wilt hebben qua RGB verlichting of wat dan ook, raad ik je aan om toetsenbord en muis van hetzelfde merk te kopen, werken vaak met dezelfde software. Zoek dit ook even van te voren uit.

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-01 16:44
heb je een PB verstuurd

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
@Moxxii heeft gelijk, dit zijn mogelijk de 3 onderdelen van een setup die het meest leunen op persoonlijke 'fit and feel'.
Dus het is voor ons als overige tweakers lastig om je een definitief advies te geven, anders dan: voel, ervaar en maak dan een beslissing.
De tip over de bureaustoelen is extra belangrijk. 'Gaming'-stoelen zijn behalve duurder, en minder verstelbbaar, vaker ok bekleed met leer (of een leerimitatie). Dat staat natuurlijk heel cool, maar is zeker met de huidige temperaturen een stuk minder comfortabel dan textielen bekleding, of beter nog textielen zitting en gaas rugleuning.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-01 19:15
Bureaustoel:
Lees reviews, of beter ga proefzitten.
Een €150,- bureaustoel zit vaak beter dan een €150,- gamestoel.
Volgens mij kwam de Markus van ikea Ook goed naar voren voor lange game sessies.
YouTube: IKEA MARKUS Chair Review - Best Budget Chair

Muis..
Wil je wireless, veel extra knoppen. Super precieze sensor, of liever niet meer dan 30,- uitgeven?
Zelf erg blij met mijn razer death adder elite.

Toetsenbord.
Voor warcraft voldoet volgens mij elk toetsenbord (hoeft niet snel /precies te zijn toch, ook nkey rollover is niet nodig lijkt me?)
Rubber dome was wat mij betreft prima tot ik batlle royal ging spelen.
Dus wellicht zonde om hier 80 euro voor een mechanische aan uit te geven. Beter voor betere processor /grafische kaart te gaan in nieuwe build.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Eärwen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-01 10:46
Bedankt voor jullie antwoorden! Misschien inderdaad beter om dan eens naar de ikea te gaan zien voor een bureaustoel. Qua muis had ik vroeger een razer naga die vond ik echt geweldig, nu ben ik van plan een deathadder te pakken ipv naga.

Heb ook altijd gegamed met een gewoon keyboard van trust / logitech. Dus weet ook niet wat een mechanisch etc extra zou zijn.
Pagina: 1