Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IdeaPad 5 15ARE05 - scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• woozle
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09-2023
Na wat zoekwerk voor een nieuwe laptop voor de kinderen hun schoolwerk, kom ik toch altijd bij deze uit.

Ik vermoed dat de kinderen er ook af en toe op zullen willen gamen. De specs zien er goed uit, alleen bij het scherm stel ik me nog wat vragen:

15.6" FHD (1920x1080) WVA 300nits Anti-glare, 45% NTSC

Ik vermoed dat dit genoeg is voor het standaard-werk, er gaan geen grote foto- of filmbewerkingen gebeuren op de laptop. (Beide kinderen zitten in het middelbaar onderwijs)

Wat gebeurt er eigenlijk bij de aansluiting van een goed extern scherm op de laptop? Zit er dan nog een beperking op de weergave van het beeld vanuit de laptop?

Alle reacties

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:39
Nee hoor, de schermen zijn compleet onafhankelijk van elkaar. Het kan wel zijn dat je extern scherm gelimiteerd wordt door de aansluiting en versie hiervan.
Volgens de spec’s op bol.com (onder voorbehoud dus) heeft deze HDMI 1.4.
Dit heeft deze limiet qua resolutie en refresh rate:
Hogere resolutie van 2560×1600p, 3840×2160p (4K) op 24 Hz/25 Hz/30 Hz en tot 4096×2160p (4K × 2K) op 24 Hz

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:27
Via de USB-C port kan je een extern scherm aansluiten. Deze ondersteunt DisplayPort 1.2 en kan dus tot 3840x2160@30Hz. Let wel op dat deze laptop maar 1 USB-C aansluiting heeft die tevens gebruikt wordt om te laden. Ook al laadt dit model via USB-C zit er toch een aansluiting op voor een "Round tip" oplader.